ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لانگ مارچ 6A
نجوم و فضا

لانگ مارچ 6A جدیدترین راکت چین به فضا پرتاب شد

چین جدیدترین راکت از نسل بعدی راکت‌های خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. لانگ مارچ 6A در ساعت ۱۴:۲۰ روز سه‌شنبه (به وقت ایران) از سکوی پرتاب جدید تائی‌یوان به سمت فضا رفت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

چین جدیدترین راکت از نسل بعدی راکت‌های خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. لانگ مارچ 6A در ساعت ۱۴:۲۰ روز سه‌شنبه (به وقت ایران) از سکوی پرتاب جدید تائی‌یوان به سمت فضا رفت تا دو ماهواره را در مدار قرار دهد.

لانگ مارچ 6A ارتفاعی ۵۰ متری دارد و به دو مرحله سوخت نفت سفید-اکسیژن مایع در کنار ۴ بوستر پیشران با سوخت جامد مجهز شده است. این راکت دو ماهواره را به مدار خورشید آهنگ منتقل کرد. پرتاب اخیر جدیدترین از سری ماموریت‌های نسل جدید موشک‌های چین است که توسط سازمان ملی فضایی چین انجام می‌شود. این سری از ماموریت‌ها اولین بار با ارسال لانگ مارچ ۱۱ در سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود. به گفته آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای راکت لانگ مارچ 6A ظرفیت حمل ۴ تن محموله به ارتفاع حدود ۶۹۰ کیلومتری از زمین را دارد.

هر یک از ماهواره‌های ارسال شده وظیفه متفاوتی را بر عهده دارند. ماهواره تیانکون-۲ توسط گروه مهندسان فضا و زیر نظر دومین آکادمی شرکت علوم و صنعت هوافضای چین (CASIC) تولید شده و وظیفه تشخیص محیط فضا را به عهده دارد. ماهواره پوجیانگ-۲ نیز توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای (SAST) با هدف تحقیقات علمی تجربی، بررسی منابع و زمین و برخی وظایف دیگر ساخته شده است.

لانگ مارچ 6A

سازمان ملی فضایی چین به شدت در تلاش است تا فاصله خود با ناسا و سازمان فضایی فدرال روسیه را کاهش دهد و به یکی از قدرت‌های فضایی برتر در جهان بدل شود. پرتاب اخیر، هفتمین پرتاب چین در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و این سازمان قصد دارد در سال جاری میلادی در مجموع بیش از ۵۰ پرتاب را انجام دهد. ۶ مورد از این پرتاب‌ها مربوط به تکمیل ایستگاه فضایی ماژولار چین هستند.

لانگ مارچ 6A همچنین یک افتتاحیه برای تاسیسات پرتاب جدیدی محسوب می‌شود که به طور ویژه برای ارسال این سری از موشک‌ها در تائی‌یوآن ایجاد شده است. این تاسیسات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به لطف فرایند سوخت‌رسانی خودکار، مراحل آماده‌سازی راکت‌ها را به ۱۴ روز کاهش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی