ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 15
تکنولوژی

85 درصد از گوشی‌های آیفون بازار اکنون از iOS 15 پشتیبانی می‌کنند

در حالی که اپل در حال آماده شدن برای معرفی سیستم عامل iOS 16 است، گفته می‌شود که نسخه قبلی آن یعنی iOS 15 تاکنون در حدود 85 درصد از تمام گوشی‌های آیفون فعال است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

در حالی که اپل در حال آماده شدن برای معرفی سیستم عامل iOS 16 است، گفته می‌شود که نسخه قبلی آن یعنی iOS 15 تاکنون در حدود 85 درصد از تمام گوشی‌های آیفون فعال است.

سیستم عامل iOS 15 اپل اواخر تابستان سال گذشته به طور رسمی معرفی شد. با این وجود، نرخ پذیرش آن نسبت به iOS 14 تا ماه اکتبر همچنان کمتر بود. اکنون آمار جدیدی که توسط شرکت تحلیلی Mixpanel ارائه شده، ادعا می‌کنند که با گذشت نزدیک به 255 روز از زمان انتشار این نسخه، نرخ پذیرش iOS 15 به حدود 85 درصد رسیده است.

iOS 15

همچنین طبق نمودار ارائه شده توسط این شرکت، نرخ پذیرش iOS 14 حدود 11.7 درصد است و نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اپل توسط حدود 3.03 درصد از گوشی‌های آیفون پشتیبانی می‌شود.

Mixpanel توضیح می‌دهد که داده‌های خود را از بیش از سه تریلیون رکورد به دست آورده که در آن‌ها با دسترسی به وب‌سایت یا استفاده از برنامه، نسخه iOS کاربران گزارش شده است. اپل به صورت رسمی نرخ پذیرش سیستم‌های عامل خود توسط کاربران را منتشر نمی‌کند و به همین دلیل شرکت‌های تحلیلی برای اطلاع از میزان دقیق آن‌ها، باید از روش‌های نرم‌افزاری استفاده کنند.

اندروید 12 در مقابل iOS 15

iOS 15

در مقابل iOS، سیستم عامل اندروید قرار می‌گیرد که طبق گفته جدیدترین آمار ارائه شده توسط وب‌سایت StatCounter، تا ماه می 2022، سیستم عامل اندروید 12 تنها روی 14.9 درصد از گوشی‌های اندرویدی فعال نصب شده است. اندروید 12 پاییز سال گذشته معرفی شده بود.

اپل در خرداد ماه کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2022 را برگزار خواهد کرد که طی آن از iOS 16 به همراه iPadOS 16 و watchOS 9 رونمایی می‌شود. پیشتر در مطلب «ویژگی‌های که می‌توانند iOS 16 را به سیستم عامل کامل‌تری تبدیل کنند» قابلیت‌های احتمالی سیستم عامل جدید کوپرتینویی‌هایی را بررسی کرده بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی