ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
علمی

ایلان ماسک: استارلینک حداقل تا 2025 یک کسب‌وکار سهامی عام نمی‌شود

ایلان ماسک به کارمندان خود در اسپیس ایکس اعلام کرده که کسب و کار اینترنت ماهواره‌ای استارلینک این شرکت احتمالا تا سال 2025 یا بعد از آن، سهامی عام (IPO) نخواهد شد. او همچنین یک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

ایلان ماسک به کارمندان خود در اسپیس ایکس اعلام کرده که کسب و کار اینترنت ماهواره‌ای استارلینک این شرکت احتمالا تا سال 2025 یا بعد از آن، سهامی عام (IPO) نخواهد شد. او همچنین یک بار دیگر تاکید کرد که استارلینک پیش از عمومی شدن باید شرایطی یکنواخت و قابل پیش بینی داشته باشد.

همانطور که CNBC در گزارش خود توضیح می‌دهد، ماسک در نشس/ت همه جانبه خود با کارکنان اسپیس ایکس گفت:

«دقیقا مطمئن نیستم شرکت چه زمانی عمومی خواهد شد، اما فقط حدس می‌زنم که شاید سه یا چهار سال بعد باشد.»

ماسک در ادامه توضیح داد زمانی که اسپیس ایکس به شرایط یکنواخت و قابل پیش‌بینی خود رسیده باشد، تبدیل کردن آن به یک شرکت عمومی می‌تواند بسیار منطقی باشد.

استارلینک

او در ادامه توضیحات خود به کارمندان هشدار داد که نباید عمومی شدن شرکت را به عنوان راهی برای ثروتمند شدن در نظر داشته باشند. او توضیح داد که «بازارهای عمومی بی‌ثبات هستند» و در صورتی که نتوانند انتظارات آن را برآورده کنند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

تاخیر مداوم در برنامه سهامی عام شدن استارلینک

ایلان ماسک سال 2019 نیز با ارسال ایمیلی به کارمندان اسپیس ایکس گفته بود که احتمالا در حدود سه سال آینده، عمومی شدن استارلینک منطقی خواهد بود. بنابراین طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قرار بود در سال جاری برای عرضه اولیه سهام خود یا همان عمومی شدن آماده شود.

استارلینک

با این حال، او سال گذشته در توییتی اعلام کرد که اسپیس ایکس «حداقل چند سال با زمانی که درآمد استارلینک به طور منطقی قابل پیش‌بینی باشد» فاصله دارد و افزود که «عمومی شدن آن در آن زمان بسیار دردناک خواهد بود.»

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس با هدف ارائه اینترنت پرسرعت برای تمام جهان از طریق هزاران ماهواره قرار گرفته در مدار، طراحی شده است. در حالی که ماه گذشته گفته شده بود این سرویس بیش از 400 هزار مشترک از سراسر جهان دارد، انتقادات بسیار زیادی نیز به آن شده است. به عنوان مثال، اوایل هفته در گزارشی گفته شده بود که سرعت اینترنت استارلینک در آمریکا تقریبا نصف شده است. علاوه بر این، مشتریان از افزایش قیمت و ارائه خدمات ضعیف آن ناراضی بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی