ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این عکس‌های فوق‌العاده دقیق، چهره ترسناک مورچه‌ها را نشان می‌دهند

یک عکاس با استفاده از لنز اولترا ماکرو 25 میلی‌متری Laowa عکس‌های بسیار نزدیکی از مورچه ها گرفته که این حشرات ریز را با دقت و جزئیات بسیار زیادی نشان می‌دهد. پرتره‌های ماکرو این مورچه‌ها ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

یک عکاس با استفاده از لنز اولترا ماکرو 25 میلی‌متری Laowa عکس‌های بسیار نزدیکی از مورچه ها گرفته که این حشرات ریز را با دقت و جزئیات بسیار زیادی نشان می‌دهد.

پرتره‌های ماکرو این مورچه‌ها که شبیه ماسک‌های هالووین هستند، با دوربین نیکون D7500 و با استفاده از یک ریل ماکرو توسط عکاسی به نام «جاشوا کوگلر» گرفته شده‌اند. او درباره این عکس‌ها به PetaPixel می‌گوید:

«برای تصویر نهایی باید بین 30 تا بیش از 300 عکس بگیرم، زیرا قسمت مورد توجه من به اندازه یک برش نازک است. من تمام این عکس‌ها را می‌گیرم و سپس با فرآیندی به نام «انباشتن فوکوس» آن‌ها را روی یکدیگر قرار می‌دهم. پس از آن، تصویر را پردازش می‌کنم تا آن را با وضوح بیشتر و رنگی به نمایش بگذارم.»

ظاهر ترسناک مورچه ها

مورچه

در تکنیک انباشتن فوکوس، چندین تصویر با فوکوس‌های متفاوت، با یکدیگر ترکیب می‌شوند و یک تصویر نهایی برای عکاسان ایجاد می‌شود. از این تکنیک برای غلبه بر محدودیت‌های مربوط به عمق میدان دید استفاده می‌شود.

کوگلر برای گرفتن این عکس‌ها، لنز دوربین خود را روی حالت بزرگنمایی 5 برابر قرار داده که به او اجازه می‌دهد تصویر دقیق و نزدیکی از جمجمه مورچه داشته باشد. او همچنین برای تنظیم نور عکس‌های خود از دو چراغ LED استفاده کرده که درون دستمال کاغذی قرار گرفته بودند.

تصاویر نهایی، همانطور که در گالری بالا دیده می‌شود. جزئیاتی را در مورد مورچه‌ها نشان می‌دهد که چشم انسان‌ها به‌هیچ‌وجه قادر به مشاهده مستقیم آن‌ها نیست.

به عنوان یک عکاس جوان، کوگلر سعی کرده تا از کوچک‌ترین موجودات مانند مورچه‌ها تا اجسام بسیار غول‌پیکر مانند سیارات عکاسی کند. او همچنین در گذشته تصاویری از زحل و قمرهایش و حتی کهکشان آندرومدا را به نمایش گذاشته بود. سایر کارهای او شامل پرتره‌هایی از انسان‌ها و شامپانزه‌ها در باغ‌وحش می‌شود. سایر کارهای او را می‌توان از طریق صفحه اینستاگرامش مشاهده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی