ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد زیردریایی چین
علمی

چین در حال توسعه پهپاد زیردریایی با قابلیت فرار از سامانه‌های دفاعی است

گروهی از محققان چینی مدعی ساخت پهپادی شده‌اند که می‌تواند در آب و هوا حرکت کند و به سرعت 120 کیلومتر در ساعت برسد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

چین ظاهرا در حال توسعه یک پهپاد زیردریایی بدون سرنشین است که علاوه بر پرواز می‌تواند به زیر آب برود و سوژه‌های مدنظر خود را در هر دو محیط بررسی کند. این محصول که توسط دانشمندان چینی طراحی شده به ادعای خود آن‌ها می‌تواند یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و بهینه‌ترین روش‌های گریز از سامانه‌های دفاعی ناوهای هواپیمابر باشد.

تیمی از محققان چینی مدعی توسعه و آزمایش نمونه اولیه یک پهپاد زیردریایی شده‌اند که می‌تواند به خوبی در آسمان هم پرواز کند. بر اساس اعلام متخصصان این پروژه، آب‌پیمای خودران آن‌ها می‌تواند وظایف نظامی و غیرنظامی مثل بررسی غارهای زیردریایی را انجام دهد.

پهپاد یادشده قادر است به آرامی به اهداف زیردریا نزدیک شود و برای مدت زمان طولانی در یک جا ثابت بماند. وقتی پهپاد به سطح آب رسید، دو بالی که پشت بدنه جمع شده بودند، باز می‌شوند و اجازه می‌دهند تا این دستگاه با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این میزان از سرعت تقریبا دو برابر بیشتر از پهپادهای معمولی است.

پهپاد زیردریایی چین

پهپاد زیردریایی چین مصرف سوخت پایینی دارد

این پهپاد در حالت بال ثابت انرژی کمی مصرف می‌کند تا بتواند ماموریت‌های هوایی را با سرعت و در مسافت‌های طولانی انجام دهد. یکی از محققان دانشگاه پلی‌تکنیک شمال غرب شیان که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری SCMP اعلام کرده که چین در حال توسعه چندین وسیله نقلیه چندمنظوره برای حرکت در آب و هوا است: «این دستگاه‌ها عمدتاً برای امور نظامی کاربرد دارند. برخی از آن‌ها می‌توانند با سرعت سوپرسونیک هم حرکت کنند.»

به گفته «جی وانفنگ»، استاد دانشگاه هوانوردی دریایی یانتای در استان شاندونگ، این وسایل دریایی و هوایی ساده‌ترین و بهینه‌ترین روش برای گریز از سامانه‌های دفاعی ناوهای هواپیمابر هستند. این سامانه‌ها قادرند حدود نیمی از هواپیماها، موشک‌ها یا پهپادهای معمولی را که به سمتشان حرکت می‌کنند، از بین ببرند. اما این دستگاه‌های چندمنظوره می‌توانند در صورت شناسایی شدن به زیر آب بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی