ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

خبری ناامیدکننده برای مارک زاکربرگ: کاهش چشمگیر استخدام‌ها در حوزه متاورس

طبق گزارش بلومبرگ، استخدام مشاغل مربوط به متاورس در سه ماهه گذشته 81 درصد کاهش پیدا کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

شرکت متا اخیرا در گزارش مالی خود به اولین کاهش درآمد در تاریخ فعالیتش اشاره کرده بود و حالا به نظر می‌رسد با مشکل بزرگ دیگری مواجه شده است: مشاغل متاورس در حال از بین رفتن هستند.

بلومبرگ در گزارش جدید خود، طبق مطالعه‌ای که توسط Revelio Labs انجام شده توضیح می‌دهد آگهی‌های شغلی مربوط به «متاورس» در دوره زمانی بین آوریل تا ژوئن 2022 به میزان 81 درصد کاهش پیدا کرده‌اند. این خبر در حالی اعلام شده که «مارک زاکربرگ» با ری‌برند بزرگ فیسبوک و تغییر نام آن به متا قصد داشت تا پیشتاز اصلی این بازار شود.

متاورس
مشاغل متاورس پس از ری‌برند فیسبوک افزایش پیدا کرد و سپس کاهش یافت

کاهش آگهی‌های حوزه متاورس در حالی رخ می‌دهد که به‌صورت همزمان بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری نیز نیروهای خود را اخراج می‌کنند یا استخدام اعضای جدید را متوقف کرده‌اند. در این گزارش همچنین طبق داده‌های ارائه شده توسط سایت کاریابی Indeed گفته شده که آگهی‌های شغلی مراکز فناوری آمریکا مانند سانفرانسیسکو و آستین، تگزاس در چهار هفته گذشته به‌طور کلی 8.4 درصد کاهش یافته است.

کاهش توجه کارفرمایان نسبت به متاورس

«جین یان»، اقتصاددان Revelio Labs توضیح می‌دهد:

«‌شرط‎‌‌‌بندی بزرگ مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا روی واقعیت مجازی و سایر فناوری‌های نوپا و همه‌جانبه، شرکت‌های مختلف را تشویق کرد تا به دنبال متخصصانی در این زمینه‌ها باشند.»

متاورس

او در ادامه توضیح می‌دهد که حالا با وجود نگرانی‌ها و رکود اقتصادی، بسیاری از کارفرمایان نیازهای استخدامی و بودجه نیروی کار خود را مجددا تنظیم می‌کند و هیاهو سابق برای دنیای مجازی و متاورس دیگر وجود ندارد.

زاکربرگ هفته گذشته در جلسه اعلام درآمد شرکت متا گفت که آن‌ها به دلیل کمبود درآمد، سرعت سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و برنامه‌های خود برای استخدام را کاهش می‌دهند. شرکت اپل، رقیب نوظهور متا در فضای واقعیت مجازی نیز اخیرا گفته بود که استخدام‌های خود را «بسیار با برنامه» انجام خواهد داد. آلفابت دیگر شرکتی که در زمینه‌هایی مانند واقعیت افزوده در حال رشد است نیز روند استخدام خود را کند کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی