ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیو جابز
تکنولوژی

یازده سال پیش در چنین روزی «استیو جابز» درگذشت

استیو جابز، بنیانگذار و مدیرعامل سابق شرکت اپل در تاریخ 5 اکتبر 2011 بر اثر ایست تنفسی ناشی از سرطان لوزالمعده درگذشت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

امروز یازدهمین سالگرد درگذشت «استیو جابز» بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق شرکت اپل است که در سن 56 سالگی و یک روز پس از معرفی آیفون 4s و سیری (Siri) درگذشت.

لورن پاول جابز همسر استیو جابز، به همراه تیم کوک مدیرعامل کنونی اپل و جانی آیو طراح سابق اپل، اخیرا در کنفرانس کد 2022 به میزبانی «کارا سوئیشر»، درباره میراث بنیانگذار فقید غول فناوری کوپرتینویی صحبت کرده بودند. همچنین در طول این نشست، شرکت‌کنندگان وب‌سایت جدیدی به نام آرشیو استیو جابز را نیز معرفی کردند که حاوی مجموعه‌ای از نقل‌قول‌ها، ویدیوها و ایمیلی از جابز می‌شود.

در خود وب‌سایت اپل نیز صفحه‌ای تحت عنوان «به یاد استیو» (Remembering Steve) وجود دارد که شامل پیغام تسلیت دوستان، همکاران مشتریان او در سراسر جهان می‌شود.

اپل

استیو جابز که یکی از چهره‌های پیشرو صنعت فناوری جهان محسوب می‌شود، سال 1976 همراه با «استیو وازنیک» شرکت اپل را تاسیس کردند. او در سال 1985 پس از اختلاف با مدیریت، اپل را ترک و شرکت دیگری تحت عنوان نکست (NeXT) را تاسیس کرد. با این حال سال 1996، اپل این شرکت جدید را به مبلغ 429 میلیون دلار خریداری کرد تا استیو جابز بار دیگر به اپل بازگردد.

سرانجام جابز در تاریخ 5 اکتبر 2011 (13 مهر 1390) در سن 56 سالگی به دلیل ایست تنفسی ناشی از سرطان لوزالمعده درگذشت.

تیم دیجیاتو پیش‌تر در مطالب مختلفی به دوران حرفه‌ای و زندگی جابز نگاهی داشته است. در مطلب «یک دهه پس از مرگ استیو جابز، اپل چه موفقیت‌ها و شکست‌هایی داشته است؟» فعالیت‌ها و رویکردهای شرکت اپل، پس از مرگ بنیانگذارش را بررسی کردیم و در مطلب دیگری تحت عنوان «مروری بر زندگی استیو‌ جابز؛ نابغه‌ای که دنیا را متحول کرد» تلاش کردیم تا مخاطبان را بیشتر با این چهره برجسته جهانی آشنا کنیم. در مطلب «بهترین درس‌هایی که مدیران بزرگ دنیای فناوری از استیو جابز آموخته‌‌اند» نیز دیگر چهره‌های صنعت فناوری مانند «بیل گیتس» و «ایلان ماسک» درباره او صحبت کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • PM86
    PM86 | ۱۴ مهر ۱۴۰۱

    تا وقتی که بود اپل داشت نو آور میشد ولی وقتی رفت ...

مطالب پیشنهادی