ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

انجمن دفاتر گردشگری: وضعیت فعلی اینترنت موجب لغو 90 درصد تورهای گردشگری ورودی شده است

به گفته رفیعی گردشگری به شدت به اینترنت وابسته است و کندی اینترنت و فیلتر پلتفرم‌ها، آسیب‌های زیادی را متوجه این صنعت کرده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۲

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران اعلام کرد طی روزهای اخیر، 80 تا 90 درصد تورهای ورودی به ایران، کنسل شده است. به گفته رفیعی گردشگری به شدت به اینترنت وابسته است و کندی اینترنت و فیلتر پلتفرم‌ها، آسیب‌های زیادی را متوجه این صنعت کرده است.

«امیر پویان رفیعی»، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران در گفتگو با انتخاب از حال بد صنعت گردشگری در ایران سخن گفت:

«گردشگری به شدت به اینترنت وابسته است. نخستین صنعتی که به حوزه الکترونیک و تکنولوژی ورود کرد، حوزه گردشگری است. در این میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بیشترین استفاده را از این بخش می‌برند و درواقع کسب و کار آن‌ها در بستر الکترونیک رقم می‌خورد. صنعت گردشگری با تکنولوژی آمیخته است. از این رو کندی سرعت اینترنت و فیلتر شدن اپلیکیشن‌هایی که بخش عمده‌ای از بار تبلیغات و فعالیت آژانسداران و فعالان گردشگری بر روی آن‌ها انجام می‌شد، آسیب‌های زیادی را متوجه صنعت گردشگری کرده است».

به گفته رفیعی علاوه بر فعالیت‌هایی که مطرح شد، بارگذاری اطلاعات مسافرین و آنچه که باید در سایت‌ها انجام می‌شد در بستر وب انجام می‌شود: «حتی اطلاعات قراردادها، تورها و سفرها نیز از طریق همین اپلیکیشن‌ها ارسال می‌شد که در شرایط موجود مختل شده است. علاوه بر تورهای داخلی که با چنین مسائلی روبه رو شده‌اند در بحث تورهای خارجی نیز با چالش‌های فراوانی رو به رو هستیم».

او با بیان اینکه بهار و پاییز از فصل‌های پرگردشگر هستند اظهار داشت با لغو تورهای ورودی پاییز، ضرر و زیان زیادی متوجه فعالین صنعت گردشگری شده است: «80 تا 90 درصد تورهای ورودی سفرشان به ایران را کنسل کرده‌اند. لغو تورهای ورودی علاوه بر آنکه با کنسلی رزرو هتل‌ها و پروازها همراه است، بیکاری راهنمایان گردشگری را نیز به همراه دارد».

قطعی اینترنت و فیلترینگ نه تنها کسب‌وکارهای آنلاین بلکه بسیاری از صنایع کشور را تحت تاثیر قرار داده است؛ وضعیتی که پایان آن نیز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohsaleh83
    mohsaleh83 | ۱۰ آبان ۱۴۰۱

    اینا گردشگر سرشون نمیشه

مطالب پیشنهادی