ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

روسیه توسط انویدیا هم تحریم شد؛ تعلیق فروش تمام محصولات

انویدیا، یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان اعلام کرد که به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، عرضه محصولات خود به این کشور را متوقف می‌کند و به جمع شرکت‌هایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

انویدیا، یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان اعلام کرد که به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، عرضه محصولات خود به این کشور را متوقف می‌کند و به جمع شرکت‌هایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، می‌پیوندد.

تحریم روسیه توسط انویدیا ضربه مهمی به طرفداران بازی‌های ویدیویی و رایانه‌های شخصی روسیه خواهد زد، زیرا اکنون سه طراح اصلی اجزای رایانه‌های شخصی یعنی انویدیا، اینتل و AMD تجارت خود را با این کشور متوقف کرده‌اند. سخنگوی انویدیا به PCMag اعلام کرد که «ما به روسیه چیزی نمی‌فروشیم.» هرچند توضیح بیشتری درباره آن ارائه نشده، اما سخنگوی این کمپانی توضیح داده که تعلیق فروش انویدیا شامل تمام محصولات آن می‌شود.

تحریم تمام محصولات انویدیا در روسیه

انویدیا

تحریم انویدیا فقط شامل کارت‌های گرافیک مخصوص بازی یا ماینینگ این شرکت مانند سری GTX-16 ،RTX-20 و RTX-30 نمی‌شود، بلکه تمام محصولات این شرکت شامل حوزه‌هایی مانند مرکز داده، هوش مصنوعی، خودرو و موارد دیگر را نیز در بر می‌گیرد.

شرکت‌های بزرگ دیگری که تحریم‌های خود علیه روسیه را اعلام کرده‌اند، موضع خود را نیز در مورد جنگ با اوکراین مشخص کرده بودند. اما در بیانیه بسیار کوتاه سخنگوی انویدیا هیچ اشاره‌ای به تصمیمات این شرکت برای مقابله با جنگ یا تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده و سایر دولت‌های غربی نشده است.

علاوه بر شرکت‌های دنیای تراشه، بسیاری از غول‌های فناوری نیز تاکنون روسیه را به دلیل حمله به اوکران تحریم کرده‌اند. اپل به عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان فروش محصولات فیزیکی‌اش را در روسیه متوقف کرده و همچنین برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را از اپ استور خارج از این کشور حذف کرده است. در ادامه مایکروسافت نیز اعلام کرد که فروش محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورد. نام مهم دیگری که در بین تحریم‌کنندگان دیده می‌شود، TSMC است که بزرگترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی