ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین بانک شهر و صندوق توسعه فناوری

تفاهم‌نامه بین بانک شهر و صندوق توسعه فناوری‌های نوین، به منظور رفع دغدغه نظام بانکی در راستای تامین منابع مورد نیاز حوزه فناوری امضا شد. به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین، محمد‌مهدی ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۵

تفاهم‌نامه بین بانک شهر و صندوق توسعه فناوری‌های نوین، به منظور رفع دغدغه نظام بانکی در راستای تامین منابع مورد نیاز حوزه فناوری امضا شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین، محمد‌مهدی احمدی، در مراسم امضا این تفاهم‌نامه، ظرفیت بانک شهر را در ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: «قانون جهش تولید دانش‌بنیان همکاری بهتر بین بانک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه دارد.»

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر وجود ظرفیت های بکر در حوزه خدمات شهری برای حضور شرکت‌های دانش بنیان گفت: «این مساله مورد نیاز شهرداری‌هاست و می‌توان در تعامل با صندوق‌های پژوهش و فناوری به این مهم دست پیدا کرد.»

تامین مالی بر بستر دغدغه مشترک

روح‌الله میرامینی، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین نیز در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به پتانسیل این صندوق در ارائه انواع خدمات مالی به حوزه دانش بنیان و فناور گفت: «در 14 سال فعالیت صندوق توسعه فناوری‌های نوین همه ابزارهای مالی را بالفعل کرده‌ایم، به طوری که اکنون این صندوق دارای رتبه یک در بین صندوق‌های پژوهش و فناوری است.»

میرامینی با اشاره به ارائه خدمات مالی مورد نیاز دانش بنیان‌ها توسط صندوق توسعه فناوری‌های نوین گفت: «دلیل وجود صندوق‌های پژوهش و فناوری با وجود تنوع بانک‌ها، وجود ادبیات مشترک این صندوق‌ها با حوزه فناوری است.»

به گفته او این روند پاسخگوی دغدغه بانک‌ها در ارزیابی تخصصی این شرکت‌ها است.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین بانک شهر و صندوق توسعه فناوری‌های نوین به منظور ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به امضای مدیران عامل این دو نهاد رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، صندوق توسعه فناوری‌های نوین، ضمن ارزیابی، معرفی و صدور ضمانت‌نامه و سایر ابزارهای مالی امکان بهره‌گیری شرکت‌ها از تسهیلات بانک شهر را فراهم کند. علاوه بر آن بر اساس این قرارداد بانک شهر نیز از ظرفیت ارزیابی تخصصی صندوق برای ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور متقاضی خود بهره مند می‌شود.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها کارگروهی با حضور مدیرعامل بانک تشکیل می‌شود که طرفین بتوانند از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ونهادهای تخصصی یکدیگر بهره‌برداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی