ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت بزرگترین تاسیسات تولید انرژی پاک جهان با ظرفیت ۴۵۰ گیگاوات در چین

چین مدت‌هاست که قدرت تولید انرژی تجدیدپذیر را در دست دارد و در سال ۱۳۹۸ ظرفیت تولید ۸۹۵ گیگاوات انرژی را داشت که بیش از تمام قدرت اتحادیه اروپا، ایالات متحده و استرالیا با هم ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

چین مدت‌هاست که قدرت تولید انرژی تجدیدپذیر را در دست دارد و در سال ۱۳۹۸ ظرفیت تولید ۸۹۵ گیگاوات انرژی را داشت که بیش از تمام قدرت اتحادیه اروپا، ایالات متحده و استرالیا با هم است. تمام کشورهای دنیا در تلاشند تا هرچه سریعتر از سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی تجدیدپذیر بروند و چین نیز با سرعت بیشتری ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد.

حالا چین تصمیم دارد تا مزرعه تولید انرژی خورشیدی و بادی بزرگی ایجاد کند که می‌تواند ظرفیت کنونی خود را تا نیم تراوات افزایش دهد. طبق گفته‌های مدیر توسعه ملی و کمیسیون اصلاحات چین در کنگره مردمی در هنک کنگ، این کشور در حال ساخت تاسیسات تولید انرژی خورشیدی و بادی با ظرفیت ۴۵۰ گیگاوات در بیابان گبی است که بزرگترین این تاسیسات در تاریخ محسوب می‌شود.

مراحل ساخت تاسیسات

در حال حاضر، حدود ۱۰۰ گیگاوات از این تاسیسات در دست ساخت است و تاسیس ۳۰۶ گیگاوات از ظرفیت خورشیدی و ۳۲۸ گیگاوات از ظرفیت انرژی بادی تا ابتدای دی‌ماه امسال به پایان رسید. رییس جمهور چین، «شی جین پینگ» تصمیم دارد تا ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی این کشور را تا پایان سال ۲۰۳۰م./۱۴۰۸ش. به ۱.۲ تراوات برساند که بخشی از برنامه حذف آلودگی‌های کربنی این کشور محسوب می‌شود.

با این حال تا زمان تاسیس این تاسیسات، زغال سنگ سوخت تامین‌کننده انرژی چین خواهد بود. به دلیل مشکلات مختلف و عوامل ظرفیتی محدودکننده، درصد استفاده از انرژی‌های پاک چین فقط ۲۶ درصد است و این درحالی است که ۴۳.۵ درصد از تاسیسات تولید انرژی این کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند. این اختلاف در تولید و مصرف انرژی با سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود و چین تصمیم دارد تا این فاصله را با برنامه‌های خود کاهش دهد و به برنامه ۲۰۳۰ خود برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی