ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سفر فضایی
علمی

ثروتمندان به‌زودی می‌توانند با بالون‌های غول‌پیکر Space Perspective به فضا سفر کنند

سال گذشته اعلام شد که شرکت آمریکایی Space Perspective قصد دارد گردشگرانی را با بالون‌های هیدروژنی بسیار بزرگ خود به سفر فضایی بفرستد. همزمان با رشد قابل توجه صنعت گردشگری فضایی، این شرکت امیدوار است ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

سال گذشته اعلام شد که شرکت آمریکایی Space Perspective قصد دارد گردشگرانی را با بالون‌های هیدروژنی بسیار بزرگ خود به سفر فضایی بفرستد. همزمان با رشد قابل توجه صنعت گردشگری فضایی، این شرکت امیدوار است تا سال 2024 خدمات خود را آغاز کند و حالا فضای داخلی و کابین بالون‌ها را به نمایش گذاشته است.

طبق تصاویر و طراحی‌هایی که تاکنون توسط Space Perspective منتشر شده‌اند، بالون‌های این شرکت پنجره‌های بزرگ و بلند، صندلی‌های راحت، رنگ بنفش متفاوت و نورپردازی ملایمی دارد. در مقایسه با سایر کپسول‌های فضایی که توسط رقبا ساخته شده و اغلب سفید و بسیار ساده هستند، طراحی این بالون‌ها قابل توجه به نظر می‌رسد.

از دیگر قابلیت‌های این بالون‌ها می‌توان به محل سرو نوشیدنی، وای‌فای کارآمد و مناظر فوق‌العاده تماشایی اشاره کرد.

سفر فضایی

قیمت و زمان اولین سفر فضایی با بالون هیدروژنی

قیمت بلیط سفر فضایی با بالون‌های هیدروژنی این شرکت برای هر نفر 125 هزار دلار است و می‌تواند هشت مسافر (و یک خلبان) را تا ارتفاع 30 کیلومتری سطح زمین بالا ببرد. در این ارتفاع، پدیده بی‌وزنی تجربه نخواهد شد و نسبت به سایر شرکت‌های گردشگری فضایی بسیار پایین‌تر است. به عنوان مثال ویرجین گالاکتیک تا فاصله 80 کیلومتری و بلو اوریجین تا فاصله 100 کیلومتری مسافران را بالا می‌برند.

«جین پوینتر»، یکی از بنیانگذاران شرکت توضیح می‌دهد که مسافران به «بالای 99 درصد جو» خواهند رفت. او توضیح می‌دهد:

«می‌خواستیم راهی پیدا کنیم که واقعا طرز فکر مردم در مورد سفر فضایی را تغییر دهد. بالون‌ها به ما اجازه می‌دهند که مردم را به آرامی و راحت به فضا ببریم.»

مسافران این سفر فضایی فقط در 15 دقیقه ابتدایی و چند دقیقه آخر سفر خود باید کمربندهای ایمنی را بسته نگه دارند.

اولین بالونی که با هیدروژن باد شده و به بزرگی یک استادیوم فوتبال است، از ایالت فلوریدا در ایالات متحده پرواز خواهد کرد. این بالون به مدت دو ساعت بالا می‌رود، همین مدت زمان مشابه را در نقطه اوج خود باقی خواهد ماند و سپس فرود دو ساعته خود را آغاز می‌کند.

Space Perspective که توضیح می‌دهد در پروژه آن‌ها هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌شود، انتظار دارد در سال اول 25 پرواز انجام دهد که تمام بلیت‌ها آن هم اکنون رزرو شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید مقیسه
    سعید مقیسه | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

    خیلی هیجان انگیزه ولی اگر حس بی وزنی داشته باشه جذاب تر میشه

  • molavy
    molavy | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

    با هواپیما خیلی فرق ندارن اگر حس بی وزنی نده

مطالب پیشنهادی