ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Horizon Worlds
تکنولوژی

انتشار اسناد داخلی متا؛ کاربران در حال ترک پلتفرم متاورس Horizon Worlds هستند

در گزارش جدیدی گفته شده که Horizon Worlds اکنون 200 هزار کاربر فعال ماهانه دارد که نسبت به شمارش قبلی بسیار کمتر است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

Horizon Worlds، پلتفرم اجتماعی متا در واقعیت مجازی (VR) ظاهرا در برآورده کردن انتظارات این شرکت شکست خورده است. طبق گزارش‌هایی که بر اساس اسناد داخلی آن منتشر شده، Horizon Worlds در حال حاضر حدود 200 هزار کاربر فعال ماهانه دارد که نسبت به گزارش قبلی آن مبنی بر وجود بیش از 300 هزار کاربر فعال، کاهش زیادی پیدا کرده است.

نشریه وال استریت ژورنال که این گزارش را منتشر کرده، توضیح می‌دهد که متا در ابتدا قصد داشت تا پایان سال به 500 هزار کاربر فعال ماهانه در Horizon Worlds دست پیدا کند، اما رقم فعلی کمتر از 200 هزار است. علاوه بر این، اسناد داخلی این شرکت نشان می‌دهند که اکثر کاربران پس از اولین ماه استفاده از پلتفرم به Horizon برنگشته‌اند و تعداد کاربران آن از بهار تاکنون به‌طور پیوسته کاهش پیدا کرده است.

تغییر انتظارات متا از Horizon Worlds

متا

با این شرایط، گفته شده که متا انتظارات خود را تغییر داده است. به گفته WSJ، غول فناوری اکنون قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی به 280 هزار کاربر فعال ماهانه Horizon Worlds به جای هدف اولیه خود دست پیدا کند.

همچنین در حالی که این شرکت گفته است که تا فوریه حدود 10 هزار دنیای مجزا به کاربران ارائه کرده، WSJ در گزارش خود اشاره می‌کند که تنها حدود 9 درصد از این مکان‌های مجازی توسط بیش از 50 کاربر بازدید شده است.

Horizon Worlds به کاربران اجازه می‌دهد تا فضاهایی را ایجاد کرده (یا از آن‌ها بازدید کنند) که می‌توان در آن‌ها با دوستان خود بازی یا چت کنند و با افراد دیگری ملاقات داشته باشند.

سخنگوی متا با انتشار بیانیه‌ای به WSJ گفت که برنامه‌های متاورس این شرکت یک تلاش چند ساله بوده و به‌طور مداوم در حال بهبود است. این گزارش در حالی منتشر شده که سهام شرکت، تعداد کاربران و هزینه‌های تبلیغ‌کنندگان آن نیز در حال کاهش است. سهام متا در سال جاری تاکنون 62 درصد کاهش یافته. اخیرا نیز گزارشی درباره نگرانی‌های تحلیلگران در مورد هزینه این شرکت در زمینه متاورس منتشر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی