ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زیردریایی بدون سرنشین
علمی

آمریکا برای اولین بار زیردریایی بدون سرنشین پیشرفته Snakehead را به نمایش گذاشت

نیروی دریایی ایالات متحده پس از سال‌ها توسعه، در مراسم نامگذاری شناوری که به تازگی در مرکز جنگ زیردریایی نیروی دریایی (NUWC) برگزار شد، برای اولین بار زیردریایی بدون سرنشین (UUV) «Snakehead» را به نمایش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

نیروی دریایی ایالات متحده پس از سال‌ها توسعه، در مراسم نامگذاری شناوری که به تازگی در مرکز جنگ زیردریایی نیروی دریایی (NUWC) برگزار شد، برای اولین بار زیردریایی بدون سرنشین (UUV) «Snakehead» را به نمایش گذاشت.

در چند سال گذشته پهپادهای هوایی از نظر برد، استقامت و قدرت شلیک پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند اما وسایل نقلیه بدون سرنشین زیرآبی چندان پیشرفت نکرده‌اند. هرچند آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا یا دارپا اخیرا در زمینه زیردریایی بدون سرنشین Manta-Ray پیشرفت‌هایی داشته اما آن‌ها برای عملیات منحصر به‌فرد خود ساخته شده‌اند و تحت فرمان مستقیم خدمه زیردریایی نیستند که عملیات مخفیانه با خطرات بالا را انجام می‌دهند.

زیردریایی بدون سرنشین

با این حال UUVهای Snakehead به همین منظور طراحی شده‌اند زیرا می‌توان آن‌ها را توسط سایر زیردریایی‌ها حمل کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی NUWC، زیردریایی Snakehead ماژولار است و می‌توان آن را برای پشتیبانی از چندین ماموریت مجددا پیکربندی کرد. علاوه بر این، آن‌ها به مجموعه‌ای از حسگرها مجهز هستند و در درجه اول برای انجام ماموریت «آماده‌سازی اطلاعاتی محیط عملیاتی» طراحی شده‌اند.

با توجه به اینکه زیردریایی‌ها در محیط‌ها بسیار نامساعد کار می‌کنند، از UUVهای Snakehead می‌توان برای جستجو منطقه در برابر تهدیدها یا اجسام غرق شده مانند هواپیماهای گم شده استفاده کرد.

NUWC در بیانیه خود توضیح می‌دهد که هرچند به طور معمول فناوری‌های جدید توسط شرکت‌های دفاعی خصوصی توسعه پیدا می‌کنند، اما زیردریایی Snakehead کاملا با استفاده از معماری و نرم‌افزار متعلق به دولت ساخته شده است.

طراحی این UUV همچنین شامل نوآوری‌های تکنولوژیکی در زمینه ساختار بدنه، روش‌های راه‌اندازی و بازیابی زیردریایی و باتری‌های لیتیوم یونی تامین‌کننده انرژی می‌شود. The Drive در گزارش خود توضیح می‌دهد که Snakehead از باتری‌های Lithium-ion Fault Tolerant (LiFT) بهره می‌برد که از خرابی سلول‌های آبشاری جلوگیری می‌کند و در نهایت امکان تکمیل ماموریت و همچنین ایمنی پرسنل و تجهیزات را فراهم می‌کند.

در این بیانیه مطبوعاتی همچنین آمده است که زیردریایی بدون سرنشین Snakehead در طول 14 سال توسعه خود با آزمایشات و مشکلات بسیاری روبرو بوده است و مراسم نامگذاری شناور اخیر راه را برای آزمایش قابلیت‌های این پهپاد در آب هموار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی