ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عنابستانی
فناوری ایران

عنابستانی رعایت حقوق زنان را در گرو اجرای طرح صیانت و کنترل فضای مجازی می‌داند

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت اعتقاد دارد عدم کنترل فضای مجازی بیش از همه به قشر زنان آسیب وارد می‌کند. عنابستانی رعایت حقوق زنان را در گرو کنترل فضای مجازی دانسته و تاکید کرد ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت اعتقاد دارد عدم کنترل فضای مجازی بیش از همه به قشر زنان آسیب وارد می‌کند. عنابستانی رعایت حقوق زنان را در گرو کنترل فضای مجازی دانسته و تاکید کرد بیشترین ظلم در این فضا در حق زنان صورت می‌گیرد.

«علی اصغر عنابستانی»، نماینده مجلس و عضو کمیسیون مشترک در گفتگو با دیده‌بان ایران به تصویب کلیات طرح صیانت اشاره کرده و گفت:

«کمیسیون مشترک تا به امروز 48 جلسه برگزار کرده آن وقت آقایان با چه رویی می‌گویند در کمتر از 20 دقیقه به تصویب رسیده است؟ ما به نظرات مخالف احترام گذاشتیم و الا براساس آیین‌نامه باید در همان جلسه اول کلیات این طرح را به تصویب‌ می‌رساندیم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا لایحه حمایت از زنان کمتر از طرح صیانت اهمیت داشت که هنوز درباره این لایحه تصمیم‌گیری نشده است، آن را مقایسه‌ای نادرست دانست و اظهار داشت هر کدام از این طرح‌ها در موقعیت خود دارای اهمیت هستند: «اگر ما فضای رهاشده مجازی‌مان را کنترل نکنیم، قشری که بیشتر از همه آسیب‌ می‌بیند، قشر زنان است. حقوق زنان در گرو کنترل فضای مجازی است. در فضای مجازی بیشترین ظلم و بهره‌کشی‌ در حق زنان انجام می‌شود.»

عنابستانی همچنین به مخالفت‌های برخی از نمایندگان با طرح صیانت اشاره کرده و گفت:

«حالا میان این همه نماینده دو نفر هم مخالف طرح باشند مگر اتفاقی می‌افتد؟ مگر قرار است همه موافق طرح صیانت باشند؟ هر رای‌گیری که در مجلس انجام می‌شود یک عده مخالف و موافق هستند. نمی‌شود که به علت مخالفت تعدادی اندک، موافقان بسیار را نادیده بگیریم. ابزار دموکراسی می‌گویند که حق با اکثریت است.»

به گفته وی تمامی اعضای هیئت‌رئیسه مجلس مکررا به جلسات کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت دعوت شدند و آن‌ها در این طرح هیچ چیز پنهانی و مبهمی ندارند.

گفتنی است کمیسیون مشترک، سه شنبه 3 اسفند، کلیات نسخه جدید طرح صیانت با عنوان طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» را تصویب کرد. اگرچه معاونت قوانین و هیئت رئیسه مجلس این مصوبه را با توجه به ایرادات قانونی، باطل دانستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ اسفند ۱۴۰۰

    آره مخصوصاً وقتی در گوش سرباز میزدی
    بدبختی ما اینه قانون برای همه یکسان اجرا نمیشه ما قشر فرا قانونی داریم نظارتی رو اونها نیست

  • Sar Basz
    Sar Basz | ۶ اسفند ۱۴۰۰

    مردم ایران با این کارا فقط میخوان خفه بشین پس شما هم سکوت کنین

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۶ اسفند ۱۴۰۰

    عنابستانی وقتی براش اون بی آبرویی پیش اومد دشمن درجه یک فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شد و قسم خورد تلاشش رو برای محدود شدنشون بکنه و با چیزهایی که من دیدم احتمال موفق شدنش هم وجود داره.

  • اریا ایرانی
    اریا ایرانی | ۶ اسفند ۱۴۰۰

    عنابستانی به خاطر رو شدن گندکاری خودش موافقه .شرف ندارن این منفعت طلبها .اما دیگه اصولگرا تا ابد رای نمیاره

  • X3lmorgan
    X3lmorgan | ۵ اسفند ۱۴۰۰

    واقعا باید به حال خودمون گریه کنیم که همچین آدمای منفعت طلبی وارد مجلس میشن و برای پیشبرد اهداف خودشون به 80 میلیون نفر دهن کجی میکنن

مطالب پیشنهادی