ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزارت امور خارجه رفع تحریم‌ شرکت‌های اینترنت ایرانی توسط آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد تلاش‌های آمریکا برای نقض حاکمیت ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۲

سخنگوی وزارت امور خارجه به لغو تحریم‌ شرکت‌های اینترنتی توسط آمریکا اشاره کرد و آن را نقص حاکمیت ملی ایران توصیف کرد.

ناصر کنعانی با محکوم کردن لغو تحریم‌های شرکت‌های اینترنتی از سوی آمریکا اعلام کرد: «آمریکا همواره در پی تضعیف امنیت و ثبات ایران بوده و البته ناکام مانده است.»

به گفته او با کاستن از شدت چند تحریم ارتباطی و در عین حال پا بر جا نگه داشتن فشار حداکثری، آمریکا منافقانه در پی پیشبرد اهداف خود علیه ایران است. تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی درخواست ایلان ماسک برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به ایران، برخی تحریم‌های تکنولوژی مربوط به ایران را لغو کرد. بر این اساس، بسیاری از شرکت‌های خارجی اجازه پیدا می‌کنند خدمات خود را در اختیار کاربران و کسب‌وکارهای ایرانی قرار دهند که یکی از آنها، اسپیس ایکس و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک این شرکت است.

شبکه‌های اجتماعی، تماس‌های ویدیویی، خدمات ابری، نقشه‌های آنلاین، بازی‌های الکترونیکی، ترجمه ماشینی، نقشه‌های بر بستر وب، احراز هویت، مجوز نرم افزارهای آنتی ویروس، سیستم‌های عامل موبایل و وی پی ان‌ها از دیگر خدمات اینترنتی هستند که از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران معاف شدند.

این موضوع در حالی است که «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات نیز به تازگی گفته بود که بر اساس ضوابط «شورای عالی فضای مجازی ایران»، استارلینک نمی‌تواند بدون مجوز کارش را در ایران آغاز کند و این موضوع از سوی ایران به اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) اعلام شده است.

اما واکنش به رفع تحریم‌های تکنولوژی‌های مربوط به خدمات اینترنت صرفا به واکنش وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات هم منتهی نشد. سایت استارلینک هم روز گذشته فیلتر شد.

بررسی‌های روز گذشته دیجیاتو نشان داد پس از جدی شدن ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران، سایت این شرکت روی اکثر اپراتورهای همراه و ثابت فیلتر شده است. این در حالی است که وزیر ارتباطات در واکنش به احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای، آن را بعید دانسته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی