ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قدرتی
علمی

یک ساعت تمرین قدرتی در هفته خطر مرگ را تا 20 درصد کاهش می‌دهد

مطالعه انجام شده توسط محققان ژاپنی و با بررسی داده‌های 16 مطالعه دیگر نشان می‌دهد حداقل انجام نیم ساعت تمرینات قدرتی عضلانی می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد و روی کاهش خطر مرگ تاثیرگذار باشد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

مطالعه انجام شده توسط محققان ژاپنی و با بررسی داده‌های 16 مطالعه دیگر نشان می‌دهد حداقل انجام نیم ساعت تمرینات قدرتی عضلانی می‌تواند مزایای قابل توجهی داشته باشد و روی کاهش خطر مرگ تاثیرگذار باشد.

قوی و سالم نگه داشتن ماهیچه‌ها می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. محققان ژاپنی با بررسی نتایج 16 مطالعه مربوط به بزرگسالان 18 تا 97 ساله که عمدتا مشکلات جسمی نداشتند به نتایج قابل توجهی دست یافتند. در این مطالعه‌ها حدود 4000 تا 480000 نفر شرکت کرده و وضعیت آنها حداقل به مدت دو سال مورد بررسی قرار گرفت.

ورزش‌های هوازی در کنار ورزش‌های قدرتی

بررسی‌ها نشان می‌دهدکه مستقل از انجام ورزش‌های هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری، فعالیت‌های ورزشی برای تقویت عضلات درحدود 10 تا 17 درصد، خطر مرگ را به هر دلیل اعم از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان کاهش می‌دهد. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که افرادی که بین 30 تا 60 دقیقه در هفته تمرینات قدرتی انجام می‌دهند 10 تا 20 درصد کمتر از بقیه با خطر مرگ ناشی از سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی روبرو خواهند شد.

گفتنی است در این مطالعه هیچ مدرکی ارائه نشده که نشان دهد انجام بیش از یک ساعت تمرین قدرتی در هفته می‌تواند تاثیر بیشتری در کاهش خطر مرگ ایجاد کند.

فعالیت‌های ورزشی قدرتی می‌تواند شامل وزنه برداری، استفاده از کش‌های مقاومتی، دراز و نشست، اسکات، پرس پا و حتی فعالیت‌هایی مانند باغبانی از جمله بیل زدن زمین باشد. محققان می‌گویند زمانی که این فعالیت‌‌ها‌ی بدنی با ورزش‌های هوازی انجام شوند، تاثیر مطلوب‌تری خواهند داشت و به به کاهش 40 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی،‌ دیابت و سرطان، کاهش 46 درصدی بیماری‌های قلبی عروقی و 28 درصدی سرطان منجر می‌شود.

اکثر مطالعات انجام شده در آمریکا انجام شده است. درنتیجه ممکن است نتایج به صورت گسترده قابل استفاده نباشد. با این وجود، این تحقیق پایه خوبی برای مطالعات بیشتر در این زمینه خواهد بود.

محققان می‌گویند ترکیبی از تقویت ماهیچه‌ها و فعالیت‌های هوازی می‌تواند مزایای بیشتری برای کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سرطان به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی