ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

ریزش 80 درصدی قیمت زمین‌های متاورس طی شش ماه

در ادامه اخبار ناامیدکننده مربوط به متاورس، این بار گفته شده که میانگین قیمت زمین‌های دیجیتال نیز به اندازه 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

همراه با کاهش ارزش ارزهای دیجیتال و قیمت NFT در ماه‌های اخیر، اکنون در گزارش جدیدی اعلام شده که ارزش املاک دیجیتال موجود در متاورس نیز به‌شدت و تا حدود 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

وب‌سایت The Information در گزارش خود، طبق داده‌های ارائه شده توسط WeMeta توضیح می‌دهد که معاملات زمین‌های دیجیتال در شش پلتفرم متاورس، از جمله دسنترالند (Decentraland) و سندباکس (The Sandbox) نسبت به اوج خود در ماه نوامبر 97 درصد کاهش یافته است.

حجم معاملات زمین‌های متاورس در ماه نوامبر با 229 میلیون دلار به بالاترین حد خود رسیده بود و اکنون این میزان در ماه ژوئن به 8 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

کاهش قابل‌توجه میانگین قیمت زمین دیجیتال متاورس

متاورس

علاوه بر این، در نوامبر گذشته مجموعا 16 هزار زمین دیجیتال فروخته شده بود که میزان آن‌ها اکنون در ماه ژوئن به 2000 رسیده است. در همین حال، میانگین قیمت زمین در ماه ژوئن 3300 دلار بوده که در مقایسه با 16300 دلار چهار ماه قبل، نزدیک به 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

حجم معاملات مربوط به املاک متاورس در ماه نوامبر سال گذشته به دنبال تغییر نام فیسبوک به متا افزایش پیدا کرد. «مارک زاکربرگ» با این ری‌برند بزرگ، پتانسیل متاورس را برای مخاطبان بیشتری برجسته کرد. با این حال، از آن زمان تاکنون شرایط بسیار سختی داشته است، زیرا مفهوم متاورس هنوز برای دسته بسیار زیادی از مخاطبان شناخته شده و در دسترس نیست.

در کنار این مورد، کاهش قیمت رمزارزها نیز به نوعی با سقوط قیمت زمین‌های دیجیتال مرتبط است. طبق این گزارش، از ماه فوریه تا ژوئن گذشته، میانگین قیمت فروش بر اساس ارز دیجیتال نیز 58 درصد کاهش پیدا کرده است.

متاورس

همانطور که «اریک کلاین»، بنیانگذار MetaSpace REIT به این نشریه توضیح می‌دهد:

«در ابتدای سال حرف و حدیث بسیار زیادی درباره متاورس وجود داشت و ما به نوعی آن را از دست دادیم.»

از املاک تجاری متاورس به عنوان یکی از مرزهای بعدی جهان یاد شده است. درست مانند دنیایی واقعی، صاحبان این دسته از زمین‌ها نیز می‌توانند با ایجاد فروشگاه‌های مجازی خود، به فروش اقلام مختلفی بپردازند.

با این حال، در حالی که فعالیت‌هایی مانند معرفی کیت سوم تیم فوتبال منچسترسیتی در این فضا انجام می‌شود، گزارش‌های اخیر، مانند کاهش چشمگیر استخدام‌ها در حوزه متاورس، به‌سادگی باعث ناامیدی و مارک زاکربرگ و دیگر طرفداران دنیای متاورس می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

    یعنی اینها پواسون رو از کجا میارن که اینطور می‌بریزن تو جوب؟

مطالب پیشنهادی