ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیزر لاکهید مارتین
علمی

لاکهید مارتین قوی‌ترین سلاح لیزری خود با توان 300 کیلووات را به ارتش آمریکا تحویل داد

سلاح لیزری لاکهید مارتین با توانی پنج برابر سلاح لیزری HELIOS که قبلا به ارتش آمریکا تحویل داده شده بود، کاربردهای زیادی دارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

شرکت لاکهید مارتین قدرتمندترین لیزر تاریخ خود را به اداره تحقیق و توسعه وزارت دفاع آمریکا تحویل داد. این لیزر به‌زودی روی سلاح جدیدی نصب خواهد شد که توانایی حمله به اهداف مختلف را دارد.

سلاح لیزری لاکهید مارتین

مهم‌ترین بخش در میان زیرسیستم‌های سلاح‌های لیزری، خود لیزر حالت جامد است. در این زمینه، لاکهید مارتین قدرت لیزر را به کلاس 300 کیلووات رسانده تا پنج برابر از لیزر تاکتیکی HELIOS قوی‌تر باشد. این شرکت چند وقت پیش HELIOS را به نیروی دریایی آمریکا تحویل داد تا آن را روی ناوهای جنگی به کار بگیرد.

لیزر 300 کیلوواتی جدید لاکهید مارتین در چندین پروژه از جمله در سیستم نمایش سلاح‌های لیزری IFPC-HEL ارتش آمریکا و در ادامه در تست‌های آزمایشگاهی و میدانی استفاده خواهد شد.

سلاح لیزری

سلاح‌های آینده می‌توانند با افزایش توان این لیزر به سوژه‌های مختلف در فواصل طولانی‌تر حمله کرده و سریع‌تر تهدید آن‌ها را از بین ببرند. «ریک کوردارو»، معاون ارشد بخش راهکارهای محصولات پیشرفته لاکهید مارتین می‌گوید: «لاکهید مارتین توان و بهینگی لیزرهای پرانرژی موج پیوسته را افزایش و وزن و حجم آن‌ها را کاهش داده تا ریسک عملیات‌های میدانی مشتمل بر سامانه‌های لیزری پرتوان کاهش یابند.»

به نظر می‌رسد که دهه 2020 دهه توسعه سریع سلاح‌های لیزری و تبدیل آن‌ها از یک ایده نویدبخش به ابزاری موثر در جنگ خواهد بود. با این حال، توسعه و پیشرفت این ابزارها خطی پیش نمی‌رود. سلاح‌های لیزری به شدت پیچیده‌اند و گاهی اوقات وقتی معلوم می‌شود که بخشی از طراحی آن‌ها دیگر قابل استفاده نیست، کل ایده به خانه اول برمی‌گردد.

سلاح‌های لیزری زیرسیستم‌های مختلفی دارند که شامل واحد توان، مولد لیزر، ترکیب‌گر پرتو، واحدهای متمرکزسازی، سامانه‌های هدف‌گذاری و بسیاری بخش‌های دیگر می‌شود. همه این زیرسیستم‌ها باید به نحوی توسعه یافته و با یکدیگر یکپارچه شوند که نه فقط قابل استفاده باشند، بلکه آن‌قدر قوی و قابل اطمینان باشند که بتوان در زمین، دریا، هوا و حتی فضا از آن‌ها استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی