ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

پای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به شرکت‌های هواپیمایی بیشتری باز می‌شود

اسپیس ایکس برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود، معاملات با خطوط هوایی را آغاز کرده و پس از شرکت نیمه خصوصی «JSX»، حالا قراردادی را با شرکت هواپیمایی «هاوایین ایرلاینز» به ثبت رسانده است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

اسپیس ایکس برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود، معاملات با خطوط هوایی را آغاز کرده و پس از شرکت نیمه خصوصی «JSX»، حالا قراردادی را با شرکت هواپیمایی «هاوایین ایرلاینز» به ثبت رسانده است.

هنوز جزئیات مالی قراردادها بین اسپیس ایکس و شرکت‌های هواپیمایی اعلام نشده، اما هر دو شرکت متعهد شده‌اند که در پروازهای خود به صورت رایگان آن را به مسافرانشان ارائه می‌کنند.

استارلینک

کمک استارلینک برای پیشرفت خدمات پرواز

ایده خدمات وای‌فای در حین پرواز، از مدت‌ها قبل در ذهن تیم استارلینک بوده است. «جاناتان هوفلر»، معاون بخش استارلینک و فروش تجاری اسپیس ایکس سال گذشته در این رابطه گفته بود که آن‌ها در حال ساخت تجهیزات مرتبط با هواپیما و مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی هستند.

اسپیس ایکس در چند سال گذشته مشغول پرتاب ماهواره‌های بیشتری برای توسعه صورت فلکی استارلینک بوده و قصد دارد قابلیتی ایجاد کند که ماهواره‌ها بدون نیاز به ارتباط با ایستگاه‌های زمینی، با یکدیگر در تعامل باشند. زمانی که برنامه‌های آن‌ها تکمیل شود، هوفلر وعده داده که پیشرفت بزرگی در سرعت و کیفیت خدمات وای‌فای در حال پرواز ایجاد شود. استارلینک در حال حاضر وعده سرعت دانلود تا 200 مگابیت بر ثانیه را برای کاربران روی زمین خود می‌دهد.

از سوی دیگر، خطوط هوایی نیز به همان اندازه برای این ایده اشتیاق دارند. این شرکت‌ها در طول چند سال گذشته، به صورت مکرر توضیح داده‌اند که انتظارات مسافران آن‌ها بسیار بیشتر از فناوری‌های ارتباطی موجود در حین پرواز است. اسپیس ایکس معتقد است که استارلینک می‌تواند وضعیت را تغییر دهد و به نظر می‌رسد که بسیاری از خطوط هوایی نیز از آن استقبال می‌کنند.

استارلینک

هرچند در حال حاضر به نظر می‌رسد استارلینک رشد بسیار خوبی در این زمینه کرده، اما در بلندمدت، ممکن است رقبا بسیار زیادی سد راه آن شوند. از جمله شرکت‌هایی که اکنون گفته می‌شود در حال توسعه اینترنت ماهواره‌ای خود هستند می‌توان به «آمازون» و «وان‌وب» اشاره کرد.

در نهایت، JSX گفته بود که هم اکنون در حال آزمایش سرویس استارلینک است و قصد دارد آن را در اواخر سال جاری به هواپیماها خود اضافه کند، اما هاوایین ایرلاینز توضیح داده که در مراحل اولیه بهره‌برداری از سرویس است و انتظار می‌رود که نصب آن‌ها سال آینده آغاز شود. به نظر می‌رسد جدول زمانی ارائه آن‌ها کمی مبهم باشد و از سویی دیگر، شرکت‌های تحت مالکیت ایلان ماسک با عدم تعهد به وعده‌های زمانی خود شناخته می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی