ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجت ایفون
تکنولوژی

با بهترین ویجت‌های لاک اسکرین آیفون برای iOS 16 آشنا شوید

در جعبه ابزار این هفته به سراغ برنامه‌های آیفون با ویجت مخصوص لاک اسکرین رفته‌ایم که در iOS 16 می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

یکی از بزرگترین تغییرات ظاهری در iOS 16، امکان افزودن ویجت به لاک اسکرین است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در این مطلب به سراغ تعدادی ویجت ایفون برتر برای استفاده در صفحه قفل رفته‌ایم که هر کدام از آن‌ها عملکردهای متفاوتی را در اختیار کاربران می‌گذارند.

بهترین ویجت های لاک اسکرین ایفون

دارندگان آیفون و آیپد می‌توانند با آپدیت دستگاه خود به iOS 16 از قابلیت جدید ویجت‌ها در صفحه قفل استفاده نمایند. این ویجت‌ها امکان نمایش اطلاعات را فراهم می‌سازند؛ اگرچه برخی از آن‌ها امکانات فراتری را درون خود جای داده‌اند. همچنین با ارائه ویژگی نمایشگر همیشه روشن در سری آیفون 14، ویجت‌ها امکان نمایش در این قسمت را هم دارند؛ اما گزینه گفته شده در آیفون‌های قدیمی‌تر در دسترس نخواهد بود.



نحوه افزودن ویجت ایفون به لاک اسکرین

جهت اضافه کردن ویجت‌ها به لاک اسکرین آیفون خود تنها کافی است تا در صفحه قفل انگشت خود را برای لحظاتی رو نمایشگر نگه دارید و سپس روی کلید Customize بزنید. در ادامه آیکن «+» را انتخاب کنید تا بتوانید به لیستی از ویجت‌های قابل استفاده دسترسی پیدا نمایید. توجه کنید که ویجت‌های اپ‌های غیر سیستمی را تنها می‌توان در بخش پایینی تاریخ و ساعت قرار داد که در دو اندازه متوسط و کوچک قابل انتخاب هستند.

برای آشنایی بیشتر با ویجت‌های مختص به لاک اسکرین در آیفون و نحوه شخصی‌سازی صفحه قفل در iOS 16 می‌توانید به سراغ مطلب آموزشی «چگونه لاک اسکرین آیفون را شخصی‌سازی کنیم؟» بروید.

۱. برنامه ساخت ویجت ایفون Launchify

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، اغلب ویجت های ایفون در لاک اسکرین به منظور نمایش اطلاعات اپلیکیشن‌ها طراحی شده‌اند. متاسفانه در حال حاضر امکان تعامل با ویجت‌ها وجود ندارد و لمس آن‌ها باعث باز شدن برنامه مربوطه می‌شود. با این حال برخی اپ‌ها از ویجت برخوردار نیستند و نمی‌توان از طریق صفحه قفل به آن‌ها دسترسی داشت. در چنین مواردی اپلیکیشن Launchify می‌تواند به کمک کاربران بیاید و امکان ایجاد ویجت اختصاصی برای سایر عناوین نصب شده روی گوشی را فراهم سازد.

ویجت ایفون

تنها طی چند قدم ساده می‌توانید یک اپلیکیشن را از طریق Launchify به لاک اسکرین آیفون خود اضافه کنید و یک تصویر دلخواه نیز برای آن در نظر بگیرید. لمس این ویجت موجب باز شدن مستقیم برنامه لینک شده به آن خواهد شد. نسخه رایگان اپلیکیشن گفته شده، امکان اضافه کردن ۲ ویجت لاک اسکرین را به کاربران می‌دهد؛ اما اگر قصد استفاده از ویجت‌های بیشتری را دارید، باید به سراغ نسخه پولی بروید.

دانلود رایگان برنامه Launchify برای آیفون و آیپد

Launchify: Lock Screen Widgets
ابزارهای کاربردی

Launchify: Lock Screen Widgets

سازنده: Niels van Straaten قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 10.1 مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه Apollo نسخه غیر رسمی و کاربردی شبکه اجتماعی Reddit

اگرچه شبکه اجتماعی Reddit از محبوبیت مشابه با اینستاگرام یا توییتر در ایران برخوردار نیست؛ اما هنوز هم یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی به شمار می‌رود که کاربران زیادی به صورت روزمره از آن استفاده می‌نمایند. اپلیکیشن‌های متعددی نیز به عنوان نسخه‌های غیر رسمی این شبکه با طراحی سفارشی فعالیت دارند که امکانات گوناگونی را برای کاربران فراهم می‌سازند. یکی از این برنامه‌ها، Apollo نام دارد که به چند ویجت لاک اسکرین آیفون نیز مجهز شده و می‌تواند تجربه کاربری بهتری را برای علاقه‌مندان به ارمغان بیاورد.

ویجت ایفون

یکی از مهم‌ترین ویجت‌های لاک اسکرین اپلیکیشن Apollo، نمایش پست‌های محبوب از یک ساب ردیت را در صفحه قفل امکان‌پذیر می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند شورت کات یک ساب ردیت دلخواه را در قالب یک ویجت به لاک اسکرین اضافه نمایند. سایر ویجت‌ها نیز قابلیت‌هایی مثل نمایش کارما، نمایش آخرین پست‌ها و حتی نمایش مسافت شده هنگام اسکرول کردن در اپلیکیشن را درون خود جای داده‌اند. نسخه پایه و استاندارد برنامه گفته شده به صورت رایگان منتشر شده است؛ اما دو اشتراک پولی با ویژگی‌های متفاوت نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

دانلود رایگان برنامه Apollo برای آیفون و آیپد

Apollo for Reddit
اخبار

Apollo for Reddit

سازنده: Christian Selig قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: اخبار
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 140.7 مگابایت زبان: انگلیسی

۳. برنامه هواشناسی CARROT Weather

اپلیکیشن CARROT Weather یکی از محبوب‌ترین ابزارهای نمایش وضعیت آب و هوا در آیفون و آیپد به شمار می‌رود که قبلا آن را در نوشته «جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی موبایل» نیز معرفی کرده‌ایم. این عنوان تعامل بی‌نظیری با محصولات مختلف اپل مثل اپل واچ دارد و سازندگان آن چندین ویجت مخصوص لاک اسکرین نیز برای آن طراحی کرده‌اند.

ویجت ایفون

پس از نصب برنامه CARROT Weather به بیش از ۲۰ ویجت گوناگون دسترسی خواهید داشت که هر کدام از آن‌ها عملکردهای خاصی را ارائه می‌کنند. برای مثال ویژگی‌های قابل انتظار از جمله پیش‌بینی روزانه و ساعتی وضعیت جوی در میان آن‌ها دیده می‌شوند؛ اما ویجت‌هایی با قابلیت‌های جزئی و اختصاصی‌تر هم به چشم می‌خورند. اگرچه نسخه پایه اپ گفته شده به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد؛ اما اغلب امکانات پیشرفته آن از جمله ویجت صفحه قفل تنها با پرداخت حق اشتراک در دسترس قرار می‌گیرد.

دانلود رایگان برنامه CARROT Weather برای آیفون و آیپد

CARROT Weather: Alerts & Radar
آب و هوا

CARROT Weather: Alerts & Radar

سازنده: Grailr LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: آب و هوا
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 206.7 مگابایت زبان: انگلیسی

۴. برنامه Flighty

اپلیکیشن Flighty به منظور آسایش مسافران طی سفرهای هوایی ساخته شده و امکانات متعددی در این زمینه مثل نمایش موقعیت دقیق هواپیما حتی پیش از شروع پرواز را درون خود جای داده است. از جمله ویجت های ایفون مخصوص لاک اسکرین این اپ می‌توان به تایمر معکوس زمان پرواز، وضعیت آب و هوایی شهر مقصد و نمایش اطلاعات پرواز اشاره نمود.

ویجت ایفون

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب در میان ویجت‌های برنامه Flighty، نمایش نوار وضعیت پرواز است که حتی هنگام عدم دسترسی به اینترنت نیز به خوبی کار می‌کند. همانند اغلب اپ‌ها، نسخه استاندارد برنامه گفته شده امکان دسترسی به ویجت‌های لاک اسکرین را به کاربران نمی‌دهد و به این منظور باید به سراغ نسخه پولی آن رفت.

دانلود رایگان برنامه Flighty برای آیفون و آیپد

Flighty – Fast Flight Tracker
سفر

Flighty – Fast Flight Tracker

سازنده: Global Flight, Airport, & Airline Status Tracker LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: سفر
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 71.3 مگابایت زبان: انگلیسی

۵. برنامه ETA

اپلیکیشن ETA یک تایمر معکوس است که می‌توان از آن برای نمایش زمان رسیدن به مقصد در سفرهای زمینی استفاده نمود. فرقی ندارد که از خودرو برای سفر استفاده می‌کنید سوار دوچرخه یا حتی پیاده هستید؛ این عنوان در تمامی حالت‌های گفته شده می‌تواند به کمک کاربران بیاید. امکان اضافه کردن مقاصد متعدد نیز درون آن وجود دارد.

ویجت ایفون

ویجت‌های لاک اسکرین برنامه ETA از چندین مقصد پشتیبانی به عمل می‌آورد؛ اما نسخه دیگری از این ویجت‌ها با پشتیبانی از تنها یک مقصد، می‌تواند اطلاعات بیشتری را فراهم سازد و لمس آن نیز موجب باز شدن اپلیکیشن مسیریابی پیش‌فرض دستگاه خواهد شد. متاسفانه نسخه پایه این اپ پولی است و برای دسترسی به امکانات بیشتر هم در آن باید به سراغ پرداخت حق اشتراک بروید.

دانلود برنامه ETA برای آیفون و آیپد

ETA - GPS & maps driving times
مسیریابی

ETA - GPS & maps driving times

سازنده: Eastwood قیمت: ۴.۹۹ دلار - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: مسیریابی
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 28.2 مگابایت زبان: انگلیسی

۶. برنامه گام شمار Pedometer

اپلیکیشن ++Pedometer یکی از محبوب‌ترین ابزارهای گام شمار در آیفون محسوب می‌شود که به ویجت لاک اسکرین نیز مجهز شده است. این عنوان می‌تواند تعداد گام‌های روزانه و هفتگی کاربر را درون خود به ثبت برساند و سازندگان آن ادعا دارند که عملکرد این محصول تاثیری روی شارژدهی دستگاه نیز نمی‌گذارد. همچنین نسخه‌ای از آن برای نمایش اطلاعات روی اپل واچ نیز منتشر شده است.

ویجت ایفون

به کمک ویجت آیفون مخصوص لاک اسکرین برنامه Pedometer می‌توان تعداد قدم‌های روزانه و مسافت طی شده را در صفحه قفل مشاهده کرد. همچنین یک نوار وضعیت دایره‌ای در کنار نشانگر درصدی می‌تواند میزان دستیابی به هدف روزانه را هم نشان دهد. تعامل با اپلیکیشن Health اپل و همگام‌سازی اطلاعات با آن یکی دیگر از قابلیت‌های این اپ به شمار می‌رود.

دانلود رایگان برنامه Pedometer برای آیفون و آیپد

Pedometer++
سلامت و ورزش

Pedometer++

سازنده: Cross Forward Consulting, LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: سلامت و ورزش
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 17.9 مگابایت زبان: انگلیسی

۷. برنامه ساخت ویجت ایفون LockFlow

اپلیکیشن LockFlow عملکردی مشابه با برنامه Launchify در اختیار کاربران می‌گذارد؛ با این تفاوت که خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای در آن نیست و نسخه استاندارد اپ نیز به صورت رایگان منتشر شده است. البته امکانات آن در مقایسه با نمونه رقیب کمتر است؛ اما هنوز هم قابلیت‌های کاربردی را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

ویجت ایفون

کاربران به کمک برنامه LockFlow می‌توانند ویجت‌های دلخواه خود را برای لاک اسکرین آیفون ایجاد نمایند. این ویجت‌ها در قالب یک شورت‌کات به صفحه قفل دستگاه اضافه می‌شوند و لمس آن‌ها می‌تواند عملکرد مورد نظر را راه‌اندازی کند. البته شایان ذکر است که موارد قابل انتخاب در آن به شورت‌کات‌های سیری محدود می‌شوند و کاربر امکان مانور کمی در آن دارد. با این حال کارهایی مثل انتخاب یک مسیر یا ارسال پیام به فردی خاص و حتی پخش آخرین اپیزود از پادکست دلخواه توسط آن قابل انجام است.

دانلود رایگان برنامه LockFlow برای آیفون و آیپد

Lock Screen Shortcuts・LockFlow
بهره‌وری

Lock Screen Shortcuts・LockFlow

سازنده: Andres Piza Buckmann قیمت: رایگان دسته بندی: بهره‌وری
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 4.7 مگابایت زبان: انگلیسی

۸. برنامه ساخت ویجت ایفون Widgetsmith

اپلیکیشن Widgetsmith یکی از عناوین برتر برای ساخت ویجت در ایفون به شمار می‌رود که قبلا هم در مطالب «چگونه در آیفون ویجت بسازیم؟» و «جعبه ابزار: هفت اپلیکیشن برتر ساخت ویجت» به آن اشاره کرده بودیم. محبوبیت این عنوان از زمان ارائه ویجت‌ها در هوم اسکرین آیفون با انتشار iOS 14 شروع شد و اکنون نیز می‌توان از آن برای ساخت ویجت‌های مخصوص لاک اسکرین در محصولات اپل استفاده نمود.

ویجت ایفون

کاربران به کمک برنامه Widgetsmith می‌توانند موارد متعددی مثل نمایش زمان، تاریخ، وضعیت آب و هوا و حتی عکس را به ویجت‌های خود اضافه کنند و تنها طی چند قدم یک ویجت شخصی‌سازی شده برای خود بسازند. اگرچه این اپ به صورت رایگان منتشر شده است؛ اما برای استفاده از تم‌ها و فونت‌ها در کنار برخی از موارد مثل نمایش وضعیت جوی، کیفیت و آلودگی هوا به پرداخت حق اشتراک نیاز خواهید داشت.

دانلود رایگان برنامه Widgetsmith برای آیفون و آیپد

Widgetsmith
بهره‌وری

Widgetsmith

سازنده: Cross Forward Consulting, LLC قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: بهره‌وری
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 40.4 مگابایت زبان: انگلیسی

۹. برنامه تقویم Fantastical

Fantastical یک اپلیکیشن تقویم کاربردی برای گوشی است که می‌تواند به مدیریت ملاقات‌ها توسط کاربر کمک کند. از جمله قابلیت‌های آن هم می‌توان به درک دستورات تایپی و تغییر خودکار ناحیه زمانی اشاره نمود. ویجت لاک اسکرین آن هم  برای نمایش قرارها و رویدادهای وارد شده در تقویم کاربرد دارد.

ویجت ایفون

نسخه رایگان برنامه Fantastical امکان مدیریت رویدادهای ساده را به کاربر می‌دهد؛ اما با پرداخت حق اشتراک و دسترسی به نسخه پرمیوم می‌توان به امکانات بیشتری مثل تقویم چندگانه، اشتراک رویدادها و موارد مرتبط با شخصی‌سازی دسترسی داشت.

دانلود رایگان برنامه Fantastical برای آیفون و آیپد

Calendar by Fantastical
بهره‌وری

Calendar by Fantastical

سازنده: Flexibits Inc. قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: بهره‌وری
سیستم عامل: iOS و iPadOS حجم: 179.1 مگابایت زبان: انگلیسی

اگر شما هم اپلیکیشن خاصی با ویجت مخصوص لاک اسکرین برای آیفون می‌شناسید، می‌توانید تجربه خود را با ما و خوانندگان دیجیاتو در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همچنین اگر در استفاده از ویجت‌های محصولات اپل با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از راهنمای نوشته شده در مطلب «۱۰ ترفند سریع برای رفع مشکل ویجت‌ها در آیفون و آیپد» کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره ویجت ایفون در لاک اسکرین

چگونه می‌توان ویجت به لاک اسکرین آیفون اضافه نمود؟

انگشت خود را برای چند لحظه روی لاک اسکرین نگه دارید و سپس گزینه Customize را بزنید. در ادامه آیکن «+» را لمس کرده و ویجت دلخواه خود را انتخاب کنید.

پیش نیاز استفاده از ویجت در لاک اسکرین آیفون چیست؟

امکان افزودن ویجت به لاک اسکرین در آیفون تنها از iOS 16 به بعد قابل استفاده است؛ در نتیجه باید دستگاه خود را به نسخه جدید به روزرسانی کنید.

امکان افزودن چند ویجت به لاک اسکرین آیفون وجود دارد؟

دارندگان آیفون می‌توانند ۲ ویجت متوسط، ۴ ویجت کوچک یا ۱ ویجت متوسط و ۲ ویجت کوچک به لاک اسکرین دستگاه خود اضافه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی