ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپاتیفای
تکنولوژی

اسپاتیفای دفتر تازه تاسیس خود در روسیه را تعطیل می‌کند

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، بسیاری از غول‌های فناوری از جمله یوتیوب، فیسبوک، توییتر ارائه خدمات به این کشور را تعطیل کردند. اکنون نوبت به اسپاتیفای رسیده تا دفتر مسکو خود را برای ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، بسیاری از غول‌های فناوری از جمله یوتیوب، فیسبوک، توییتر ارائه خدمات به این کشور را تعطیل کردند. اکنون نوبت به اسپاتیفای رسیده تا دفتر مسکو خود را برای مدت نامحدودی تعطیل کند.

روسیه در سال جدید قانونی را تنظیم کرد تا شرکت‌های فناوری خارجی با بیش از 500 هزار کاربر دفاتر خود در این کشور را تاسیس کنند و پلتفرم پخش موسیقی اسپاتیفای نیز ماه گذشته دفتر جدید خود را راه‌اندازی کرده بود. این قانون به حدی جدید است که اکثر شرکت‌ها مانند متا، توییتر و تلگرام هنوز از آن پیروی نکرده‌اند و تاکنون فقط اپل، اسپاتیفای و تیک‌تاک دفاتر خود در روسیه را افتتاح کرده‌اند.

اسپاتیفای

قطع دسترسی رسانه‌های دولتی روسیه از اسپاتیفای

البته طبق بیانیه‌ای که سخنگوی این شرکت در اختیار ورایتی قرار داده است، کاربران روسیه همچنان می‌توانند از اسپاتیفای استفاده کنند و دسترسی آن‌ها به این سرویس پخش موسیقی محبوب محدود نشده است. با این حال، اسپاتیفای نیز مانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر راشا تودی و اسپوتنیک دو رسانه خبری دولتی روسیه را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. به گفته منتقدان، روسیه از هر دو رسانه ذکر شده برای اهدافی مانند تبلیغات نادرست و منافع سیاست خارجی خود استفاده می‌کند. کانادا و اتحادیه اروپا در روزهای اخیر برنامه‌های دولتی روسیه را از روی امواج خود مسدود کرده‌اند و هر دو رسانه هم اکنون توسط مقامات بریتانیایی در حال بررسی هستند.

پس از گذشت یک هفته از تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین، بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری این کشور را تحریم کرده‌اند. ابتدا توییتر در این کشور فیلتر شد و متا از پخش تبلیغات یا کسب درآمد رسانه‌های دولتی روسیه در فیسبوک جلوگیری کرد. از سویی دیگر ایلان ماسک برای حمایت از کشور اوکراین اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای آن‌ها فعال کرد و اخیرا نیز محموله تجهیزات ماهواره‌ای خود را در اختیار این کشور قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی