ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

جذب سرمایه ۱۳ میلیارد تومانی «یوآیدی» از پیشگام، نوآفرین و اسمارت‌آپ

مدیر سرمایه گذاری اسمارت‌آپ با بیان اینکه یو آیدی بازار جهانی قابل توجهی دارد از سرمایه گذاری 13 میلیاردی روی یو آیدی خبر داد. احمد فراهانی با اشاره به سرمایه گذاری 13 میلیاردی پیش‌گام، نوآفرین ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

مدیر سرمایه گذاری اسمارت‌آپ با بیان اینکه یو آیدی بازار جهانی قابل توجهی دارد از سرمایه گذاری 13 میلیاردی روی یو آیدی خبر داد.

احمد فراهانی با اشاره به سرمایه گذاری 13 میلیاردی پیش‌گام، نوآفرین و اسمارت‌آپ بر روی یوآیدی درباره دلایل سرمایه گذاری روی این استارتاپ گفت : «اندازه بازار جهانی احراز هویت بایومتریک بسیار بزرگ است و به علت رشد روزافزون نیاز به امنیت و اطمینان و نیز  پاندمی کرونا، اقبال نسبت به این سرویس‌ها رو به افزایش است.»

فراهانی همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «استفاده از این سرویس‌ها برای بسیاری از سازمان‌های دولتی اجباری است و با توجه به نیاز روزمره احراز هویت و  تکرار پذیری بالای سرویس، استفاده دائمی از این سرویس‌ها حتمی است.»

به گفته مدیر سرمایه گذاری اسمارت آپ، اعضای تیم UID نیز از دانش مناسبی برخوردارند و تاکنون توانسته‌اند در پروژه‌های مختلفی سرویس‌های خود را ارائه دهند و سهم بازار مناسبی بدست آورند.»

جذب سرمایه‌های گذشته یوآیدی

یوآیدی سرویس احراز هویت دیجیتال (e-KYC) است که در اسفند ۱۴۰۰ موفق به جذب سرمایه ۱۳  میلیارد تومانی از سه صندوق سرمایه‌گذاری پیشگام، نوآفرین و اسمارتاپ شد.

استارتاپ یوآیدی از سال ۹۷ آغاز به کار کرده و تلاش دارد با ارائه راهکار احراز هویت دیجیتال، تمامی ‏فرآیندهای احراز هویت سنتی را که نیاز به حضور فیزیکی دارند حذف کند. راهکار یوآیدی افراد را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به حضور ‏فیزیکی، برای دریافت خدماتی نظیر احراز هویت برای اخذ کد بورسی یا احراز هویت در سامانه ثنا اقدام کنند.

«یوآیدی»، نخستین پلتفرم رگ تک و احراز هویت مجازی کشور است که سال 1397در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران رونمایی شد. 

یوآیدی محصولی دانش بنیان است که توسط یک تیم استارتاپی و با حمایت معاونت دانشجویی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران طراحی شد و هدف از ارائه آن تسهیل مراحل طولانی شناسایی دیجیتالی کاربران بر بستر اینترنت عنوان شده بود.

همچنین در جلسه داوری دومین جشنواره نهال فین تک یوآیدی به عنوان استارتاپ برتر، و نیما شمساپور به عنوان فرد موثر در سال 99 با بیشترین آرای داوران کاندید دریافت این جایزه شدند.

اسمارت آپ در چند ماه گذشته همچنین بر روی استارتاپ وینداد نیز سرمایه‌گذاری کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی