ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین سایت آپلود فایل
تکنولوژی

بهترین سایت آپلود رایگان فایل کدام است؟

این مطلب به معرفی بهترین سایت‌ها داخلی و خارجی برای آپلود رایگان فایل پرداخته است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

آپلود فایل‌ها روی بستری ابری یکی از روش‌های رایج و محبوب برای به اشتراک‌گذاری آن‌ها یا تهیه نسخه پشتیبان است. سرویس‌های رایگان مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که هر کدام امکانات گوناگونی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در ادامه به معرفی بهترین سایت های آپلود رایگان داخلی و خارجی فایل خواهیم پرداخت.

بهترین سایت های آپلود رایگان فایل خارجی

سایت های آپلود فایل خارجی معمولا از یکپارچگی و تعامل بهتر با سایر سرویس‌های آنلاین برخوردار هستند و دسترسی به آن‌ها از طریق پلفترم‌های مختلف مثل گوشی‌های هوشمند، آسان‌تر است. اغلب آن‌ها مجهز به اپلیکیشن اختصاصی نیز هستند که می‌توانند کار را برای علاقه‌مندان آسان‌تر کنند. در پایین می‌توانید فهرستی از عناوین برتر خارجی را ملاحظه فرمایید.



۱. سرویس گوگل درایو (Drive.Google.com)

گوگل فضای ذخیره‌سازی ابری خود را تحت عنوان درایو (Drive) ارائه می‌کند که ۱۵ گیگابایت فضای رایگان را فراهم می‌سازد. اگرچه این سرویس بیشتر برای استفاده شخصی طراحی شده است؛ اما به آسانی می‌توان از طریق آن اقدام به انتشار عمومی فایل‌ها و دریافت لینک دانلود هم نمود. دسترسی مستقیم به سایر سرویس‌های گوگل از جمله Docs و Sheets یکی دیگر از نقاط قوت این سرویس به شمار می‌رود.

بهترین سایت آپلود فایل

نباید فراموش کرد که درایو با بهره‌گیری از سرورهای قدرتمند گوگل، از پایداری بسیار بالایی برخوردار است و از رابط کاربری ساده و بی‌نقصی نیز بهره می‌برد. همچنین امکان تعامل مستقیم با فایل‌های آفیس و پشتیبانی از ۱۰۰ فرمت مختلف را نیز دارد. در نهایت برای دسترسی سریع‌تر به آن در موبایل و تبلت می‌توان به سراغ اپلیکیشن اختصاصی هم رفت که برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است.

نکات مثبت
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف
  • تعامل با سرویس‌های گوگل
نکات منفی
  • عدم پشتیبانی از رمز عبور لینک‌ها

۲. سرویس وان درایو مایکروسافت (OneDrive.com)

وان درایو محصولی از مایکروسافت است که رقیب جدی برای گوگل درایو شناخته می‌شود. البته حجم رایگان ارائه شده در آن تنها ۵ گیگابایت است؛ اما همچنان برای آپلود اغلب فایل‌ها از جمله تصاویر و اسناد کافی خواهد بود. این سرویس تعامل بهتری با مجموعه نرم افزارهای آفیس و برنامه‌های اختصاصی مایکروسافت دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ذخیره آنلاین تمامی تغییرات فایل‌ها، اقدام به همگام‌سازی آن‌ها در وان درایو نمایند.

بهترین سایت آپلود فایل

از دیگر ویژگی‌های مهم وان درایو می‌توان به صندوق شخصی اشاره نمود که امکان قرار دادن فایل‌های حساس و مهم در آن وجود دارد. خوشبختانه این سرویس نیز به اپلیکیشن مختص به گوشی‌های هوشمند مجهز است و می‌توان از طریق مرورگر هم به آن دسترسی داشت. البته پیش از شروع استفاده، به یک اکانت مایکروسافت نیاز دارید.

نکات مثبت
  • صندوق شخصی با امنیت بالا
  • یکپارچگی با سرویس‌های مایکروسافت
نکات منفی
  • فضای ذخیره‌سازی رایگان محدود

۳. وب سایت مدیا فایر (MediaFire.com)

مدیا فایر یکی از سایت های آپلود فایل قدیمی و شناخته شده است که حجم بیشتری در مقایسه با گوگل و مایکروسافت ارائه می‌کند. کاربران سرویس رایگان می‌توانند پس از ثبت نام به ۱۰ گیگابایت فضا دسترسی داشته باشند؛ اما این مقدار با انجام برخی از امور تشویقی تا سقف ۵۰ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

بهترین سایت آپلود فایل

سایر امکانات مدیا فایر شامل به اشتراک‌گذاری مستقیم فولدرها با دیگر کاربران، پشتیبانی از آپلود همزمان چندین فایل و لینک‌های یکبار مصرف می‌شود. البته تمامی موارد گفته شده به بهای تبلیغات در اختیار علاقه‌مندان گذاشته می‌شود که ممکن است برای برخی افراد چندان خوشایند نباشد؛ اما نباید فراموش کرد که چنین فضای رایگانی به ندرت در رقبای آن به چشم می‌خورد.

نکات مثبت
  • امکان ارتقا رایگان حجم تا ۵۰ گیگابایت
  • پشتیبانی از اشتراک فولدرها
نکات منفی
  • تبلیغات در نسخه رایگان

۴. وب سایت Sync.com

یکی از نام‌های کمتر شناخته شده در میان بهترین سایت های آپلود رایگان فایل، وب سایت Sync.com است که تمرکز ویژه‌ای روی به اشتراک‌گذاری اسناد و کار همزمان روی فایل‌ها توسط کاربران مختلف دارد. دسترسی به آن از طریق کامپیوتر، موبایل و مرورگر بسیار آسان است و به شکل خودکار از فایل‌های ذخیره شده، نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

بهترین سایت آپلود فایل

کاربران وب سایت Sync.com قادر هستند تا به تاریخچه‌ای فایل‌های خود در یک سال اخیر دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز، دانلود آن‌ها را محدود سازند. گزینه‌های متنوع دیگری هم مثل قرار دادن رمز عبور روی فایل‌ها در نظر گرفته شده است. رمزگذاری سرتاسری و امکان تعیین تاریخ انقضا برای فایل‌ها از دیگر مواردی هستند که می‌توانند امنیت داده‌ها را افزایش دهند. طرح ساده برای کاربران عادی با امکان پایه دارای حجم ۵ گیگابایت است؛ ولی امکان افزایش این مقدار وجود دارد.

نکات مثبت
  • نمایش تاریخچه فایل‌های یک سال
  • رمزگذاری پیشرفته
نکات منفی
  • فضای ذخیره‌سازی رایگان محدود

۵. وب سایت pCloud.com

آخرین گزینه در میان بهترین سایت های آپلود فایل خارجی لیست ما، وب سایت pCloud.com است که شباهت زیادی به مدیا فایر دارد. در این سرویس هم ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌شود و امکان بازگردانی فایل‌های حذف شده تا ۱۵ روز نیز وجود دارد.

بهترین سایت آپلود فایل

وب سایت pCloud.com تمرکز ویژه‌ای روی امنیت داده‌های کاربران خود دارد و از رمزگذاری ۲۵۶ بیت برای حفاظت از آن‌ها بهره می‌گیرد. مرورگر داخلی فایل با امکان پخش ویدیوها، ریموت آپلود و پیش‌نمایش آنلاین اسناد از دیگر قابلیت‌های مهم آن به شمار می‌روند.

نکات مثبت
  • پشتیبانی از ریموت آپلود
  • رمزگذاری پیشرفته
نکات منفی
  • امکانات محدود در نسخه رایگان

بهترین سایت های آپلود رایگان فایل ایرانی

با وجود محدودیت‌های گسترده اینترنت در کشور ما و سرعت پایین آپلود، شاید بهره‌مندی از سرویس‌های خارجی برای ذخیره فایل‌های حجیم چندان آسان نباشد. برای رفع این مشکل می‌توان به سراغ نمونه‌های مشابه داخلی رفت که در کنار سرعت بیشتر، مصرف نیم بهای حجم را نیز در اختیار کاربران برخی از اپراتورها قرار می‌دهند.

۱. وب سایت پیکو فایل (PicoFile.com)

یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در میان وب سایت های آپلود فایل داخلی، پیکو فایل است که ۲۰ گیگابایت فضای رایگان را پس از ثبت نام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین افراد می‌توانند در صورت علاقه، روی لینک‌های دانلود فایل‌های خود رمز عبور قرار دهند تا امکان دریافت آن‌ها برای عموم وجود نداشته باشد.

بهترین سایت آپلود فایل

گزارش ترافیک یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی پیکو فایل است که می‌تواند آمار ترافیک فایل‌های هر کاربر در کنار موارد پرمخاطب آن‌ها را مشخص کند. ابزار مدیریت داخلی این سایت نیز از امکان استاندارد و پایه برخوردار است و به یک ویرایشگر تصویر آنلاین هم مجهز شده است.

نکات مثبت
  • فضای ذخیره‌سازی رایگان مناسب
  • رمزگذاری روی لینک‌ها
  • نمایش ترافیک فایل‌ها
نکات منفی
  • محدودیت ۷۰۰ مگابایتی هر فایل

۲. وب سایت پرشین گیگ (Persiangig.com)

از دیگر عناوین محبوب در میان سایت های آپلود فایل ایرانی می‌توان به پرشین گیگ اشاره نمود که امروزه ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را به شکل رایگان ارائه می‌کند. البته با پرداخت حق اشتراک می‌توان این مقدار را به ۲۰ یا ۱۰۰ گیگابایت افزایش داد و گزینه مناسبی برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های ضروری روی سرورهای داخلی محسوب می‌شود.

بهترین سایت آپلود فایل

باید توجه داشت که طرح رایگان پرشین گیگ شامل محدودیت‌هایی مثل سرعت دانلود و پهنای باند محدود در کنار حذف خودکار فایل‌ها می‌شود. با این حال وب سایت مذکور ثابت کرده است که در طی سالیان اخیر همواره به ارائه خدمات رایگان به کاربران متعهد بوده و می‌توان روی آن برای نگهداری طولانی مدت فایل‌ها در صورت داشتن دانلود حساب باز نمود.

نکات مثبت
  • پشتیبانی از لینک مستقیم
نکات منفی
  • حجم محدود در مقایسه با رقبا

۳. وب سایت آپلود بوی (UploadBoy.com)

سرویس آپلود بوی خدماتی متفاوت در مقایسه با سایر وب سایت های آپلود فایل داخلی برای کاربران خود در نظر گرفته است و فراهم‌سازی امکان کسب درآمد برای آن‌ها، افراد زیادی را به سوی خود جذب کرده است. طرح رایگان این سایت شامل ۱۰۰ گیگابایت فضا برای آپلود فایل‌ها می‌شود که از حجم‌های بالا نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین سایت آپلود فایل

کاربران پس از آپلود فایل‌های خود روی سرورهای آپلود بوی می‌توانند اقدام به کسب درآمد کنند. مبلغ کسب شده با توجه به تعداد دانلود، حجم فایل و آی‌پی بازدیدکنندگان محاسبه می‌شود. با این حال برخی از امکانات آن مثل ارائه لینک مستقیم و عدم انتظار برای دانلود فایل تنها در اختیار مشترکین طرح پولی قرار می‌گیرد.

نکات مثبت
  • فضای ذخیره‌سازی رایگان چشمگیر
  • کسب درآمد از فایل‌های آپلود شده
نکات منفی
  • انتظار برای شروع دانلود

۴. وب سایت پارسا اسپیس (ParsaSpace.com)

شرکت پارسا اسپیس به صورت تخصصی روی ارائه خدمات میزبانی فعالیت دارد؛ اما امکان سایت آن آپلود فایل را هم به شکل رایگان فراهم ساخته است. کاربران می‌توانند انواع فایل‌ها با فرمت‌های مختلف را تا سقف ۵ گیگابایت روی این سایت بارگذاری کنند و از دانلود نیم بها با آی‌پی داخلی نیز بهره‌مند شوند.

بهترین سایت آپلود فایل

امکانات پیشرفته‌تری مثل فایل منیجر اختصاصی، ریموت آپلود و گزارش ترافیک هم در پارسا اسپیس به چشم می‌خورد؛ اما برخی از آن‌ها تنها در اختیار کاربران طرح‌های پولی قرار می‌گیرد. با این حال اگر به دنبال گزینه‌ای سریع برای آپلود فایل‌های حجیم روی سرورهای داخلی هستید، این سرویس می‌تواند به کار شما بیاید.

نکات مثبت
  • پشتیبانی از دانلود نیم بها
  • ابزارهای پیشرفته داخلی
نکات منفی
  • حجم ذخیره‌سازی رایگان محدود

۵. وب سایت Uplod.ir

آخرین گزینه در میان وب سایت های آپلود فایل رایگان، Uplod.ir است که علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در آن، ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت کنند. همچنین این افراد می‌توانند فایل‌هایی با حداکثر حجم ۷۰۰ مگابایت را آپلود نمایند؛ درحالی که این مقدار برای بازدیدکنندگان مهمان برابر با ۵۰ مگابایت است.

بهترین سایت آپلود فایل

ریموت آپلود از دیگر ویژگی‌های مهم وب سایت Uplod.ir است که امکان آپلود از آدرس‌های اینترنتی تا حداکثر ۲ گیگابایت را ممکن می‌سازد. همچنین نباید از لینک مستقیم به فایل‌ها غافل شویم. اگر هم به حجم بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید با پرداخت حق اشتراک، فضای ذخیره‌سازی خود را به ۵۰۰ گیگابایت ارتقا دهید. البته توجه کنید که فایل‌های بدون دانلود بعد از ۲ ماه به صورت خودکار حذف خواهند شد.

نکات مثبت
  • فضای ذخیره‌سازی رایگان مناسب
  • پشتیبانی از ریموت آپلود
نکات منفی
  • حداکثر حجم ۷۰۰ مگابایتی هر فایل

سوالات متداول کاربران درباره بهترین سایت آپلود فایل

بهترین سایت آپلود فایل ایرانی کدام است؟

پیکوفایل یکی از بهترین سایت های آپلود فایل داخلی با ابزارهای مناسب و کاربردی به شمار می‌رود. آپلود بوی هم حجم بیشتری در مقایسه با رقبا در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

بهترین سایت آپلود فایل خارجی کدام است؟

وب سایت مدیا فایر تا حداکثر ۵۰ گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. گوگل درایو نیز با ارائه ۱۵ گیگابایت حجم رایگان محل مناسبی برای آپلود فایل‌ها است.

بهترین سایت آپلود فایل حجیم چیست؟

وب سایت آپلود بوی در میان سایت‌های ایرانی و وب سایت مدیا فایر و سرویس گوگل درایو میان گزینه‌های خارجی از برتری نسبی در زمینه حجم برخوردار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی