ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوپن سی
تکنولوژی

بزرگترین مارکت‌پلیس NFT تحت تاثیر زمستان کرپیتو؛ اخراج 20 درصد کارکنان OpenSea

OpenSea، بزرگترین مارکت‌پلیس یا بازار NFT جهان جدیدترین شرکتی است که تحت تاثیر «زمستان کریپتو» قرار گرفته و قصد دارد حدود 20 درصد از کارکنان خود را کاهش دهد. مدیرعامل اوپن سی از وضعیت اقتصادی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

OpenSea، بزرگترین مارکت‌پلیس یا بازار NFT جهان جدیدترین شرکتی است که تحت تاثیر «زمستان کریپتو» قرار گرفته و قصد دارد حدود 20 درصد از کارکنان خود را کاهش دهد. مدیرعامل اوپن سی از وضعیت اقتصادی جهان و «رکود طولانی‌مدت» احتمالی که باعث تغییر در ساختار بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری شده، به عنوان دلایل این تصمیم یاد کرده است.

«دوین فینزر»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل OpenSea تصویر پیامی که برای کارکنان خود ارسال کرده بود را در توییتر منتشر کرد. در این پیام آمده است:

«واقعیت این است که ما وارد ترکیب بی‌سابقه‌ای از زمستان کریپتو و بی‌ثباتی اقتصادی شده‌ایم و باید شرکت را برای احتمال رکود طولانی‌مدت آماده کنیم.»

اوپن سی

همچنین در ادامه بیانیه توضیح داده شده که تا زمانی که مشکلات بازار کریپتو بهبود پیدا نکرده یا بدتر نشده، این تغییرات باعث می‌شود بازار NFT اوپن‌سی، پنج سال به فعالیت خود بدون مشکل ادامه دهد.

فینزر همچنین در بیانیه خود توضیح داده کارمندانی که اخراج می‌شوند، مزایایی از جمله بیمه درمانی تا سال 2023 و به مدت 12 هفته «حقوق دوره بیکاری» دریافت خواهند کرد.

تعداد افراد اخراج شده بازار NFT اوپن سی

اوپن سی

هرچند تعداد دقیق افرادی که برکنار شده‌اند مشخص نیست، اما OpenSea به TechCrunch اعلام کرده که این شرکت پس از خروج کارمندان، 230 کارمند خواهد داشت، بنابراین تعداد کارمندان اخراج شده می‌تواند بین 45 تا 60 نفر باشد.

OpenSea یکی از بزرگ‌ترین بهره‌برداران دوره صعودی کریپتوکارنسی در سال‌های 2021 و 2022 بود و صدها میلیون دلار سرمایه‌گذار جذب کرد. البته این مارکت‌پلیس NFT در مسیر خود با جنجال‌هایی نیز روبرو شد و ماه گذشته یکی از مدیران سابق آن به اتهام خرید مخفیانه NFT به کمک اطلاعات محرمانه دستگیر شد.

در چند وقت گذشته، نه تنها شرکت‌های حوزه کریپتو، بلکه اکثر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند. اخیرا گوگل نیز به دنبال بحران اقتصادی، اعلام کرده بود تا سال 2023 سرعت استخدام خود را کاهش خواهد داد و مایکروسافت برخی کارمندان خود را اخراج کرده است.

NFT
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی