ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرایش توییت‌
تکنولوژی

توییتر احتمالا تاریخچه توییت‌های ویرایش شده را ثبت می‌کند

توییتر هفته بسیار پرخبری را پشت سر گذاشت و علاوه بر پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید آن، اعلام شد که دکمه ویرایش توییت‌ نیز در دسترس قرار می‌گیرد. حالا یکی از منابع معتبر اعلام کرده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

توییتر هفته بسیار پرخبری را پشت سر گذاشت و علاوه بر پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید آن، اعلام شد که دکمه ویرایش توییت‌ نیز در دسترس قرار می‌گیرد. حالا یکی از منابع معتبر اعلام کرده توییتر تاریخچه توییت‌های ادیت شده کاربران را ذخیره می‌کند.

«جین منچون وانگ»، مهندس معکوس شناخته توییتر در توییت جدید خود توضیح می‌دهد که قابلیت ویرایش توییت نیز دارای خصوصیت «غیرقابل تغییر» خواهد بود، به این معنی که توییتر ممکن است هنگام ویرایش، توییت کاملا جدیدی ایجاد کند که نسخه‌های قبلی آن را شامل می‌شود.

او در توییت خود نوشته:

«به نظر می‌رسد توییتر برای قابلیت «ویرایش توییت» رویکردی تغییر ناپذیر دارد، زیرا به جای تغییر متن توییت، یک نسخه جدید با محتوای اصلاح شده به همراه لیست توییت‌های قبلی را دوباره ایجاد می‌کند.»

از سوی دیگر، «الساندرو پالوزی»، کارشناس اپ نیز تصاویری از نحوه نمایش دکمه ویرایش توییت را در تصویری فاش کرده است. در این تصاویر، گزینه «ویرایش توییت» در منوی سه نقطه‌ای سمت راست توییت‌ها نمایش داده می‌شود. انتخاب این دکمه، کاربران را به صفحه دیگری هدایت می‌کند که بسیار شبیه به نوت نویس معمولی توییتر است، اما توییت کاربران از قبل در آن وجود دارد و در گوشه سمت راست آن به‌جای دکمه «توییت»، عبارت «آپدیت» دیده می‌شود.

نظر یکی از منتقدان گزینه ویرایش توییت‌

ویرایش توییت‌

منچون وانگ در ادامه اشاره می‌کند که هنوز مشخص نیست تاریخچه ویرایش توییت‌، چگونه به کاربران نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که توییتر آن‌ها را به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار ندهد، زیرا برخی منتقدان عقیده دارند از این راه می‌توان برای تغییر سابقه عمومی و گمراه کردن کاربران استفاده شود.

«شنون باند»، گزارشگر NPR توضیح می‌دهد:

«برای کاربران قدرتمند مانند روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و افراد مشهور، توییتر به عنوان یک شبکه خبری فوری عمل می‌کند که توییت‌ها در آن بخشی از اسناد عمومی هستند. به یاد داشته باشید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق چگونه برای اعلام افکار خود و حتی تعیین سیاست از آن استفاده می‌کرد.»

توییتر هنوز به صورت رسمی امکان مشاهده تاریخچه ویرایش‌ها را اعلام نکرده و به گفته «آنا هوباتش»، سخنگوی توییتر در حال حاضر چیز بیشتری برای ارائه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی