ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

سازمان بهداشت جهانی: احتمالا شدت بیماری ناشی از کرونا به مرور زمان کاهش می‌یابد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) طرح به‌روز شده‌ای برای ویروس کرونا منتشر کرده که در آن، سه سناریوی احتمالی برای نحوه تحول و پیشرفت آن در سال جاری ارائه شده که محتمل‌ترین آن، ادامه تکامل کووید-19 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۵

سازمان جهانی بهداشت (WHO) طرح به‌روز شده‌ای برای ویروس کرونا منتشر کرده که در آن، سه سناریوی احتمالی برای نحوه تحول و پیشرفت آن در سال جاری ارائه شده که محتمل‌ترین آن، ادامه تکامل کووید-19 اما کاهش شدت بیماری بر اثر ابتلا به آن است.

«تدروس ادهانوم»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت طی یک نشست خبری گفت:

«بر اساس چیزی که تاکنون می‌دانیم، محتمل‌ترین سناریو این است که ویروس کرونا همچنان به تکامل خود ادامه دهد، اما شدت بیماری ناشی از آن به مرور زمان کاهش می‌یابد، زیرا ایمنی افراد به دلیل واکسیناسیون و ابتلا افزایش می‌یابد.»

ویروس کرونا

با این حال، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که با کاهش ایمنی، احتمالا شاهد افزایش دوره‌ای موارد ابتلا و مرگ و میر خواهیم بود که این امر ممکن است نیاز به دوزهای تقویت‌کننده دوره‌ای برای افراد آسیب‌پذیر را بیشتر قابل توجه کند.

دیگر احتمالات پیشرفت ویروس کرونا

یکی از دو سناریوی بالقوه دیگر در مورد تحول ویروس کرونا توضیح می‌دهد که احتمالا شاهد گونه‌های کمتری خواهیم بود که با این وجود نیاز کمتری به تقویت‌کننده‌ها یا فرمول‌های جدید واکسن پیدا خواهیم کرد. افزون بر این موارد، سناریو احتمالی دیگر این است که گونه بسیار خطرناک‌تری به وجود خواهد آمد که واکسن‌های فعلی تاثیری روی آن نخواهند داشت.

نسخه به‌روزرسانی شده برنامه آماده‌سازی، آمادگی و واکنش استراتژیک سازمان جهانی بهداشت شامل اصلاحات استراتژیکی می‌شود که هر کشوری باید برای حل و فصل کردن عوامل انتقال‌دهنده ویروس، کاهش تاثیر آن و پایان دادن به وضعیت اضطراری جهانی آن‌ها را انجام دهد. تدروس همچنین توضیح داد که این سومین نسخه برنامه و احتمالا آخرین آن خواهد بود که توسط WHO منتشر شده است.

اخیرا محققان دانشگاه‌های کورنل و بریتیش کلمبیا یک اسپری بینی را مورد آزمایش قرار داده بودند که توانست از ابتلای موش‌ها به SARS-CoV-2 جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی