ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

راه اندازی «مدرسه مجازی ایران» برای ایرانیان خارج از کشور

«مدرسه مجازی ایران» برای بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور همراه با امکان تعاملی بودن این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۵

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه بعضی ایرانیان خارج از کشور به مدارس ایرانی دسترسی ندارند، از راه‌اندازی «مدرسه مجازی ایران» برای بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور همراه با امکان تعاملی بودن این سرویس خبر داد.

به گزارش دیجیاتو و آنطور که ایرنا گزارش داده است، «مهدی فیاضی» با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش بر راه اندازی مدرسه مجازی ایران تاکید دارد، گفت: «برخی ایرانیان خارج از کشور در محدوده‌هایی حضور دارند که مدرسه ایرانی وجود ندارد، بنابراین بواسطه این سامانه مجازی می‌توانند از ظرفیت مدرسه ایران به صورت آنلاین و آفلاین مانند شبکه شاد استفاده کنند.»

او با اشاره به اضافه شدن امکان تعاملی بودن به سامانه مدرسه ایران گفت: «به زودی از این امکان رونمایی می شود که مورد استفاده فرزندان ایرانی مقیم خارج از کشور قرار گیرد.»

فیاضی با اشاره به اینکه تعامل و آموزش مجازی پیش از این در دوران اوج‌گیری کرونا اجرا شد و نتیجه مطلوبی هم داشت، گفت: «برخی از مدارس بهترین معلمان داخل ایران را انتخاب می کنند و به این ترتیب، به صورت مجازی یا ویدئو کنفرانس برای دانش آموزان کلاس درس را قرار می دهند که این ویدئوها می تواند در اختیار سایر دانش‌آموزان هم قرار گیرد.

طرحی که با کرونا متولد شد

البته این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد که تابستان سال 1399، در آستانه بازگشایی مدارس، یک بار دیگر موضوع راه‌اندازی مدرسه مجازی برای ایرانیان خارج از کشور مطرح شد.

غلامرضا کریمی، رئیس وقت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در سال 1399 با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا مدرسه مجازی ایرانیان برای ایرانیان خارج از کشور در بستر شبکه شاد راه اندازی شود، گفت: «تعداد دانش آموزان در برخی مدارس بسیار کم است و نمی‌توانیم معلم تخصصی اعزام کنیم، قصد داریم بخشی از دروس را به صورت آنلاین و آفلاین ارائه کنیم.»

حالا در آستانه آغاز فصل مدارس در سال 1401 باری دیگر وعده راه‌اندزی مدرسه مجازی ایران بیان شده است. این مدرسه بناست بر بستر «شاد» که در پی همه‌گیری کرونا به منظور آموزش ارائه شد، مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از امکانات نوآورانه در راستای تحقق عدالت آموزشی و فراهم کردن شرایط تحصیل برای همه افراد جامعه ضروت است و شکی در آن نیست.

اما آنچه در این روند باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد این است که آیا خود «شاد» بازخوردی درخور و قابل توجه داشته است؟ میزان رضایت دانش‌آموزان، معلمان و اعضای خانواده نسبت به این امکان چطور بوده است؟ همه این موارد در شرایطی است که طرح موضوع راه اندازی مدرسه مجازی ایران تبدیل به پرونده‌ای باز شده که در آستانه آغاز فصل مدارس بازخوانی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی