ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بایدن، ون در لین
تکنولوژی

آمریکا و اروپا دوباره برای تبادل داده به توافق رسیدند

آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر نسخه جدیدی از چارچوب همکاری «سپر حریم خصوصی» (Privacy Shield) به توافق مقدماتی رسیده‌اند تا دوباره تبادل داده بین این دو منطقه را ممکن کنند. توافق قبلی به خاطر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر نسخه جدیدی از چارچوب همکاری «سپر حریم خصوصی» (Privacy Shield) به توافق مقدماتی رسیده‌اند تا دوباره تبادل داده بین این دو منطقه را ممکن کنند. توافق قبلی به خاطر نگرانی‌های اروپا مبنی بر نظارت آمریکا بر اطلاعات شهروندان این قاره توسط دادگاه عالی این اتحادیه ملغی شده بود.

«اورسلا ون در لین»، رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفت: «بر سر اصول چارچوب جدید تبادل داده به آن سوی اقیانوس اطلس به توافق رسیدیم. با این توافق می‌توانیم به شکلی قابل پیش‌بینی و قابل اطمینان اطلاعات را بین اتحادیه اروپا و آمریکا جابه‌جا کنیم و در عین حال از حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی مردم محافظت به عمل بیاوریم.»

تبادل داده ضمن حفظ امنیت و حریم خصوصی

بایدن هم گفت: «حریم خصوصی و امنیت عناصر کلیدی برنامه دیجیتالی من هستند. و امروز بر سر شیوه‌ای بی‌بدیل برای حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها و امنیت شهروندان‌مان توافق کردیم. این توافق جدید چارچوب «سپر حریم خصوصی» را بهبود می‌بخشد، به رشد و نوآوری در اروپا و ایالات متحده می‌انجامد و به شرکت‌های کوچک و بزرگ برای رقابت در اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند.»

توافق اتحادیه اروپا و آمریکا

بایدن افزود زمانی که این توافق اجرایی شود، کمیسیون اروپا یک بار دیگر می‌تواند تبادل داده در فراسوی اقیانوس اطلس را ممکن کند و بستر یک همکاری 7.1 تریلیون دلاری را به وجود آورد. او گفت آمریکا و اتحادیه اروپا به توافقات دیگری بر سر تقویت منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش اتکای اروپا بر سوخت‌های فسیلی روسیه نیز رسیده‌اند.

این توافق تنها یک روز پس از اعلام موافقت بر سر طرحی به نام «قانون بازارهای دیجیتال» (DMA) حاصل شده است. DMA می‌خواهد قدرت شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری را کنترل کند و به کسب و کارهای کوچک شانس بیشتری برای رقابت در بازار بدهد. این طرح که احتمالا از ماه اکتبر اجرایی می‌شود می‌تواند سرویس‌های پیام‌رسانی شرکت‌هایی مثل اپل و متا را به سازگاری با سایر شرکت‌ها وادار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی