ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

مدیرعامل اسنپ چت: متاورس مبهم است و مردم عاشق دنیای واقعی هستند

«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

«ایوان اشپیگل» مدیرعامل کمپانی اسنپ (Snap)، ادعا کرد که شرکت او از واژه «متاورس» برای فعالیت‌های خود استفاده نمی‌کند، زیرا این کلمه هنوز در بین مردم بسیار «مبهم» است و از سویی دیگر، مردم همچنان «عاشق دنیای واقعی هستند».

اسنپ از واژه «متاورس» استفاده نمی‌کند

متاورس

اشپیگل در مصاحبه خود با گاردین توضیح می‌دهد، شرکت Snap که بیشتر به دلیل اپلیکیشن اسنپ‌چت شناخته می‌شود، بیشتر روی ساخت ابزارهای واقعیت افزوده تمرکز دارد تا ساخت جهان‌هایی کاملا مجازی. در همین رابطه، او درباره کلمه متاورس و مفهوم آن توضیح می‌دهد:

«دلیل اینکه ما از این کلمه استفاده نمی‌کنیم این است که بسیار مبهم و فرضی است. فقط کافی است از چند نفر بخواهید که آن را تعریف کنند، خواهید دید که تعریف هر کسی کاملا متفاوت است. ما اطمینان داریم که مردم دنیای واقعی را دوست دارند، آن‌ها می‌خواهند به صورت حضوری با دوستان خود تعامل داشته باشند.»

از سویی دیگر اشپیگل تنها عضو شناخته از صنعت فناوری محسوب نمی‌شود که نسبت به متاورس ابراز شک و تردید کرده است. «فیل لیبین» بنیانگذار Evernote نیز اخیرا در سال جاری از متاورس به عنوان یک «ایده قدیمی» و «غیرمبتکرانه» یاد کرده بود.

متاورس

با این وجود، روز به روز شرکت‌های بیشتری به سمت متاورس کشیده می‌شوند. اخیرا نیسان و تویوتا از برنامه‌های خود برای حضور در این فضا خبر داده بودند و سامسونگ هم مبلغ 25 میلیون دلار روی یک استارتاپ متاورسی سرمایه‌گذاری کرده بود.

شاید نظر اشپیگل درباره متاورس چندان بی‌راه نباشد. این کلمه اصطلاحی است که از داستان‌های علمی تخیلی و رمانی با نام «Snow Crash» نوشته «نیل استیونسون» آمریکایی در سال 1992 گرفته شده است و به فناوری‌های آینده اشاره دارد که افراد با کمک آن‌ها می‌توانند از طریق هدست‌های واقعیت مجازی و سایر سیستم‌های مربوط به اینترنت دسترسی داشته باشند. «مارک زاکربرگ» حامی اصلی این مفهوم بوده و به همین دلیل سال گذشته، نام شرکت فیس‌بوک را به «متا» تغییر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی