ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

OpenSea
تکنولوژی

افت 99 درصدی حجم معاملات بزرگترین بازار NFT جهان

داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که حجم معاملات انجام شده توسط OpenSea، بزرگترین بازار NFT جهان، در کمتر از چهار ماه 99 درصد کاهش یافته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که حجم معاملات انجام شده توسط OpenSea، بزرگترین بازار NFT جهان، در کمتر از چهار ماه 99 درصد کاهش یافته است. در واقع معاملات انجام شده توسط این پلتفرم از مقدار نجومی 2.7 میلیارد دلاری خود به 9.34 میلیون دلار رسیده است.

بر اساس صفحه آمار DappRadar، حجم معاملات روزانه ETH در OpenSea در اول ماه می به بیشتر از 400 میلیون دلار رسیده است. برای مقایسه، معاملات NFT این پلتفرم فقط در 28 آگوست 5 میلیون دلار بوده است.

واکنش OpenSea به این گزارش

OpenSea

OpenSea که اخیرا 20 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد، رقم 99 درصد را رد کرده و به وب‌سایت فورچون اعلام کرد که ترجیح می‌دهد تعداد تراکنش‌ها فقط درباره حجم معاملات اتریوم (ETH) اندازه‌گیری شود که در این شرایط نوسانات مربوط به قیمت ارزهای دیجیتال لحاظ نمی‌شود. همچنین این پلتفرم ادعا می‌کند که روش استفاده شده توسط DappRadar ناقص است، زیرا تحلیلگران آن بهترین روز فروش شرکت را با یکی از بدترین روزهای تاریخ مقایسه کرده‌اند.

اما حتی بر اساس معیارهای OpenSea نیز فورچون محاسبه می‌کند که این شرکت از ماه می تا ژوئیه با کاهش 62 درصدی حجم معاملات خود مواجه شده و میزان آن در ماه آگوست نیز احتمالا کاهش بیشتری خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه کاهش شدید حجم معاملات روزانه و ماهانه این پلتفرم با کاهش شدید کاربران OpenSea و تراکنش‌های آن‌ها همزمان بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که ارزش و علاقه کاربران نسبت به مجموعه‌های مبتنی بر بلاکچین در ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرده است. تعداد کاربران روزانه این پلتفرم از 58,870 نفر در 9 ژانویه به 23,620 در 27 آگوست و تراکنش‌های روزانه آن در همان بازه زمانی از 137500 به 53300 کاهش پیدا کرده است.

البته در طول چند ماه گذشته، بازار NFT و البته کریپتو سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. اخیرا اعلام شده بود که مجموع فروش NFT در ماه ژوئن به کمی بیشتر از 1 میلیارد دلار رسیده که در طول یک سال گذشته، بدترین عملکرد آن بوده است.

NFT
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی