ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آشوب خیابانی تاکسی های خودران در سانفرانسیسکو؛ صحنه ای ترسناک در دنیای واقعی

روز گذشته و در اتفاقی عجیب گروهی از تاکسی های خودران شرکت کروز با تجمع در خیابانی در سانفرانسیسکو آن را مسدود کردند! آنچه که این ماجرا را عجیب‌تر می‌کند اینست که تاکسی‌های خودران بصورت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵

روز گذشته و در اتفاقی عجیب گروهی از تاکسی های خودران شرکت کروز با تجمع در خیابانی در سانفرانسیسکو آن را مسدود کردند! آنچه که این ماجرا را عجیب‌تر می‌کند اینست که تاکسی‌های خودران بصورت تصادفی و بدون برنامه‌ریزی قبلی در کنار هم متوقف شده‌اند.

اگرچه شرکت کروز چند سالی است تکنولوژی خودران خود را در سانفرانسیسکو تست می‌کند، ولی نسخه تجاری تاکسی‌های رباتیک آن عمر زیادی ندارد. بد نیست بدانید این تاکسی‌ها راننده‌ای پشت فرمان ندارند و با کمک فناوری خودران هدایت می‌شوند.

تاکسی های خودران شرکت کروز

اولین تصاویر از این اتفاق عجیب و غریب در ردیت (Reddit) منتشر شد. با دقت در تصاویر می‌توان متوجه شد که ماجرا مربوط به نیمه شب بوده و خیابان در یک تقاطع بطور کامل مسدود شده است. گفته می‌شود تقریبا پس از 20 دقیقه از این اتفاق، کارکنان شرکت کروز در محل حاضر شده‌اند. با این حال جابجایی خودروها و باز کردن مسیر زمان نسبتا زیادی طول کشیده است.

درباره چرایی و علت این ماجرا جزئیاتی در دست نیست. در بیانیه‌ای هم که شرکت کروز به سایت Tech Crunch ارسال کرده، در این مورد حرفی به میان نیامده؛ در این بیانیه سخنگوی کروز گفته:

«ما اوایل این هفته با یک مشکل روبرو بودیم که باعث شد گروهی از خودروهای ما در یک نقطه متوقف شوند. هر چند مشکل حل شد و با آنکه هیچ مسافری صدمه ندیده، ولی ما از همه افرادی که دچار زحمت شدند، عذرخواهی می‌کنیم.»

تاکسی های خودران شرکت کروز

شرکت کروز 30 تاکسی رباتیک را به عنوان بخشی از سرویس تجاری خود در سانفرانسیسکو عرضه می‌کند. سرعت این تاکسی‌ها به 30 مایل یا 48 کیلومتر در ساعت محدود شده و فقط بین 6 صبح تا 10 شب مشغول خدمت‌رسانی هستند. این تاکسی‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که به مرکز شهر و اتوبان‌ها نمی‌روند. همچنین در هوای مه‌آلود و بارانی و در مواقعی که دود زیاد باشد، کار نمی‌کنند.

سرویس تجاری تاکسی‌های رباتیک تنها چند هفته پس از اینکه خودروی تست شرکت کروز مسیر یک اتومبیل آتش‌نشانی را مسدود کرد، رونمایی شده است. البته به گفته کمپانی کروز، خودروی تست دقیقا طبق دستورالعمل‌های خود عمل نموده و پس از 25 ثانیه راه را برای خودروی آتش‌نشانی باز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HasanM1990 Mo
    HasanM1990 Mo | ۱۶ تیر ۱۴۰۱

    سطح دغدغه اونا و ما !!!
    تخم مرغ امروز کیلوی چند شده یعنی ؟؟؟

    • dust
      dust | ۱۶ تیر ۱۴۰۱

      محض اطلاع شما بالا رفتن قیمت بنزین توی آمریکا صدای خیلی از مردم این کشورو در آورده، والبته خیلی از کالاهای دیگه

مطالب پیشنهادی