ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راکت SLS
علمی

ناسا تاریخ جدید پرتاب راکت SLS ماموریت آرتمیس 1 را اعلام کرد

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از دو تلاش ناکام، قرار است دو هفته بعد پرتاب مجدد راکت ماموریت آرتمیس 1 را امتحان کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

به دنبال مشکلاتی که در دو تلاش ناسا برای پرتاب راکت SLS به ماه به وجود آمد، این شرکت به تازگی ایرادات نشتی کانال سوخت را برطرف کرد. سازمان فضایی آمریکا حالا اعلام کرده که قرار است دو هفته دیگر برای سومین بار به سراغ پرتاب آرتمیس 1 برود.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرده که برای پرتاب راکت SLS تا سه‌شنبه، 5 مهر صبر می‌کند. اگر امکان پرتاب در آن تاریخ هم وجود نداشته باشد، راکت سامانه پرتاب فضایی در تاریخ 10 مهر زمین را به مقصد ماه ترک می‌کند. این سازمان چند روز پیش گفته بود که 1 مهر را برای پرتاب بعدی خود مدنظر قرار داده اما حالا این تاریخ تغییر کرده است.

راکت SLS در روز 5 مهر با یک پنجره زمانی 70 دقیقه‌ای روبرو خواهد شد که از ساعت 11:37 دقیقه صبح به وقت محلی آغاز می‌شود. اگر کپسول اوریون در همان روز پرتاب شود، انتظار می‌رود که شش هفته بعد در تاریخ 14 آبان به زمین برگردد. ولی اگر پرتاب به روز 10 مهر موکول شود، پنجره زمانی مربوطه 109 دقیقه خواهد بود که از ساعت 02:52 بعد از ظهر شروع می‌شود و تاریخ بازگشت این کپسول را به تاریخ 20 آبان می‌فرستد.

آرتمیس 1

آرتمیس 1 پیش از پرتاب یک آزمایش دیگر را می‌گذراند

البته ناسا اعلام کرده که پیش از پرتاب SLS باید یک تست سوخت‌رسانی را تکمیل کند و این کار زودتر از چهارشنبه 30 شهریور انجام نخواهد شد. سازمان فضایی آمریکا می‌گوید: «تاریخ‌های جدید بیانگر ملاحظات دقیق با نظر گرفتن چندین موضوع لجستیکی است که به مدیران اجازه می‌دهد به اعضای تیمشان استراحت کافی بدهند و مخازن سوخت کرایوژنیک را دوباره پر کنند.»

ناسا ابتدا در تاریخ 7 شهریور حدود 40 دقیقه مانده به پرتاب متوجه مشکلی در یکی از موتورهای سامانه پرتاب فضایی شد و ماموریت را عقب انداخت. سپس پنج روز بعد، به دنبال نشت سوخت ماموریت را لغو کرد. با این حال، فضاپیمای آرتمیس 1 هنوز در سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی در کالیفرنیا قرار دارد.

اگر دوست داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی