ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متا
تکنولوژی

تعداد کاربران پلتفرم متاورسی Horizon Worlds در کمتر از سه ماه ده برابر شد [ تماشا کنید ]

متا آذرماه سال جاری سرانجام دسترسی کاربران به پلتفرم اجتماعی متاورسی واقعیت مجازی Horizon Worlds را به روی عموم کاربران کانادایی و آمریکایی باز کرد. اکنون این پلتفرم بیش از 300 هزار کاربر فعال دارد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

متا آذرماه سال جاری سرانجام دسترسی کاربران به پلتفرم اجتماعی متاورسی واقعیت مجازی Horizon Worlds را به روی عموم کاربران کانادایی و آمریکایی باز کرد. اکنون این پلتفرم بیش از 300 هزار کاربر فعال دارد و در زمانی کمتر از سه ماه تعداد کاربرانش حدود ده برابر افزایش پیدا کرده است.  

فیسبوک با تغییر نام تجاری خود به متا به خوبی نشان می‌دهد که استراتژی‌های کلانی را در حوزه واقعیت مجازی و متاورس دنبال می‌کند. رشد کاربران پلتفرم متاورسی واقعیت مجازی Horizon Worlds نیز نشان می‌دهد که این شرکت در این زمینه برنامه‌های خوبی دارد.

«کریس کاکس»، مدیر محصول شرکت در آخرین جلسه کاری به رشد چشمگیر کاربران این پلتفرم اشاره کرده است. وی می‌گوید از زمانی که  Horizon Worlds اوایل دسامبر برای همه کاربران کوئست در ایالات متحده و کانادا عرضه شد، تعداد کاربرانش با رشد ده برابری به بیش از 300 هزار کاربر افزایش یافته است.

پلتفرم واقعیت مجازی متاورسی

«جو آزبورن»، سخنگوی متا نیز این آمار را تایید می‌کند و به استقبال کاربران برای حضور اشاره می‌کند. قبل از دسترسی عمومی کاربران آمریکایی و کانادایی در ماه دسامبر،‌ نسخه بتا پلتفرم Horizon Worlds  تنها در دسترس سازندگان قرار داشت تا ابزارهای خود را آزمایش کنند. این پلتفرم نیز مشابه نحوه عملکرد پلتفرم بازی Roblox یا ماینکرفت مایکروسافت، به افراد اجازه می‌دهد تا فضاهای سفارشی ایجاد کرده و به صورت آواتارهای بدون پا در آن فضاها حضور داشته و بازی کنند.

براساس اعلام متا، تا به امروز 10000 جهان مجزا در Horizon Worlds ساخته شده است. با توجه به اینکه تنها چند ماه از دسترسی عمومی این پلتفرم و آن هم تنها برای کاربران آمریکایی و کانادایی می‌گذرد، هنوز خیلی زود است که اظهارنظری در مورد امتداد رشد آن گفته شود.

علاوه براین هنوز شرکت متا آمار فروش هدست‌های کوئست را فاش نکرده است تا بتوان به مقیاس درستی در مورد اشتیاق کاربران به چنین پلتفرمی دست یافت. گفتنی است مارک زاکربرگ اخیرا اعلام کرده که شرکت متا اواخر سال جاری میلادی، نسخه‌ای از این پاتفرم را برای گوشی‌های هوشمند در دسترس کاربران قرار می‌دهد تا بتواند تجربه متاورسی را توسعه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی