ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولید انبوه مک‌بوک پرو جدید در اواخر سال
تکنولوژی

مینگ-چی کو: مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی فصل چهارم 2022 وارد فاز تولید انبوه می‌شوند

به گفته کو، این لپ‌تاپ‌ها همچنان با تراشه‌های 5 نانومتری از راه می‌رسند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

به گفته «مینگ-چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M2 در سه ماهه آخر سال جاری میلادی وارد مرحله تولید انبوه خواهند شد.

کو طی توییتی اعلام کرده که دو مدل مورد بحث طی سه ماهه چهارم از سال 2022 به مرحله تولید انبوه می‌رسند. از آنجایی که خط مشی TSMC بیان کرده بازدهی مالی فناوری 3 نانومتری در نیمه نخست 2023 آغاز خواهد شد، می‌توان گفت که دو مک‌بوک پرو مذکور احتمالا همان فناوری 5 نانومتری را مورد استفاده قرار دهند.

از سوی دیگر «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ نیز ماه گذشته گزارش داد که مک‌بوک پروهای دارای تراشه M2 پرو و M2 مکس هم اکنون تحت توسعه هستند. وی در ادامه عنوان کرد که ویژگی‌ها و طراحی کلی این محصولات تقریبا بدون تغییر باقی خواهد ماند زیرا اپل تنها با طراحی مجدد مواردی شامل درگاه‌های بیشتر، پورت شارژ MagSafe به همراه نمایشگر و وب‌کم بهتر را فراهم کرده است.

تولید انبوه مک‌بوک پرو جدید در اواخر سال

اطلاعات احتمالی از مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل

گورمن ادعا کرده که این دو مک‌بوک پرو تازه به تراشه‌های جدیدی مجهز می‌شوند که دو پردازنده M2 پرو و M2 مکس را در بر می‌گیرند. به عبارت دیگر دو تراشه مذکور در واقع تکرار روند استفاده از پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس سال گذشته هستند.

گورمن همچنین در خصوص اینکه باید چه انتظاری از این دو تراشه داشته باشیم اینطور توضیح می‌دهد که این دو پردازنده درست مانند نسخه استاندارد M2 روی عملکرد گرافیکی دستگاه تمرکز دارند.

تولید انبوه مک‌بوک پرو جدید در اواخر سال

البته گورمن طی اظهارات خود به فناوری 3 نانومتری آنها اشاره نکرده اما گزارش‌های جدیدتر حاکی از آن هستند که TSMC در مسیر آغاز توسعه نسل بعدی این تراشه‌ها با استفاده از فناوری 3 نانومتری است.

بنابراین با در نظر داشتن توییت کو، احتمال می‌رود تراشه‌های M2 مکس و M2 پرو احتمالی در مک‌بوک پرو‌های جدید همچنان فناوری 5 نانومتری را به کار ببرند. این امر بدین معناست که فناوری پیشرفته‌تر 3 نانومتری در سال آتی برای تراشه A17 یا یک پردازنده مک دیگر به کار برده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی