ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

محققان بریتانیایی: کرونا خفیف می‌تواند خطر لخته شدن خون را افزایش دهد

محققان بریتانیایی با بررسی داده‌های آماری می‌گویند کرونا خفیف می‌تواند خطر تشکیل لخته‌ خون را افزایش دهد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

محققان بریتانیایی با بررسی داده‌های آماری می‌گویند کرونا خفیف می‌تواند خطر تشکیل لخته‌ خون را افزایش دهد. محققان می‌گویند افرادی که نوع خفیف کووید-19 مبتلا شده‌اند، حدود 2.7 برابر بیشتر از افراد سالم در معرض خطر تشکیل چنین لخته‌هایی خون قرار دارند.  

نتایج این مطالعه در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است. در نتایج منتشر شده در این مطالعه آمده است، بیماران بستری در اثر ابتلا به کرونا 27 برابر بیشتر در معرض لخته شدن خون، 21 برابر بیشتر در معرض نارسایی قلبی و 17 برابر بیشتر در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند.  همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی حدود 30 روز اول پس از ابتلا به کرونای خفیف یا شدید به بالاترین میزان خود می‌رسد.

کرونا خفیف و خطر لخته شدن خون

بر اساس نتایج این مطالعه که در مقیاس بزرگی انجام شده است، افرادی که در سال اول همه‌گیری کرونا به کووید-19 از نوع خفیف مبتلا شده‌اند، نسبت به افرادی که به این ویروس آلوده نشده‌اند، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد لخته‌های خون قرار دارند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در نشریه قلب بریتانیا، بیماران مبتلا به کووید خفیف که در بیمارستان بستری نشده‌اند، 2.7 برابر بیشتر از افرادی که به کرونا مبتلا نشده‌اند در معرض خطر تشکیل لخته خونی قرار دارند. همچنین احتمال مرگ آنها در اثر لخته شدن خون، حدود 10 برابر بیشتر از افرادی است که به کرونا مبتلا نشده‌اند.

دانشمندان وابسته به دانشگاه کوئین مری لندن 18000 نفر را که در سال اول همه‌گیری به کووید مبتلا شده بودند، مورد بررسی قرار دادند و وضعیت آنها را با حدود 34000 نفر که به این ویروس مبتلا نشده‌اند، مقایسه کردند.

در حالی که افراد مبتلا به کووید خفیف نیز در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند، بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان به صورت کلی با خطر بیشتری در مورد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی روبرو بودند و این خطر طی 30 روز اول ابتلا به بیماری در بالاترین میزان خود قرار داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی