ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین برنامه هواشناسی
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی موبایل

در جعبه ابزار این هفته به سراغ بهترین برنامه‌های پیش‌بینی و نمایش وضعیت آب و هوا در موبایل رفته‌ایم.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

اپلیکیشن‌های هواشناسی و پیش‌بینی وضعیت آب و هوا می‌توانند در شرایط مختلفی، کاربردی و مفید واقع شوند و افراد را برای شرایط گوناگون آماده سازند. در ادامه به سراغ معرفی بهترین برنامه های هواشناسی برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS خواهیم رفت که از محبوبیت بیشتری نسبت به رقبا برخوردار هستند.

بهترین برنامه های هواشناسی

اغلب اپلیکیشن‌های هواشناسی قادر هستند اطلاعات استاندارد و پایه مثل پیش‌بینی دمای هوا و شرایط جوی را در اختیار کاربران قرار دهند. البته امروزه گوشی‌های هوشمند با برنامه‌های پیش‌فرض در این زمینه همراه هستند؛ اما بهتر است با توجه به نیازهای خود به سراغ انتخاب اپلیکیشن برتر بروید. داده‌های مرتبط با کیفیت هوا، تصاویر ماهواره‌ای، هشدارهای هواشناسی و... از جمله مواردی هستند که به عنوان قابلیت‌های اضافی در برخی عناوین یافت می‌شوند.



۱. برنامه The Weather Channel (اندروید و iOS)

اپلیکیشن The Weather Channel که به صورت رایگان در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار گرفته است، یکی از بهترین برنامه های هواشناسی به شمار می‌رود که اطلاعات مختلف هواشناسی را ارائه می‌کند. از جمله جزئیات قابل مشاهده در این اپ می‌توان به دما، وضعیت وزش باد و میدان دید اشاره نمود که در قالب پیش‌بینی ۱۰ روز آینده در دسترس قرار دارند. نقشه‌های هواشناسی تعاملی هم می‌توانند آخرین وضعیت جوی و بارش باران را در قالب رادار دوپلر نمایش دهند.

بهترین برنامه هواشناسی

از دیگر قابلیت‌های برنامه The Weather Channel می‌توان به امکانات به اشتراک‌گذاری داده‌ها با دیگر افراد اشاره نمود که امکان بارگذاری عکس و ویدیو همراه با ارسال توییت را فراهم می‌سازد. نسخه پرمیوم این اپ فاقد تبلیغات است و برخی ویژگی‌های پیشرفته‌تر مثل پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در ۱۵ دقیقه آینده و اطلاعات راداری ۷۲ ساعته را درون خود جای داده است.

دانلود رایگان برنامه هواشناسی The Weather Channel برای اندروید و iOS

The Weather Channel - Radar
آب و هوا

The Weather Channel - Radar

سازنده: The Weather Channel Interactive قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۶ و ۲۴۸ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه هواشناسی 1Weather (اندروید و iOS)

اپلیکیشن 1Weather یکی از کامل‌ترین اپ‌های هواشناسی است که جزئیات متعددی را ارائه می‌کند. از جمله اطلاعات ارائه شده توسط آن می‌توان به پیش‌بینی ۱۰ روزه وضعیت جوی (پرمیوم)، نقشه‌های زنده و هشدارهای هواشناسی اشاره نمود. همچنین از ویجت بسیار کاربردی برخوردار است که در هر دو نسخه اندروید و iOS قابل استفاده خواهد بود.

 برنامه هواشناسی 1Weather

برنامه 1Weather قابلیت پیش‌بینی دقیقه به دقیقه و ساعتی برای دما و احتمال بارش را هم درون خود پذیرا است. این ویژگی تا ۴۸ ساعت آتی قابل استفاده است و گزینه مناسبی برای برنامه‌ریزی سفر یا طبیعت‌گردی خواهد بود. نسخه رایگان اپ با تبلیغات قابل استفاده خواهد بود؛ اما در نسخه پولی خبری از تبلیغات نیست و امکانات بیشتری مثل گزارش‌های کیفیت هوا ارائه می‌شود.

دانلود رایگان برنامه هواشناسی 1Weather برای اندروید و iOS

Weather: Forecast and Radar
آب و هوا

Weather: Forecast and Radar

سازنده: OneLouder Apps قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۰ و ۹۴ مگابایت زبان: انگلیسی

۳. برنامه Yahoo Weather (اندروید و iOS)

اپلیکیشن Yahoo Weather یکی دیگر از بهترین برنامه های هواشناسی محسوب می‌شود که تمرکز ویژه‌ای روی جذابیت و چشم‌نوازی رابط کاربری خود دارد. البته این موضوع باعث نشده است تا توسعه‌دهندگان آن از امکانات دیگر غافل شوند؛ اما از لحاظ قابلیت‌ها کمی عقب‌تر از سایر رقبا است. با این حال گزینه‌هایی مثل کیفیت هوا، میزان گرده و وضعیت وزش باد در آن یافت می‌شوند.

 برنامه Yahoo Weather

از دیگر موارد قابل مشاهده در برنامه Yahoo Weather می‌توان به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در پنج روز آینده و نقشه تعاملی دما و تصاویر ماهواره‌ای اشاره نمود. آپدیت‌های اخیر موجب شده است تا محیط نسخه اندروید هم مشابه با iOS شود و در تمامی سیستم عامل‌ها ظاهری زیبا و یکپارچه داشته باشد. کاربران می‌توانند هر صفحه از اپ را به یک موقعیت مکانی اختصاص دهند که با تصویر پس‌زمینه اختصاصی قابل تمایز خواهد بود. تصاویر انتخاب شده هم با شرایط جوی موقعیت مکانی تناسب خواهند داشت.

دانلود رایگان برنامه هواشناسی Yahoo Weather برای اندروید و iOS

Yahoo Weather
آب و هوا

Yahoo Weather

سازنده: Yahoo قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۸ و ۸۷ مگابایت زبان: انگلیسی

۴. برنامه هواشناسی AccuWeather (اندروید و iOS)

اپلیکیشن AccuWeather یکی از نام‌های آشنا در زمینه برنامه‌های هواشناسی است که امکانات نسبتاً جامع و کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آتی با نمایش کیفیت هوا، وزش باد، میزان گرده، طلوع و غروب خورشید، پوشش ابر در منطقه و میزان تابش اشعه UV همراه شده است. همچنین نقشه زنده می‌تواند وقوع طوفان، بارش برف و تغییرات دمایی را نمایان سازد. به کمک قابلیت MinuteCast هم می‌توان پیش‌بینی دقیقه به دقیقه از وضعیت جوی در اختیار داشت.

بهترین برنامه هواشناسی

از دیگر نقاط قوت برنامه AccuWeather می‌توان به طراحی مدرن و رابط کاربری چشم‌نواز اشاره کرد که استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند و تجربه خوشایندی فراهم می‌سازد. این اپ و اغلب امکانات آن به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد؛ اما نسخه‌های پولی متفاوتی هم از آن در دسترس قرار دارد. نسخه پایه پرمیوم تنها فاقد تبلیغات است؛ درحالی که در نسخه پیشرفته پرمیوم دارای قابلیت‌های بیشتر مثل هشدارهای هواشناسی خواهد بود.

دانلود رایگان برنامه هواشناسی AccuWeather برای اندروید و iOS

AccuWeather: Weather Alerts
آب و هوا

AccuWeather: Weather Alerts

سازنده: AccuWeather International, Inc. قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۷ و ۱۷۳ مگابایت زبان: انگلیسی

۵. برنامه Carrot Weather (اندروید و iOS)

اپلیکیشن Carrot Weather یکی از محبوب‌ترین برنامه های هواشناسی در نزد دارندگان آیفون بوده که مدتی پیش برای اندروید هم منتشر شده است. البته نسخه اندروید نتوانسته است به موفقیت نسخه iOS دست پیدا کند؛ اما با این حال یکی از جالب‌ترین عناوین در زمینه خود به شمار می‌رود. این اپ می‌تواند پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را در قالب جملات طنز و کنایه‌آمیز ارائه کند که حال و هوای کاملا متفاوتی در مقایسه با رقبا دارد.

برنامه Carrot Weather

برنامه Carrot Weather از داده‌های سرویس Dark Sky استفاده می‌کند و می‌تواند پیش‌بینی وضعیت آب و هوا تا هفت روز آینده را ارائه کند. همچنین میزان شوخ‌طبعی آن هم قابل کنترل است و می‌توان این گزینه را روی سطوح مختلفی قرار داد. نسخه پرمیوم اپ دارای امکانات بیشتری مثل دریافت داده‌ها از منابع دیگر، ارسال هشدار و شخصی‌سازی قابلیت‌ها و ویجت است. اگر صاحب اپل واچ باشید، می‌توانید با پرداخت حق اشتراک از ویژگی‌های بیشتری در ساعت هوشمند خود بهره‌مند شوید.

دانلود رایگان برنامه هواشناسی Carrot Weather برای اندروید و iOS

CARROT Weather: Alerts & Radar
آب و هوا

CARROT Weather: Alerts & Radar

سازنده: Grailr LLC قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: - و ۱۶۴ مگابایت زبان: انگلیسی

۶. برنامه هواشناسی WeatherBug (اندروید و iOS)

اپلیکیشن WeatherBug یکی از عناوین نسبتا قدیمی در میان بهترین برنامه های هواشناسی است که اطلاعات مختلفی مثل نقشه زنده، پیش‌بینی دما، کیفیت هوا، میزان گرده، وضعیت آتش‌سوزی‌های اطراف و... را در اختیار کاربران می‌گذارد. ۲۰ نقشه مختلف هواشناسی درون این اپ در نظر گرفته شده است که هر کدام کاربرد مختص به خود را دارد.

برنامه هواشناسی WeatherBug

برنامه WeatherBug از ویجت اختصاصی هم پشتیبانی می‌کند که در قالب یک اپلیکیشن جداگانه قابل دانلود است. داده‌های نمایش داده شده در این اپ از منابع گوناگون جمع‌آوری می‌شود و گزینه مناسبی برای استفاده از روزمره محسوب می‌شود. همچنین قابلیت‌های ارائه شده در نسخه رایگان برای اغلب افراد کافی خواهد بود و نیازی به نسخه پرمیوم وجود نخواهد داشت.

دانلود رایگان برنامه هواشناسی WeatherBug برای اندروید و iOS

Weather by WeatherBug
آب و هوا

Weather by WeatherBug

سازنده: WeatherBug قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۹ و ۲۰۹ مگابایت زبان: انگلیسی

۷. برنامه آلودگی هوا IQAir (اندروید و iOS)

در بسیاری مواقع اطلاع از میزان آلودگی هوا می‌تواند اهمیت بیشتری نسبت به وضعیت جوی داشته باشد و می‌تواند گروه‌های حساس مثل سالمندان و والدین کودکان را نسبت به خطرهای احتمالی آگاه سازد. اپلیکیشن IQAir گزینه بسیار مناسبی برای بررسی وضعیت آلودگی هوا در نقاط مختلف جهان است که می‌تواند داده‌ها را در قالب نقشه‌های بسیار جذاب نمایش دهد.

 برنامه آلودگی هوا IQAir

برنامه IQAir می‌تواند میزان آلاینده‌های مختلف را به شکل مستقل از هم نشان دهد و بیش از ۱۰ هزار شهر از ۱۰۰ کشور مختلف (از جمله تهران) در آن پشتیبانی می‌شوند. کاربران می‌توانند میان نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی جابه‌جا شوند و پیش‌بینی وضعیت آلودگی برای هفت روز آتی را هم در اختیار داشته باشند. همچنین امکان همگام‌سازی و دریافت اطلاعات از دستگاه‌های سنجش کیفیت هوای خانگی هم وجود خواهد داشت.

دانلود رایگان برنامه IQAir برای اندروید و iOS

IQAir AirVisual | Air Quality
آب و هوا

IQAir AirVisual | Air Quality

سازنده: IQAir AG قیمت: رایگان دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۹ و ۱۳۶ مگابایت زبان: انگلیسی

۸. برنامه هواشناس ۴ (اندروید)

اپلیکیشن هواشناس (نسخه ۴) یک محصول داخلی است که داده‌های خود را از ۱۸ منبع مختلف جمع‌آوری می‌کند. آخرین نسخه از این اپ به قابلیت نمایش آلودگی هوای شهرهای مختلف کشور و وضعیت آب و هوای جاده‌ها مجهز شده است. محیط کاربری ساده و چشم‌نواز یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود و توانسته است جوایزی را از جشنواره وب و موبایل ایران و جشنواره پردیس در دانشگاه شریف کسب کند.

 برنامه هواشناس ۴

از دیگر قابلیت‌های برنامه هواشناس ۴ می‌توان به پشتیبانی از نقشه‌های هواشناسی ماهواره‌ای، ارائه گزارش‌های آب و هوایی دهه‌های گذشته، ارسال پیامک هشدار پیش از وقوع پدیده‌هایی مثل بارش باران و برف و نمایش رطوبت هوا، سرعت باد و احتمال بارش اشاره نمود. البته برخی از ویژگی‌ها مثل ارسال پیامک گزارش کلی هواشناسی تنها در نسخه پولی قابل استفاده خواهند بود.

دانلود رایگان برنامه هواشناس ۴ برای اندروید

هواشناس ۴(هواشناسی)
آب و هوا

هواشناس ۴(هواشناسی)

سازنده: Kaamel Esmailpoor - فرهاد شیرزاد قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۱ مگابایت زبان: فارسی

۹. برنامه هواشناسی (iOS و iPadOS)

اپلیکیشن هواشناسی (Havashenasi) عنوان داخلی دیگری برای محصولات اپل است که تمامی ویژگی‌های استاندارد و پایه مورد انتظار را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. نمایش زمان طلوع و غروب خورشید، میزان رطوبت و دمای هوا در کنار سرعت باد و دمای حسی از جمله مواردی هستند که در این برنامه وجود دارند.

بهترین برنامه هواشناسی

برنامه هواشناسی از دو زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی به عمل می‌آورد و در آن خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیست و تمامی امکانات به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شوند. البته تبلیغات درون برنامه‌ای در آن دیده می‌شوند و گزینه‌ای هم برای حذف آن‌ها وجود ندارد.

دانلود رایگان برنامه هواشناسی برای آیپد و آیفون

Havashenasi
آب و هوا

Havashenasi

سازنده: AmirHossein Golmohammadi قیمت: رایگان دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: ۳۵ مگابایت زبان: انگلیسی و فارسی

سوالات متداول درباره بهترین برنامه های هواشناسی

بهترین برنامه هواشناسی برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید کدام است؟

اپلیکیشن‌های هواشناسی AccuWeather و The Weather Channel از جمله بهترین عناوین منتشر شده برای سیستم عامل اندروید به شمار می‌روند.

بهترین برنامه هواشناسی برای آیفون و آیپد کدام است؟

اپلیکیشن‌های Carrot Weather و Yahoo Weather در میان محبوب‌ترین عناوین هواشناسی منتشر شده برای محصولات اپل قرار دارند.

بهترین برنامه هواشناسی فارسی کدام است؟

اپلیکیشن هواشناس ۴ برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و اپلیکیشن هواشناسی برای آیفون و آیپد در میان بهترین عناوین داخلی پیش‌بینی وضعیت آب و هوا قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی