ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت Space Perspective با کپسول فضایی مسافران را به فضا می‌برد [تماشا کنید]

پس از شرکت‌های بلو اوریجین و ویرجین گلکتیک اکنون شرکت«Space Perspective» قصد دارد با استفاده از کپسول فضایی خود خدمات گردشگری فضایی را با قیمت مناسب‌تری در دسترس عموم مردم قرار دهد. شرکت‌های بلو اوریجین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

پس از شرکت‌های بلو اوریجین و ویرجین گلکتیک اکنون شرکت«Space Perspective» قصد دارد با استفاده از کپسول فضایی خود خدمات گردشگری فضایی را با قیمت مناسب‌تری در دسترس عموم مردم قرار دهد.

شرکت‌های بلو اوریجین و ویرجین گلکتیک، به دنبال اتمام موفقیت‌آمیز چند پرواز آزمایشی مهم خود قصد دارند در آینده مسافران را تا جایی نزدیک به خط کارمان، خطی فرضی در آسمان در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح دریاهای آزاد بالا ببرند.

اما شرکت دیگری قصد دارد با سرعت بیشتر مسافران خود را به بالای ابرها برساند. Space Perspective یک کپسول فضایی لوکس هشت نفره به نام سفینه نپتون را ساخته و آزمایش کرده که توسط یک بالن غول‌پیکر پر از گاز هیدروژن به آسمان بلند شده است. فضای داخلی این سفیه شامل صندلی‌های خوابیده، Wi-Fi، پنجره‌های اطراف و موارد دیگری می‌شود. این شرکت مستقر در فلوریدا با انتشار یک ویدیو، تجربه سفر با سفینه فضایی خود را به اشتراک گذاشته است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که علیرغم استفاده از واژه «فضا» در نام شرکت و کپسول آن، سفینه فضایی نپتون فقط ۳۲ کیلومتر از زمین فاصله می‌گیرد که ارتفاع بسیار کمتری نسبت به خط فرضی کارمان دارد، اما فاصله آن به سطح زمین سه بربر بیشتر از خطوط هوایی هواپیماهای مسافربری است. همچنین برخلاف تجربه ارائه شده از سوی بلو اوریجین و ویرجین گلکتیک، مسافران این سفیه پدیده بی‌وزنی را تجربه نخواهند کرد.

البته سفر فضایی Space Perspective شش ساعت به طول می‌انجامد که از سفر شرکت بلو اوریجین که از زمان پرتاب تا فرود آن تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، بسیار طولانی‌تر است. مسافران این سفیه در طول این شش ساعت از صعود آرامش بخش، مناظر زیبا فضایی و فرود به خانه لذت خواهند برد.

کپسول فضایی

Space Perspective هزینه سفر با سفینه نپتون خود را ۱۲۵ هزار دلار اعلام کرده است که نسبت به بلیط ۴۵۰ هزار دلاری ویرجین گلکتیک بسیار مقرون به صرفه‌تر است. بلو اوریجین هنوز قیمت سفر فضایی خود را اعلام نکرده است. فروش بلیط‌های سفر فضایی این شرکت از چند ماه پیش آغاز شده و قرار است اولین پروازها در سال ۲۰۲۴ انجام شود. با این وجود به نظر می‌رسد تمام بلیط‌های این شرکت اکنون فروخته شده و سفر آن‌ها برای سال ۲۰۲۵ در دسترس است.

این کپسول فضایی علاوه بر ارائه سفرهای تفریحی برای عموم مردم، به عنوان یک آزمایشگاه در ارتفاع بالا نیز عمل می‌کند و به دانشمندان در موضوعاتی مانند آب و هوا و فیزیک خورشیدی کمک می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی