ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تله پورت
علمی

برای اولین بار در تاریخ؛ تله پورت مجازی انسان‌ به فضا توسط ناسا

ناسا فاش کرد اواخر سال گذشته میلادی برای اولین بار موفق شد تا افرادی از جمله یک پزشک و مدیر اجرایی شرکت واقعیت مجازی و ترکیبی AEXA Aerospance را به صورت کاملا مجازی به فضا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

ناسا فاش کرد اواخر سال گذشته میلادی برای اولین بار موفق شد تا افرادی از جمله یک پزشک و مدیر اجرایی شرکت واقعیت مجازی و ترکیبی AEXA Aerospance را به صورت کاملا مجازی به فضا «تله پورت» کند.

در این روش تله پورت که Holoportation نامیده می‌شود، یک نمایش هولوگرافیک سه بعدی از فرد در ترکیبی از «هولوگرام» و «تله پورت» ایجاد می‌شود.

ناسا توضیح می‌دهد که با استفاده از این روش، تصویر دکتر «جوزف اشمید» پزشک هوایی، دکتر «فرناندو لاکا» مدیر اجرایی شرکت واقعیت مجازی و ترکیبی AEXA Aerospance و و افراد دیگری را در اکتبر 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و فاصله حدود 400 کیلومتری از سطح زمین منتقل کرده است.

تله پورت

با این وجود، دانشمندان برای اولین بار در تاریخ موفق شده‌اند که ارتباط مستقیم فضانوردان مستقر در فضا با افراد روی زمین را فراهم کنند. ناسا از این روش به عنوان یک پیشرفت قابل توجه در زمینه ارتباطات فضایی یاد می‌کند، زیرا هم اکنون آژانس فضایی در حال آماده کردن برنامه‌های خود (Artemis) برای حضور در ماه است.

ناسا برای دستیابی به امکان انتقال مجازی انسان‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی، از دوربین Hololens Konnect شرکت مایکروسافت و همچنین یک رایانه شخصی با نرم‌افزار اختصاصی AEXA استفاده کرده است.

آینده قابلیت تله پورت انسان به فضا

تله پورت

آژانس فضایی، به دنبال این پیشرفت اکنون قصد دارد تا فرآیند تله پورت خود را با واقعیت افزوده ترکیب کند تا محیطی منحصر به فرد برای تعامل دانشمندان، پزشکان و دیگر افراد با فضانوردان مستقر در فضا ایجاد شود.

علاوه بر ارتباط برقرار کردن فضانوردان با دیگران، از این روش همچنین به عنوان راهی برای بهبود حس انزوا اجتناب ناپذیر خدمه ISS در آینده یاد شده است. هرچند معمولا حضور فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی کمتر از یک هفته طول می‌کشد، اما ماموریت‌های طولانی مدت مانند آن‌هایی که در مریخ انجام می‌شود به زمان بیشتری نیاز دارند و فضانوردان در آن‌ها احساس انزوا یا دلتنگی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی