ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

دموماین، اولین رویداد جذب سرمایه ساخت ماشین‌آلات معدنی برگزار شد

دموماین به عنوان اولین رویداد جذب سرمایه ساخت ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی صبح امروز برگزار شد.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۳

اولین رویداد جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی با محوریت جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدن تحت عنوان دموماین، سه‌شنبه هشتم شهریور ماه برگزار شد.

رویداد دموماین توسط مرکز نوآوری معادن و صنایع (ایمینو) و سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد در سالن همایش ایمیدرو در حالی که 8 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی ایده‌ها و طرح‌های خود را ارائه دادند برگزار شد.

همچنین در این رویداد تفاهم‌نامه‌ سه‌ جانبه‌ای در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری در زنجیره‌ی صنعت فولاد با اولویت طرح‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی، میان شرکت ملی فولاد ایران، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و مرکز نوآوری ایمیدرو امضا شد.

زیست بوم نوآوری معدن درگیر چالش معادن سنتی

مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، در این رویداد با بیان اینکه بخش معدن در گروه صنایع سنتی قرار دارد، رویداد جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات بخش معدن را راهی برای به‌هم رسانی حوزه معدن و ماشین‌آلات معدنی توصیف کرد.

حسین منصوری، با تاکید بر اینکه چالش‌های بنیادین زیست بوم نوآوری بخش معدن به مواردی مثل سنتی بودن بخش معدن مرتبط است، به دیگر چالش‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: «نقش پررنگ دولت، اختصاص منابع ناکافی، یارانه‌های انرژی و نظام رانتی و چالش‌های مدیریت ریسک از چالش‌های قابل توجه این حوزه است.»

به گفته منصوری این دومین رویداد از سلسله رویدادهای به‌هم‌رسانی حوزه معدن و ماشین آلات معدنی‌ست.

در بخش دیگری از این رویداد، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه ارتقای ماشین‌آلات معدنی و اهمیت استفاده از طرح‌های نوآورانه به توسعه صنعت کشور کمک قابل توجهی خواهد کرد، رویداد دموماین را محلی برای بررسی ایده‌ شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد.

وجیه الله جعفری، با تاکید بر اهمیت نوسازی معادن و صنایع،گفت «ما با ایجاد بستری مناسب برای سازندگان و ساختاری درست و سیاست نتیجه‎‌گرا به دنبال پیشرفت روزافزون و بهره‌وری بیشتر هستیم که در نهایت خروجی مناسبی در راستای اشتغال‌زایی و توسعه در پی داشته باشد.»

ایده‌های نوآورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان

در رویداد دموماین، شرکت‌ها به ارائه‌ ایده و محصولات خود پرداختند و در ادامه در نشست پرسش و پاسخ، به سوالات سرمایه‌گذاران پاسخ دادند.

در رویداد دموماین که به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، هدف معرفی و ارائه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ماشین‌آلات بخش معدن و صنایع معدنی به سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بالقوه این طرح‌ها، جذب سرمایه برای آن‌ها و ارتقا و پیشرفت اکوسیستم کارآفرینی کشور است.

در ادامه 8 شرکت دانش‌بنیان ابتکار عرصه فناوری هوشمند، آبتین توسعه بی‌کران، کانی فرآوران بن‌فن، شرکت معدن یاران دانش، شرکت نانو مبنا ایرانیان، شرکت کیمیا صنعت اسپادانا، شرکت مبتکران اشیا هوشمند، شرکت صنعتی تلاشگران سپهر ایده‌های خود را به منظور جذب سرمایه در راستای عملیاتی کردن ایده‌ها ارائه دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی