ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

گزارش تصویری از نمایشگاه اینوتکس؛ سلام دوباره اهالی فناوری به نوآوری

یازدهمین نمایشگاه اینوتکس بعد از وقفه‌ای که به دلیل همه‌گیری کرونا منجر به توقف آن شده بود، دوباره در مرکز نوآری پردیس با حضور استارتاپ‌های ایرانی و خارجی برگزار شد. حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵

یازدهمین نمایشگاه اینوتکس بعد از وقفه‌ای که به دلیل همه‌گیری کرونا منجر به توقف آن شده بود، دوباره در مرکز نوآری پردیس با حضور استارتاپ‌های ایرانی و خارجی برگزار شد. حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این گردهمایی نویدبخش تعاملات پررنگ‌تر و ارتباطات قوی‌تر بین فعالان این حوزه است. روز نخست این نشست با استقبال و حضور پررنگ فعالان این حوزه و همچنین علاقه‌مندان به فعالیت‌های دانش‌بنیان همراه بود.

بررسی تصویر کلان اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان در آمفی‌تئاتر روباز اینوتکس با حضور مانی قاسمی، مدیرعامل و بنیان‌گذار دیجیاتو، محمدخلج، مدیرعامل اسنپ، سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت و پویا پیرحسینلو، مدیرعامل ابرآروان برگزار شد.

در این پنل، چالش‌های فعالیت‌های استارتاپی مورد بررسی قرار گرفت و حاضران در این نشست از تجربه‌های خود در مواجهه با این چالش‌ها گفتند.

شرکت‌ها و استارتاپ‌های مختلف با حضور در این نمایشگاه به تعامل و تبادل اطلاعات با یکدیگر پرداختند. حاصل این تعاملات گاهی دستاوردهای قابل توجهی است که منجر به توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف حوزه فناوری کشور می‌شود.

حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه منجر به بازدید سفرای کشورهای خارجی و بررسی و تحلیل آنها از یازدهمین دوره اینوتکس شد.


تعامل و تبادل نظر فعالان اکوسیستم نوآوری کشور موقعیت مناسبی را ایجاد کرد تا حاضران در این نمایشگاه در غرفه‌های خود نگاه خلاقانه‌ای به آینده اکوسیستم نوآوری داشته باشند.
راهرو اتصال سالن‌هایی که استارتاپ‌ها در آن حاضر شدند توسط هواپیمایی به هم متصل شده بود که اتفاقا تبدیل به محل استراحت، تعامل و بازی‌های خلاقانه حاضران در این نمایشگاه شده است.
این بخش شاید در نگاه اول صرفا محل استراحت باشد اما در حقیقت محلی است که در آن طی استراحت و تعامل ارتباطات چندسویه هوشمندانه‌ای برگزار شده است.
حضور بخش فناوری اطلاعات بانک‌ها یکی از بخش‌های مهم اینوتکس یازدهم است. بانک‌ها با تعامل با استارتاپ‌های حوزه فناوری مالی امکان پیشبرد برنامه‌های آینده‌ دنیای فناوری کشور را بیش از گذشته به دست آورده اند.
خدمات شتبادهی و ارتباط شتبادهنده‌ها با فعالان اکوسیستم نواوری هم بخش مهمی از این رویداد را به خود اختصاص داده است.
اینوتکس یازدهم البته امکانی هم فراهم کرد تا تفاهم‌نامه‌های مهمی هم بین شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود. تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین هم یکی از این تفاهم‌نامه‌های مهم و قابل توجه بود.
اولین‌ها، اولین‌هایی که در این رویداد حاضر شده‌اند و با حضور خود برای اولین بار فرصت تعامل با دیگر استارتاپ‌ها را پیدا کرده‌اند هم نباید از دست داد. اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در امور حقوقی و قضایی هم مورد توجه قرار گرفته و آنها نیز فرصت تعامل سازنده پیدا کرده اند.
صنعتگران نیز به حوزه نوآوری ورود کرده‌اند و همین موضوع نویدبخش فعالیت‌های هوشمندانه‌ای در آینده جریان تکنولوژی کشور است.

نخستین روز از یازدهمین دوره اینوتکس با شور و هیجان و البته استقبال قابل توجهی برگزار شد. انتظار می‌رود این شور و هیجان تا روز آخر همچنان ادامه داشته باشد و شاهد تعامل و ارتباطات گسترده بین فعالان اکوسیستم نوآوری کشور باشیم. این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    فکر میکنم تاریخ پایان نمایشگاه رو اشتباه نوشتین. تا روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ادامه داره.

مطالب پیشنهادی