ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور در دستور کار سرمایه گذاری غدیر

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022، از تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام ارغوان خبر داد. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، اولویت اصلی این صندوق را سرمایه‌گذاری بر ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022، از تاسیس بزرگترین صندوق جسورانه کشور با نام ارغوان خبر داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، اولویت اصلی این صندوق را سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های سلامت و استارتاپ‌های فعال در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه بازنشستگان کشور اعلام کرد.

امیر عباس حسینی همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: «این صندوق با توجه به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر به بازنشستگان و با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خلاق فعال در حوزه خدمت‌رسانی به بازنشستگان ایجاد شده است.»

به گفته او سهام ممتاز این صندوق در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح (ساتا) قرار دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه سهامداران صندوق، گروه مالی غدیر، سرمایه‌گذاری دی، سرمایه‌گذاری مهرگان و موسسه توانمندسازی نیروهای مسلح هستند، گفت «مدیریت صندوق نیز بر عهده شرکت تأمین سرمایه دماوند خواهد بود.»

حمایت از بازنشستگان در صندوق جسورانه

او همچنین در ادامه توضیحات خود افزود: «مدیریت اجرایی و ارتباط با استارتاپ نیز از طریق شرکت سرمایه‌گذاری دی به عنوان بازوی نوآوری شرکت سرمایه‌گذاری غدیر انجام خواهد شد. 50% از سرمایه صندوق توسط صاحبین سهام ممتاز و 50% مابقی هم از طریق پذیره‌نویسی در بازار بورس و اوراق بهادار تأمین خواهد شد.»

به گفته حسینی افزایش روند سالخوردگی و نیاز جامعه بازنشستگی به بهبود کیفیت خدمات و ظرفیت عظیم موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات این حوزه را از دلایل اصلی تشکیل این صندوق است.

او در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «افزایش شفافیت و امکان سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران خرد، از دلایل پذیره نویسی این صندوق در بازار بورس و اوراق بهادار است.»

حسینی در ادامه گفت: «در حال حاضر 5 شرکت توسعه دانش بنیان در گروه سرمایه‌گذاری غدیر حاضر هستند که به توسعه فعالیت های دانش بنیان خصوصاً درحوزه های دارو، غذا و سلامت مشغول هستند.»

او همچنین با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در شرکت سرمایه‌گذاری دی، ایجاد زنجیره یکپارچه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان را به عنوان یکی از اهداف اصلی گروه مالی غدیر در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین عنوان نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی