ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت عجیب GAC Time معرفی شد؛ سطح چهارم فناوری خودران در خودرویی فوق آیرودینامیک

شرکت چینی GAC سال گذشته و در نمایشگاه خودروی گوانگژو از یک خودروی کانسپت فوق مدرن با نام تایم (Time) رونمایی کرد. در آن مقطع این کمپانی تنها به انتشار طرح‌های اولیه و اطلاعات کلی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت چینی GAC سال گذشته و در نمایشگاه خودروی گوانگژو از یک خودروی کانسپت فوق مدرن با نام تایم (Time) رونمایی کرد. در آن مقطع این کمپانی تنها به انتشار طرح‌های اولیه و اطلاعات کلی بسنده کرده بود. اما حالا با گذشته چند ماه این شرکت تصاویر و جزئیات بیشتری را از کانسپت مذکور در اختیار رسانه‌ها گذاشته است که براساس آن ها با خودرویی فوق ایرودینامیک و مجهز به سطح چهارم فناوری خودران مواجه هستیم.

کانسپت GAC Time

کانسپت GAC Time در دسته سدان‌های لوکس تمام الکتریکی جای می‌گیرد. در طراحی این خودروی مفهومی بر مبانی آیرودینامیک به طور ویژه تاکید شده و قرار است محصولات آتی کمپانی با شکل و شمایلی مشابه وارد بازار شوند. شرکت GAC از سبک طراحی این کانسپت با عنوان «قطره اشک شمشیر» یاد می‌کند.

کانسپت GAC Time

همانطور که در تصاویر ضمیمه شده می توانید مشاهده نمایید، کانسپت GAC Time فرمی همانند یک قطره دارد. در قسمت‌های مختلف بدنه اثری از خطوط تیز و حجم‌پردازی‌های اغراق‌آمیز نیست و همه پنل‌ها ساختاری یکدست و صاف دارند. در این خودرو کاپوت بسیار کوتاه طراحی شده و شیشه جلو با شیبی ملایم به آن متصل شده است. به پیروی از این دو، سقف هم با قوسی زیبا تا انتهای خودرو امتداد پیدا کرده است. به طور کلی از نظر فرم اتاق می‌توان شباهت‌هایی را بین GAC Time و کانسپت هیوندای Prophecy و همچنین برخی مدل‌های سری EQ بنز مشاهده نمود.

کانسپت GAC Time

تلاش‌های مهندسین چینی باعث شده کانسپت GAC Time ضریب آیرودینامیکی برابر با ۰.۱۹۱ Cd داشته باشد. اگرچه این رقم رکوردی ایده‌آل محسوب می‌شود، اما کانسپت مرسدس بنز ویژن EQXX با ضریب درگ ۰.۱۷ Cd در جایگاه بهتری قرار دارد. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم شرکت GAC در سال ۲۰۱۹ کانسپتی با نام ENO.146 معرفی کرد که ضریب آیرودینامیک آن فقط ۰.۱۴۶ Cd بود.

کانسپت GAC Time

از نکات جالب کانسپت GAC Time باید به هاب مخصوص چرخ‌ها، چراغ‌های LED چرخان و چراغ‌های LED خاص عقب اشاره کنیم. ضمن اینکه درهای بزرگ این مفهومی خلاف جهت هم باز می‌شوند. با باز شدن قسمتی از سقف هم دسترسی به کابین به آسان‌ترین شکل ممکن میسر می‌شود.

ENO.146

فن ژانگ (Fan Zhang) مدیر دپارتمان طراحی GAC فضای داخلی کانسپت Time را یک اتاق نشیمن متحرک توصیف می‌کند که در آن تکنولوژی در دسترس و زیبایی در برابر دیدگان قرار دارد. به گفته وی در طراحی این بخش طراحان از بطری کلاین و نوار Mobius الهام گرفته‌اند.

کانسپت GAC Time

در این خودروی مفهومی صندلی راننده بر روی آن چیزی که شبیه یک برکه کوچک دیده می شود، نصب شده است. فرمان خودرو همانند فرمان جدید تسلا شکل خاصی دارد و در پشت آن از یک نمایشگر OLED برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده شده است. نمایشگر سیستم اینفوتینمنت هم حالتی ایستاده و معلق دارد.

کانسپت GAC Time

صندلی عقب کانسپت GAC Time حکم یک مبل راحتی را دارد. این مبل از طریق یک خط منحنی به داشبورد متصل شده است. قسمتی از شیشه‌های این خودروی مفهومی با پرده‌های برگرفته از معماری مدرن ساختاری نیمه بسته دارد. بهره‌گیری از روکش سفید رنگ در ترکیب با تزیینات چوبی، اجزای طلایی و نورپردازی بنفش، جلوه‌ای بسیار خاص به این کانسپت بخشیده است.

کانسپت GAC Time

کمپانی پرسروصدای چینی که قصد ورود به بازار آمریکا را نیز دارد، در رابطه با مشخصات فنی حرفی به میان نیاورده است. این شرکت تنها به گفتن این که در ساخت Time از یک پلتفرم مخصوص خودروهای برقی استفاده شده، کفایت کرده است. علاوه بر این، GAC ادعا کرده کانسپت Time به خاطر بهره‌مندی از انواع رادارهای لیزری و سنسورهای متعدد در جای‌جای بدنه به سطح چهارم از فناوری خودران مجهز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    شاید باورش براتون سخت باشه ولی این کانسپت چینیه و کانسپت بنز نیست ، کشوری که تا ۳۰ سال پیش موتور سه چرخ می ساخت...

مطالب پیشنهادی