ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

پروژه بعدی خالق PUBG یک بازی جهان باز مبتنی بر متاورس است

این بازی با نام Artemis دنیایی به اندازه زمین خواهد داشت و برای ساخت آن از فیزیکدانان هسته‌ای و ریاضیدانان کمک گرفته می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

«برندن گرین» خالق بازی «PlayerUnknown’s Battlegrounds» که معمولا با نام پابجی (PUBG) شناخته می‌شود، پروژه جدید خود که Artemis نام دارد را آغاز کرده است: یک عنوان متاورس مبتنی بر بلاکچین.

سازنده بازی 45 ساله در طول مصاحبه خود با Hit Points جزئیات جدیدی را درباره Artemis فاش کرد. در سال 2019، او پس از ترک تیم PUBG پروژه جدیدی را اعلام کرد که Prologue نام داشت: یک بازی سبک بقای جهان باز با نقشه‌ای عظیم. گرین در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که Prologue در نهایت نسخه نمایشی پروژه جاه‌طلبانه‌تر Artemis خواهد بود که از آن به عنوان یک سندباکس مجازی (sandbox) عظیم به اندازه زمین یاد کرد.

بازی مبتنی بر متاورس خالق PUBG

PlayerUnknown Productions، استودیو مستقر در آمستردام گرین که برای توسعه Prologue و Artemis تاسیس شده، بیشتر شبیه یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه است تا شرکت توسعه‌دهنده بازی. گرین به Hit Points توضیح می‌دهد که کارکنان این استودیو شامل فیزیکدانان هسته‌ای و ریاضیدانان می‌شود که معمولا در تیم توسعه بازی‌های ویدیویی چنین شغل‌هایی پیدا نمی‌شوند.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد Artemis واقعا یک بازی کاملا متفاوت خواهد بود. گرین از آن به عنوان یک دنیای تعاملی غیرمتمرکز یاد کرده که کاربران آن آزاد هستند تا هرچیزی که می‌خواهند را بسازند یا بازی کنند.

گرین گفت:

«من نسبت به این موضوع کاملا متعصب هستم. [بازی] باید به روش خاصی ساخته شود. تنها راه این است که آن را برای همه بسازیم و فقط برای کسب درآمد ساخته نشده باشد.»

بنابراین ساخت چنین پروژه عظیم و جاه‌طلبانه‌ای به مدیریت ماهری نیاز دارد و به همین دلیل گرین، مدیرعامل سابق Massive Entertainment خالق بازی‌هایی چون Tom Clancy's The Division را به عنوان مشاور ارشد تیم خود استخدام کرده است.

گرین در مصاحبه خود همچنین اعلام کرد که استودیو او تاکنون چندین پتنت برای برخی از فناوری‌هایی که توسعه داده است را ثبت کرده که البته جزئیات بسیار کمی درباره آن‌ها به اشتراک گذاشته است.

«ما موضوعات جدیدی را ایجاد کرده‌ایم: نقشه‌برداری از زمین، پر کردن آن با درختان و دارایی‌ها، وارد کردن مکان‌های ساخته شده توسط هنرمندان در آن زمین. و تمام این موارد به‌صورت مولد انجام می‌شود، یعنی همانطور که در جهان بازی حرکت می‌کنید.»

با این حال، ساخت چنین پروژه عظیمی طبق برآورد گرین، حدود 10 تا 15 سال طول خواهد کشید.

شرکت‌های دنیای فناوری در طول چند سال گذشته برنامه‌های زیادی در زمینه متاورس اعلام کرده‌اند که از آن به عنوان نسل بعدی اینترنت یاد می‌شود و دیدگاه گرین، می‌تواند زمینه‌های جدیدی از متاورس را روشن کند.

جواد تاجی

دوران حرفه‌ای من توی دنیای فناوری تقریبا به ۱۰ سال قبل برمی‌گرده؛ مسیری که با سخت‌افزار شروع شد، با نرم‌افزار ادامه پیدا کرد و حالا با خبرنگاری حوزه فناوری توی دیجیاتو داره ادامه پیدا می‌کنه. من جوادم و نزدیک به سه دهه از عمرم می‌گذره و علاوه بر دنیای فناوری عاشق فیلم‌و‌سینما، موسیقی کلاسیک‌راک و رئال مادریدم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی