ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم سرگرمی و هم گفتگو؛ بازی‌های موبایلی که در آن‌ها می‌توانید با بقیه صحبت کنید

در این چند ماه که کرونا خیلی‌هایمان را خانه نشین کرده است، ارتباطات حضوری به کمترین میزان خودش رسیده و بازی‌های ویدیویی یکی از راه‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌شود این ارتباط را به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در این چند ماه که کرونا خیلی‌هایمان را خانه نشین کرده است، ارتباطات حضوری به کمترین میزان خودش رسیده و بازی‌های ویدیویی یکی از راه‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌شود این ارتباط را به شکلی غیرحضوری همچنان حفظ کرد.

با رشد بازی‌های موبایل و به خصوص در زمان پس از همه‌گیری ویروس کرونا، بازیکنان با دوستان یا اعضای خانواده خود از بازی‌ها را تجربه می‌کنند. بنابراین وجود ویژگی چت داخلی در بازی‌های آنلاین یک نکته مهم محسوب می‌شود.

برخی بازی‌ها مدرن از چت صوتی استفاده می‌کنند و خیلی از بازی‌های موبایل دیگر نیز قابلیت گفت‌وگو یا همان چَت نوشتاری را دارند و اینگونه سعی می‌کنند تا مخاطبین‌شان را به هم نزدیک کنند. خوب چه زمانی بهتر از الان که از این ویژگی استفاده کنیم؟ در این مطلب به سراغ بهترین بازی های انلاین با ویس و چت رفته‌ایم.

بازی تاس و تخت


بازی با چت
امتیاز در گوگل پلی: امتیاز در اپ استور: نیاز به اینترنت: بله

بازی تاس و تخت همان‌قدر که اسمش جذاب است و به درستی از بازی تاج و تخت الهام گرفته، به همان اندازه توانسته با ایرانیزه کردن یک سرگرمی معروف و احتمالا ناشناخته بین خیلی از ایرانی‌ها آن را در قالب تجربه‌ای اعتیادآور به مخاطب ارائه بدهد.

بازی در تعریفی خلاصه نسخه موبایل یاتزی است. در اینجا هم با تاس‌ها سر و کار دارید، هر بار چندین تاس را می‌اندازید و بسته به عددهایی که به دست می‌آید امتیاز می‌گیرید.

در نگاه اول همه چیز شانسی به‌نظر می‌رسد و حقیقت اینجاست که بخشی از بازی هم به شانس بستگی دارد ولی اینکه از بین تاس‌ها کدام یک را انتخاب کنید یا چه زمانی تاس‌ها را عوض کنید همگی روی پیروزی تاثیر دارند و همین‌ها باعث شده‌اند تا بازی از آن تمام شانسی بودن فاصله بگیرد.

تاس و تخت برخلاف نسخه دنیای واقعی‌اش روند کندی ندارد و نیازی نیست در هر بازی منتظر بمانید تا حریف حرکتش را انجام بدهد. چون مشابه کوییز آو کینگز همزمان می‌توانید چند بازی را با هم پیش ببرید یا حتی هر وقت که حوصله داشتید برگردید و نوبت‌تان را بازی کنید. بنابراین احتمالا خیلی معطل نمی‌شوید اما با این وجود بازی با چت بوده و می‌شود با بقیه صحبت کرد.

دانلود بازی تاس و تخت ( یاتزی )

تاس و تخت ( یاتزی )

تاس و تخت ( یاتزی )

سازنده: استودیوی پاییزان قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 32 مگابایت زبان:

بازی پلاتو (Plato) و  بازم بازی

بازی پلاتو

امتیاز در گوگل پلی: امتیاز در اپ استور: نیاز به اینترنت: بله

پلاتو بیشتر از اینکه یک بازی باشد، پلتفرمی از بازی‌های مختلف است که بزرگترین برگ برنده‌اش هم به همین قابلیت گفت‌وگو و چَت کردن با بقیه برمی‌گردد.

پلاتو برای بازی‌هایش دست روی سبک‌های مختلفی گذاشته و به‌همین خاطر می‌تواند سلیقه‌های زیادی را پوشش بدهد ولی نکته اینجاست هیچکدام از این بازی‌ها ایده جدیدی ندارند و نسخه ساده‌تر شده بعضی از اپ‌های معروف به حساب می‌آید.

اما چون سازنده بهای زیادی به بخش گفت‌وگوی بازی‌اش داده و خود بازی‌ها به‌گونه‌ای هستند که فرصت این گفت‌وگو را فراهم می‌کنند بنابراین پلاتو در نهایت به یک بازی با چت سرگرم‌کننده تبدیل شده است.

بازی انلاین با دوستان

بازم بازی را می‌شود نسخه فارسی همین پلاتو نامید و به همین‌خاطر هر دو بازی را یکجا معرفی کرده‌ایم. بازی‌های بازم بازی تنوع پلاتو را ندارند و برخلاف پلاتو، در اینجا برای دسترسی به بعضی از بازی‌ها باید به سطح مورد نظر برسید.

با این وجود محیط تمام فارسی بازم بازی ویژگی است که پلاتو ندارد و به همین‌خاطر شاید برای بعضی‌ها تجربه این یکی لذت بخش‌تر باشد. البته پلاتو هم از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند ولی حتی اگر زبان بازی را فارسی کنید باز خیلی از نوشته‌ها انگلیسی هستند.

دانلود بازی پلاتو (Plato) و بازم بازی

Plato - Games & Group Chats

Plato - Games & Group Chats

سازنده: Plato Team قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 207.9 / 89 مگابایت زبان:
بازم بازی (رقابت آنلاین)

بازم بازی (رقابت آنلاین)

سازنده: بازم بازی قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 33 مگابایت زبان:

بازی تهرونی


بازی انلاین با ویس
امتیاز در گوگل پلی: امتیاز در اپ استور: نیاز به اینترنت: بله

قابلیت چت کردن در تهرونی احتمالا عجیب‌ترین بخشش باشد. تهرونی عنوانی در سبک جورکردنی است و همانند خیلی از بازی‌های این سبک وقتی چند جسم هم رنگ کنار یکدیگر قرار می‌گیرد، می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید.

حالا چرا ویژگی گفت‌وگو در بازی عجیب است؟ چون در تهرونی اصلا با فرد دیگری بازی نمی‌کنید و صرفا هر مرحله بازی از شما می‌خواهد تا کارهایی را انجام بدهید.

یعنی آن حس رقابتی که از یک بازی با چت انتظار داریم را تهرونی به‌خاطر سبکش ندارد. با این وجود عضویت در گروه‌ها و صحبت با بقیه ویژگی نیست که بازی‌های جورکردنی زیادی داشته باشند و در اینجا بیشتر با کسانی ارتباط دارید که از این سبک خوش‌شان می‌آید.

البته گفت‌وگو تنها مزیت عضویت در گروه‌ها نیست و اگر به یک گروه بروید، می‌توانید درخواست قلب هم بکنید؛ قلب حکم سیستم انرژی بازی را دارد و برای ورود به مراحل به آن نیاز دارید.

دانلود بازی تهرونی

تهرونی-رقابت آنلاین

تهرونی-رقابت آنلاین

سازنده: کافه‌بازی استودیو قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 55 مگابایت زبان:

Werewolf Online


بازی مافیا اندروید
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: بله

برخلاف همه بازی‌های بالا که چَت کردن اصطلاحا یک آپشن برای‌شان محسوب می‌شود، در Werewolf Online بخش زیادی از بازی پیرامون همین گفت‌وگو با بقیه می‌چرخد.

این بازی همان مافیا است و با توجه به اینکه در مافیا صحبت کردن نقش مهمی را برای هر دو گروه آگاه (اینجا گرگ‌ها) و ناآگاه (اینجا روستایی‌ها) ایفا می‌کند و در Werewolf Online هم بازیکن‌ها از یکدیگر دور هستند، بنابراین این صحبت کردن از طریق چت انجام می‌شود.

بازی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و چون Werewolf Online نقش‌های زیادی دارد، این فارسی کردنش می‌تواند لذت تجربه‌اش را افزایش دهد. فقط سه نکته وجود دارد؛ یکی اینکه تعداد بازیکن‌های ایرانی بازی زیاد نیستند.

از طرفی حتی اگر بازی را فارسی کنید باز بعضی از نوشته‌ها انگلیسی هستند. اما نکته سوم، برای ورود اولیه به بازی نیازمند نرم افزار تغییر آی پی هستید. Plato هم مافیا دارد اما تجربه‌ای که ارائه می‌دهد ساده‌تر از Werewolf Online است.

دانلود بازی Werewolf Online

Werewolf Online

Werewolf Online

سازنده: Philipp Eichhorn قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 612.8 / 111.29 مگابایت زبان:


Ludo King


بازی انلاین با ویس
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 3.9نیاز به اینترنت: بله

دوران همه‌گیری کرونا باعث شد تا کاربران موبایل برای سپری کردن دوران قرنطینه به سمت بازی‌های چندنفره هجوم ببرند و زمان داخل خانه خود را با بازی کردن با دوستان خود سپری کنند.

Ludo King از آن دسته بازی‌های آنلاین و چندنفره‌ای بود که در این زمان مورد توجه قرار گرفت، زیرا همان بازی جذاب منچ خودمان است و امکان بازی با دوستان و چت همزمان با آن‌ها در حین بازی را فراهم می‌کرد. با این حال، می‌توانید با سایر اعضای خانواده خود نیز بازی را تجربه کنید اما در این حالت تمام اعضای باید روی یک دستگاه بازی کنند.

قوانین بازی مانند همان منچ کلاسیکی است که احتمالا همه ما تجربه آن را داریم اما برخی ویژگی‌های جدید به آن اضافه شده. به عنوان مثال بازی را علاوه بر 2 یا 4 نفره، می‌توانید 6 نفره نیز تجربه کنید که در این شرایط صفحه بازی تغییر خواهد کرد. همچنین می‌توانید تم و پس‌زمینه‌ها برد بازی را نیز تغییر دهید تا تجربه متنوعی از منچ داشته باشید.

پس اگر به دنبال یک بازی چند نفره آنلاین یا آفلاین هستید، Ludo King می‌تواند گزینه مدنظر شما باشد.

دانلود بازی Ludo King

Ludo King

Ludo King

سازنده: Gametion قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 204/52 مگابایت زبان:

Sociable 


امتیاز در گوگل پلی: 5.0امتیاز در اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: بله

Sociable شاید بیش از آنکه یک بازی باشد، اپلیکیشنی است که چندین بازی را درون خود جای داده است. درست مانند Plato که قبلا در این لیست معرفی شد، در Sociable نیز علاوه بر بازی می‌توانید با سایر بازیکنان تعامل داشته باشید و دوستان جدیدی از سراسر جهان پیدا کنید.

با این وجود جنبه رقابت در این اپ به هیچ وجه فراموش نمی‌شود و هدف اصلی آن است که در بازی‌های درون Sociable با دیگر کاربران به رقابت کردن بپردازید.

دانلود بازی Sociable

Sociable - Play Social Games

Sociable - Play Social Games

سازنده: Skylb Elektronik Tic. A.S. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 232/179 مگابایت زبان:

Free Fire


بازی انلاین با ویس و چت
امتیاز در گوگل پلی: 3.9امتیاز در اپ استور: 4.1نیاز به اینترنت: بله

یکی دیگر از بازی های انلاین با ویس، Free Fire محسوب می‌شود که در چند سال گذشته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این بازی از سیستم چت داخلی استفاده می‌کند. در این بازی‌ علاوه بر چت متنی، می‌توانید به صورت صوتی نیز با دوستان خود در تعامل داشته باشید.

بازی‌های بتل رویال چندنفره هستند. یعنی اساس کار آن‌ها بر پایه همکاری و حضور در یک تیم یا گروه جلو می‌رود. به همین منظور وجود سیستم چت صوتی در داخل بازی‌ها کمک بسیار زیادی به بازیکنان می‌کند. به عنوان مثال در حین مبارزه با سایر تیم‌ها می‌توانید با دوستان خود صحبت کنید و بازی را کاملا به صورت حرفه‌ای جلو ببرید. البته که سایر تیم‌ها نیز به این ویژگی مجهز هستند.

Garena Free Fire در کنار بازی‌های دیگری مانند Call of Duty: Mobile یا PUBG Mobile یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال چند سال گذشته محسوب می‌شود.

دانلود بازی Free Fire

Garena Free Fire - Illuminate

Garena Free Fire - Illuminate

سازنده: Garena International I قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1700/623 مگابایت زبان:

Call of Duty: Mobile


بازی انلاین با ویس و چت
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: بله

کالاف دیوتی موبایل بدون شک محبوب‌ترین بازی بتل رویال یا حتی محبوب‌ترین بازی شوتر آنلاین فعلی موبایل است که کاربران سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. بازی موبایل Call of Duty هم از سیستم چت داخلی بهره می‌برد و جز بهترین بازی انلاین با ویس محسوب می‌شود.

البته که استفاده از سیستم چت متنی این دسته از بازی‌ها، آن هم در حین مبارزه با تیم‌هایی دیگر بسیار سخت است، بنابراین در این دسته بازی‌ها بیشتر از چت صوتی استفاده می‌شود.

سری Call of Duty کارنامه بسیار موفقی دارد و شاید چندان نیازی وجود نداشته باشد تا از کالاف دیوتی موبایل تعریف کنیم. با این حال می‌توان گفت از بهترین بازی‌های آنلاین موبایل فعلی محسوب می‌شود که حالت‌های مختلف آن بسیار شما را جذب خودش خواهد کرد و به صورت روزانه چندین ساعت شما را سرگرم می‌کند.

دانلود بازی Call of Duty Mobile

Call of Duty Mobile Season 2

Call of Duty Mobile Season 2

سازنده: Activision Publishing, Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2400/2100 مگابایت زبان:

Modern Combat 5


بازی انلاین با ویس و چت
امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: بله

Modern Combat از جمله بازی‌های شوتر معروفی است که بازیکنان سراسر جهان در آن حضور دارند و همچنین جز بهترین بازی انلاین با ویس محسوب می‌شود.

در این بازی اساسا باید با رقیبانی از سرتاسر جهان مبارزه کنید. برای شرکت در چالش‌ها و رقابت‌های روزانه و همچنین مسابقات هفتگی می‌توانید یک تیم جدید ایجاد کنید یا به تیم‌های موجود بپیوندید. همچنین بازی کاملا قابل تنظیم است و می‌توانید سبک آن را به شیوه دلخواه خود تنظیم کنید، کلاس شخصیت خود را انتخاب کنید و تجهیزات او را توسعه و ارتقا دهید.

با این حال، بخش چند نفره و آنلاین بازی بیشتر مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است. در حالت‌های مختلف بازی با تیم خود در مقابل سایر تیم‌ها قرار بگیرید یا در حالت دیگری و با حضور حداکثر 70 بازیکن دیگر برای بقا تلاش کنید. تمام این حالت‌ها و بازی دارای سیستم چت صوتی است که در آن می‌توانید با اعضای تیم خود صحبت کنید و استراتژی‌های خود را به اشتراک بگذارید.

دانلود بازی Modern Combat 5

Modern Combat 5: mobile FPS

Modern Combat 5: mobile FPS

سازنده: Gameloft SE قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1700/1300 مگابایت زبان:

PUBG: NEW STATE


بازی انلاین با ویس و چت
امتیاز در گوگل پلی: 3.7امتیاز در اپ استور: 3.9نیاز به اینترنت: بله

احتمالا زمانی که صحبت از بازی بتل رویال و آنلاین باشد، بیشتر از هر بازی دیگری پابجی به یاد بازیکنان بیاید. PUBG New State عنوان نسخه جدید این بازی است که سال میلادی گذشته منتشر شده و همچنان یکی از بهترین بازی انلاین با ویس محسوب می‌شود.

مانند بسیاری از بازی‌های دیگر سبک بتل رویال، هدف شما در این بازی کاملا مشخص است. به همراه 100 بازیکن دیگر در دنیایی قرار می‌گیرد و باید به عنوان آخرین بازمانده این دنیا پیروز مسابقه اعلام شوید. با این حال PUBG New State دنیای بسیار بزرگی دارد، بنابراین تجربه آن به صورت گروهی و چند نفره تا حد زیادی به نفع تمام بازیکنان است. نکته مثبت این نسخه جدید، بهبود عناصر گرافیکی و طراحی آن نسبت به PUBG Mobile است که اکنون در مقایسه با عناوین دیگر مانند کالاف دیوتی موبایل کمی مدرن‌تر شده است.

درست مانند اکثر بازی‌های سبک بتل رویال، در PUBG New State هم می‌توانید به صورت صوتی با سایر هم تیمی‌ها و دوستان خود ارتباط داشته باشید تا در لحظه استراتژی‌های خود را به اشتراک بگذارید.

دانلود بازی PUBG New State

PUBG: NEW STATE

PUBG: NEW STATE

سازنده: KRAFTON, Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1500/1000 مگابایت زبان:

LifeAfter: Night falls


بازی با چت
امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: بله

همانطور که احتمالا از نام بازی حدس زده باشید، داستان بازی LifeAfter: Night falls در یک دنیای پسا آخرالزمانی رخ می‌دهد.

اگر از طرفداران این سبک بازی‌ها نیستید، بهتر است عجله نکنید و بدون تجربه آن درباره این بازی قضاوت نداشته باشید. LifeAfter: Night falls شامل یک جهان باز بزرگ، گرافیک پیشرفته و مدرن و انیمیشن‌های بسیار خوبی می‌شود. در بازی می‌توانید بدون هیچ محدودیت خاصی در جهان باز کاوش کنید و به طور کلی در دنیایی که پس از یک بیماری همه‌گیر انسان‌های آن به زامبی تبدیل شده‌اند برای بقا تلاش کنید.

بازی را علاوه بر حالت انفرادی می‌تواند با دوستان خود نیز تجربه کنید. با این حال هنگام تجربه آن به صورت آنلاین باید مراقب سایر بازیکنان ناشناس نیز باشد که ممکن است به شما حمله کنند یا غذا و سایر لوازم شما را بدزدند. با این حال می‌توانید بازیکنان و دوستان زیادی در بازی پیدا کنید، با آن‌ها کمپ بسازید و همچنین با وجود قابلیت چت صوتی داخل بازی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و تمام حرکات خود را در دنیای آن با برنامه‌ریزی پیش ببرید.

دانلود بازی LifeAfter: Night falls

LifeAfter: Night falls

LifeAfter: Night falls

سازنده: X.D. Global قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3600/3800 مگابایت زبان:

Mobile Legends


بازی با چت
امتیاز در گوگل پلی: 4.0امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: بله

تاکنون اکثر بازی‌های بزرگی که در این لیست معرفی کرده‌ایم شوتر بوده‌اند. Mobile Legends برای آن دسته از بازیکنان طراحی شده که به بازی‌های شوتر علاقه‌ای ندارند اما همچنان دوست دارند تا با دوستان خود به بازی‌های آنلاین مشغول شوند.

اگر با بازی‌های سری لیگ آف لجندز آشنایی داشته باشید، Mobile Legends اساس شبیه آن محسوب می‌شود و البته تغییراتی در آن وجود دارد. اولین کاری که در این بازی باید انجام دهید ساخت شخصیت خود است که کلاس‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و همچنین به طور کامل می‌توانید آن را شخصی سازی کنید. بیش از 80 قهرمان منحصر به فرد نیز در بازی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌‌ها گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید قدرت قهرمان خود را با گذشت زمان بهبود دهید.

پس از آن به همراه حداکثر پنج بازیکن دیگر که شامل دوستان شما می‌شوند می‌توانید به جنگ با سایر تیم‌ها بروید. در تمام طول بازی نیز می‌توانید از قابلیت‌های چت متنی و صوتی استفاده کنید تا تجربه آنلاین کاملا سرگرم‌کننده‌ای داشته باشد. مسابقات بازی که به صورت 5 به 5 انجام می‌شود در نقشه‌های مختلفی می‌تواند انجام بگیرد و زمان آن‌ها بین 2 تا 10 دقیقه است.

کنترل‌های درون بازی نیز بسیار ساده است و به سرعت متوجه آن‌ها خواهید شد، اما چالش به استفاده از قدرت‌های مختلف قهرمانان مربوط می‌شود. گرافیک بازی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد تا جای هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

دانلود بازی Mobile Legends

Mobile Legends: Bang Bang

Mobile Legends: Bang Bang

سازنده: Moonton قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 376/113 مگابایت زبان:

Spaceteam


بازی با چت
امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: بله

اگر تصاویر بازی را مرور کنید، احتمالا تصور داشته باشید که با یک عنوان فوق‌العاده عجیب روبرو هستیم. البته همینطور است اما Spaceteam به عنوان یک بازی فضایی چند نفره برای مدت طولانی می‌تواند شما را سرگرم کند.

بازی همانطور که احتمالا از نام آن پیداست، در فضا اتفاق می‌افتد. با این حال هیچ خبری از سبک شوتر فضایی در این بازی وجود ندارد و حتی قرار نیست با سفینه فضایی خود با نبردی را با بیگانگان آغاز کنید! مفهوم بازی بسیار اسده است، شما یک کنترل پنل کاملا تصادفی را در اختیار خواهید داشت که شامل سوئیچ‌ها، دکمه‌ها و چیزهای مختلفی می‌شود و باید در سریع‌ترین زمان ممکن دستورالعمل‌های آن را اجرا کنید.

حالت چند نفره بازی را علاوه بر دوستان، با اعضای خانواده خود نیز می‌توان انجام داد. در این حالت به همراه گروهی از دوستان خود می‌توانید کنترل این پنل را در اختیار داشته باشید و با چت صوتی داخل بازی تمام حرکات رو پیش از انجام با هماهنگی یکدیگر پیش ببرید. بنابراین با یک بازی کاملا گروهی روبرو هستیم که تعاملات در آن نقش اساسی دارند.

دانلود بازی Spaceteam

Spaceteam

Spaceteam

سازنده: Henry Smith Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 158/47 مگابایت زبان:

Hago


بازی با چت
امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: 3.1نیاز به اینترنت: بله

Hago پلتفرمی برای بازی و تعامل برقرار کردن با سایر بازیکنان جهان است که در آن مینی گیم‌های بسیاری زیادی وجود دارد.

در حال حاضر، Hago شامل بیش از صد بازی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را به همراه دوستان خود یا افرادی دیگری از جهان تجربه کنید و همچنان بازی‌های جدیدی نیز به آن اضافه می‌شود. البته فقط بازی‌های مینی گیم در آن وجود ندارد و سبک‌های مختلفی از بازی‌ها مانند عناوین PvP یا حتی بازی‌های رومیزی در آن وجود دارد. حتی در برخی بازی‌ها باید از توانایی خود در نقاشی برای شکست دادن حریفان استفاده کنید.

باید به این نکته اشاره داشت که هیچ بازی پیچیده‌ای در آن وجود ندارد و اکثر بازی‌های موجود در Hago رقابتی و بسیار سرگرم‌کننده هستند. نکته دیگر اینکه این پلتفرم از چت صوتی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در حین بازی با حریفان و دوستان خود صحبت کنید.

دانلود بازی Hago

Hago-Talk, Live & Play Games

Hago-Talk, Live & Play Games

سازنده: HAGO قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 307/83 مگابایت زبان:

Rules of Survival


بازی انلاین با ویس و چت
امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 3.6نیاز به اینترنت: بله

آخرین بازی این لیست هم Rules of Survival است که در کنار پابچی موبایل و کالاف دیوتی موبایل از جمله عناوین سبک بتل رویال محسوب می‌شود که در آن باید برای بقا و زنده ماندن تلاش کنید.

این بازی نیز جز یکی از بهترین بازی انلاین با ویس و چت محسوب می‌شود که در این بازی می‌توانید به همراه دوستان خود با افراد واقعی از سراسر جهان در حالت‌های مختلفی مبارزه کنید که بسیار سرگرم‌کننده خواهند بود. نقشه بازی بسیار بزرگ است و مثل همیشه، فقط یک بازیکن یا تیم می‌تواند از نبرد اصلی زنده بماند، بنابراین باید نهایت تلاش خود را در بازی بکنید. همچنین در این بازی به جای 100 با 299 بازیکن مواجه خواهید شد، بنابراین درگیری‌های بسیار سنگین‌تری در آن رخ خواهد داد.

برای پیروزی در بازی می‌توانید استراتژی‌های مختلفی داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید با پناه گرفتن به صورت ناگهانی دشمنان را نابود کنید یا حتی مثلا یک کماندو به سمت جلو حرکت کنید و حریفان را از میان بردارید. با این حال در تمام این شرایط می‌توانید با وجود سیستم چت صوتی داخلی بازی با اعضای تیم خود در ارتباط باشید تا در مورد تمام حرکات خود تصمیم‌گیری کنید.

دانلود بازی Rules of Survival

Rules of Survival

Rules of Survival

سازنده: NetEase Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3600/3900 مگابایت زبان:

سوالات متداول

آیا امکان ارتباط کلامی و متنی در بازی های ویدیویی وجود دارد؟

تقریبا تمام بازی‌های جدید ساخته شده امکان ارتباط حداقل متنی را برای بازیکنان فراهم کرده و آن‌هایی هم که نداشته اند با به‌روزرسانی این قابلیت را اضافه کرده اند.

کدام بازی هم از نظر ارتباطی و هم از نظر ویدیویی بهترین کیفیت را دارد؟

بازی‌هایی مثل فورتنایت، پابجی، کالاف دیوتی موبایل و… جزو بازی‌های ویدیویی هستند که قابلیت ارتباط کلامی و چت را دارند.

چند بازی جدید که قابلیت چت و ارتباط کلامی با دیگر بازیکنان را دارد چیست؟

تاس و تخت، پلاتو Plato، بازی تهرونی و Werewolf Online جزو بهترین بازی‌هایی هستند که قابلیت ارتباط کلامی و متنی را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohamwd Ghasemi
    Mohamwd Ghasemi | ۲۲ آبان ۱۴۰۰

    خیلی عالیی

  • Mohamwd Ghasemi
    Mohamwd Ghasemi | ۲۲ آبان ۱۴۰۰

    🤗💕

  • hamed
    hamed | ۱۱ تیر ۱۳۹۹

    حکومت ما از پلتفرم های گفتگو محور بین مردم که نمیتونه رو سروراشون نظارتی داشته باشه به شکل چت مخصوصا گفتگوی صوتی یا تصویری بشدت میترسه و فیلترش میکنه و جای تاسفه برای ازادیه بیان و انسان اونم در حکومتی مدعیه اسلامیش
    البته بصورت خیلی محدود و کنترل شده به ناچار در حد چت در بعضی بازی های ایرانی یا پلتفرم های بومی بصورت ناکارامد قرارش دادن و بقیه از دم فیلتر

مطالب پیشنهادی