ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیل گیتس
علمی

بیل گیتس: ریسک کرونا به شدت کاهش یافته، اما همه‌گیری بعدی در کمین است

بیل گیتس می‌گوید ریسک ناشی از بروز بیماری حاد بر اثر ویروس کرونا به شدت کاهش یافته اما همه‌گیری بعدی در کمین ماست. این همه‌گیری احتمالا از یک عامل بیماری‌زای دیگر به وجود می‌آید و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

بیل گیتس می‌گوید ریسک ناشی از بروز بیماری حاد بر اثر ویروس کرونا به شدت کاهش یافته اما همه‌گیری بعدی در کمین ماست. این همه‌گیری احتمالا از یک عامل بیماری‌زای دیگر به وجود می‌آید و باید از همین حالا آماده مقابله با آن باشیم.

به گزارش CNBC، بیل گیتس اخیرا در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شده که همه‌گیری بعدی احتمالا از طریق عاملی خارج از خانواده کروناویروس‌ها به وجود می‌آید. با این حال، او باور دارد که اگر سرمایه‌گذاری‌های درستی صورت بگیرد، پیشرفت فناوری‌های حوزه پزشکی می‌تواند در مقابله بهتر با آن به ما کمک کند.

رئیس مشترک هیئت مدیره بنیاد بیل و ملیندا گیتس گفت با گذشت دو سال از همه‌گیری ویروس کرونا، بدترین بخش همه‌گیری پشت سر گذاشته شده چون بخش زیادی از جمعیت دنیا به سطحی از ایمنی دست پیدا کرده‌اند. شدت بیماری هم با سویه جدید امیکرون کاهش یافته است.

بیل گیتس

با این حال، گیتس یادآور شده که دستیابی به ایمنی در بسیاری از نقاط جهان از طریق ابتلا به خود ویروس به وجود آمده، چون واکسن دسترس‌پذیری قابل قبولی نداشته است. او می‌گوید: «احتمال بروز بیماری حاد که عمدتا تحت تاثیر سن بالا یا بیماری‌هایی مثل چاقی یا دیابت است، حالا به خاطر همین نرخ ابتلای بالا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.»

بیل گیتس خواستار سرمایه‌گذاری کشورها شد

گیتس می‌گوید برای رسیدن به نرخ واکسیناسیون کامل 70 درصدی در سراسر دنیا تا اواسط 2022 خیلی دیر شده است. با این حال، او از دولت‌ها می‌خواهد که همین حالا سرمایه‌گذاری کنند و آماده باشند تا در همه‌گیری بعدی سریع‌تر واکسن بسازند و آن را توزیع کنند.

هم‌بنیانگذار مایکروسافت با اشاره به پلتفرم‌های استانداردی مثل mRNA که تولید سریع واکسن را ممکن می‌کنند، می‌گوید: «دفعه بعدی باید به جای دو سال ظرف مدت مثلا شش ماه واکسن بسازیم.» او معتقد است که هزینه آماده بودن برای همه‌گیری بعدی چندان زیاد نیست و اگر معقولانه عمل کنیم، دفعه بعدی واکنش سریع‌تری خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۲ اسفند ۱۴۰۰

    ویروس را اگر هارش نکنی هرگز اینطوری نمی‌گزد

مطالب پیشنهادی