ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آبله میمون
تکنولوژی

شمار مبتلایان به آبله میمون از مرز 1000 نفر گذشت؛ شناسایی در 29 کشور جهان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) بار دیگر هشدارهای خود برای شیوع آبله میمون را افزایش داد، زیرا تاکنون 1000 مورد از آن در 29 کشور جهان گزارش شده است. به گفته ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) بار دیگر هشدارهای خود برای شیوع آبله میمون را افزایش داد، زیرا تاکنون 1000 مورد از آن در 29 کشور جهان گزارش شده است.

به گفته CDC، تاکنون در مجموع 1019 مورد مشکوک یا تایید شده آبله‌ میمون از 29 کشور جهان گزارش شده است. همانطور که احتمالا می‌دانید، آبله‌ میمون بیماری بومی بخش‌هایی از قاره آفریقا محسوب می‌شود و به همین دلیل شیوع آن در کشورهای اروپایی توجه سازمان‌های بهداشتی را به خود جلب کرده است.

تاکنون بریتانیا با 302 مورد، بیشترین گزارش مربوط به آبله‌ میمون‌ را داشته و پس از آن اسپانیا، پرتغال، کانادا و آلمان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

آبله میمون

CDC در پست وبلاگ خود توصیه می‌کند تا مسافران برای جلوگیری از ابتلا و انتشار این بیماری ویروس نادر، از تماس نزدیک با افراد بیمار یا حیوانات وحشی مرده و زنده به ویژه جوندگانی مانند موش و پستانداران غیر انسانی یعنی میمون‌ها، جلوگیری کنند. همچنین در این پست توصیه شده تا مسافران از تماس با مواد آلوده مورد استفاده توسط بیماران، مانند لباس یا موادی که با حیوانات آلوده در تماس بوده نیز خودداری کنند.

CDC می‌نویسد:

«اگر بیمار هستید و ممکن است به آبله‌ میمون مبتلا شده باشید، سفر خود با وسایل حمل و نقل عمومی را تا زمانی که توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا مقامات بهداشت عمومی معاینه نشده‌اید، به تاخیر بیندازید.»

جوش‌های پوستی و سایر علائم آبله میمون

آبله میمون

هرچند احتمال کمی وجود دارد تا افراد به ویروس آبله میمون مبتلا شوند، اما CDC توصیه می‌کند در صورت ایجاد جوش‌های پوستی جدیدی در هر نقطه از بدن، باید فورا به یک متخصص مراجعه کرد. این جوش‌ها ابتدا مانند لکه‌هایی روی پوست خواهند بود و سپس بزرگ‌تر می‌شوند. در نهایت پس از تبدیل شدن به تاول و جوش‌های بزرگ، پوسته پوسته می‌شوند و می‌افتند.

همچنین از تب، لرز، سردرد و دردهای عضلانی به عنوان سایر علائم آبله میمون یاد کرده است.

در همین رابطه، اخیرا سازمان بهداشت جهانی (WHO) از افزایش سه برابری مبتلایان به آبله میمون در یک هفته خبر داده بود. در آن زمان WHO گفته بود که 780 مورد ابتلا به ویروس آبله‌ میمون در کشورهایی که معمولا این بیماری در آن‌ها پیدا نمی‌شود (خارج از آفریقا)، شناسایی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی