ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متا پشتیبانی یکی از بازی‌های واقعیت مجازی را از هدست Quest 1 متوقف می‌کند

طبق اعلام متا، کاربران هدست Quest 1 فقط تا 9 آبان ماه می‌توانند بازی Population One را تجربه کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

تقریبا همزمان با افزایش قیمت هدست‌های Quest 2، شرکت متا اعلام کرد که به پشتیبانی از بازی بتل رویال Population One در Quest 1 پایان خواهد داد. حالا توسعه‌دهنده این بازی اعلام کرده که دارندگان هدست Quest 1 دیگر نمی‌توانند از تاریخ 31 اکتبر 2022 (9 آبان) به این بازی دسترسی داشته باشند.

BigBox VR توسعه‌دهنده بازی می‌گوید که انجام این کار ضروری است تا بتوانند روی توسعه تجربیات جدیدی تمرکز کنند «که مرزهای واقعیت مجازی چند نفره را جابجا می‌کند». با این حال، بازیکنان Quest 1 در صورتی که رایانه شخصی VR داشته باشند، همچنان می‌توانند از نظر فنی بازی را تجربه کنند. بازیکنانی که از هدست‌های دیگری از جمله Quest 2 یا Oculus Rift استفاده می‌کنند، همچنان به بازی دسترسی خواهند داشت.

هدست Quest 1

همچنین بازیکنانی که بازی Population: One را طی شش ماه گذشته از استور Quest خریداری کرده‌اند، می‌توانند بازپرداخت وجه خود را از متا دریافت کنند. با این حال، وجود چنین سیاستی برای بازی که تقریبا دو سال پیش در Quest عرضه شده، کمی ناعادلانه به نظر می‌رسد، زیرا احتمالا بسیاری از بازیکنان قبل از شش ماه گذشته آن را خریداری کرده باشند.

آینده هدست Quest 1 برای بازی‌های واقعیت مجازی

پایان پشتیبانی از Population: One همچنین این سوال را برای کاربران ایجاد می‌کند که آیا توسعه‌دهندگان دیگر نیز به‌زودی بازی‌های خود را از پشتیبانی Quest 1 خارج می‌کنند یا خیر. کیتی سالیوان، سخنگوی متا در این رابطه توضیح داد که این شرکت در حال حاضر «در حال بررسی جزئیات فرآیند پایان پشتیبانی در سراسر اکوسیستم است» و «سایر توسعه‌دهندگانی که تصمیم می‌گیرد پشتیبانی بازی خود در Quest 1 را پایان دهند، قادر به انجام این کار خواهند بود.»

هدست Quest 1

با این حال، متا در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نزدیک بازی دیگری به پشتیبانی از Quest 1 پایان خواهد داد یا خیر، هیچ توضیحی ارائه نکرد.

متا اخیرا گزارش مالی سه ماهه دوم 2022 خود را اعلام کرده بود که بر اساس آن، شرکت مارک زاکربرگ، با اولین کاهش درآمد در تاریخ فعالیت خود مواجه شده است. با توجه به این موضوع، متا می‌تواند تا قیمت Quest 2 را افزایش دهد تا از ضررهایی که بازی واقعیت مجازی آن در سه ماهه اول و دوم سال 2022 گزارش کرده، جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی