ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تانک
علمی

این تانک رباتیک خودران با هوش مصنوعی اهداف را نابود می‌کند [تماشا کنید]

از ربات‌های پزشکی که می‌توانند جراحی انجام دهند تا ربات‌های کوچکی که می‌توانند تا ارتفاع‌های مشخص‌ به بالا بپرند، در طول چند سال گذشته، پیشرفت‌های زیادی در زمینه رباتیک انجام شده است. حتی ناسا از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۰

از ربات‌های پزشکی که می‌توانند جراحی انجام دهند تا ربات‌های کوچکی که می‌توانند تا ارتفاع‌های مشخص‌ به بالا بپرند، در طول چند سال گذشته، پیشرفت‌های زیادی در زمینه رباتیک انجام شده است. حتی ناسا از ربات‌ها برای کاوش در ماه استفاده می‌کند. حالا ویدیویی از یک تانک رباتیک جدید مجهز به هوش مصنوعی منتشر شده که قدرت این سلاح ترسناک را جنگ‌های احتمالی آینده نشان می‌دهد.

شرکت ربات‌سازی میلرم (Milrem Robotics) با همکاری Kongsberg Defence & Aerospace ویدیویی از آزمایش تانک رباتیک خود به اشتراک گذاشته‌اند که بر اساس خودرو زمینی Type-X این شرکت ساخته شده و عملکرد فوق‌العاده مرگبار و وحشتناک آن را نشان می‌دهد.

تانک رباتیک نظامی کاملا خودران

تانک

هرچند در این آزمایش از توپ‌های 30 میلی‌متری برای نمایش قدرت این تانک استفاده شده، اما خودروی Type-X که این تانک بر اساس آن ساخته شده، می‌تواند توپ‌های حداکثر 50 میلی‌متری و همچنین موشک‌‌‎های ضد تانک را نیز شلیک کند و برای شناسایی محیط اطراف خود از یک پهپاد پشتیبانی کند.

نکته جالب توجه اینکه، تانک آزمایش شده، برای حرکت و جابجایی در بین موانع، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، بنابراین، هیچ نیازی به سرنشین ندارد. همچنین مشخص نیست برجک متصل به آن که وظیفه شلیک را بر عهده دارد، توسط انسان کنترل می‌شود یا Milrem Robotics آن را نیز خودکار کرده است.

شرکت میلرم توضیح می‌دهد که این سیستم برای کمک به پیاده نظام برای شکست مواضع دفاعی دشمن با حداقل خطر ممکن برای سربازان طراحی شده است.

THEMIS نام ربات نظامی دیگری است که این شرکت هم اکنون روی آن کار می‌کند. طبق گزارش‌هایی که وجود دارد، این ربات به اندازه یک ماشین لباسشویی خواهد بود و به منظور حمل‌و‌نقل سربازان ساخته شده است. همچنین می‌تواند بمب‌های دست‌ساز را شناسایی و دفع کند.

تانک

در طول سال‌های گذشته توجه زیادی به ربات‌های خودران شده و دانشمندان در حال توسعه فناوری‌های پیشرفته‌تری هستند، اما حضور یک تانک مجهز به هوش مصنوعی که می‌تواند به تنها خودروها را منفجر کند، احتمالا کمی نگرانی‌های عمومی را به همراه خواهد داشت.

در اخبار گذشته صنعت رباتیک، شرکت Ghost Robotics در این ماه با انتشار ویدیویی اعلام کرد که سگ رباتیک نظامی آن‌ها قادر به شنا کردن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی