ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

کارمندان توییتر از این شبکه اجتماعی به دلیل تعدیل نیرو شکایت کردند

استدلال کارکنان شاکی این است که تصمیم ایلان ماسک قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) ایالات متحده را نقض کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، یکی از مسائل مورد توجه درباره شیوه مدیریتی او به تعدیل نیرو مربوط می‌شد و گزارش‌های زیادی در این رابطه منتشر شد. با این حال صبح امروز در خبری گفته شد که ایلان ماسک تعدیل نیرو در توییتر را امروز آغاز می‌کند که حالا به دنبال آن، این شبکه اجتماعی با شکایت دسته‌جمعی گسترده کارکنان خود مواجه شده است.

نقض قانون WARN توسط توییتر

طبق گزارش بلومبرگ، کارمندان توییتر یک شکایت دسته جمعی علیه این شرکت در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم و استدلال کرده‌اند که اقدامات توییتر با قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) ایالات متحده مغایرت دارد. طبق این قانون، شرکت‌هایی که 100 کارمند یا بیشتر دارند، موظف هستند تا 60 روز قبل از اخراج‌های دسته‌جمعی به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

تعدیل نیرو توییتر

طبق گزارش‌های قبلی، ایلان ماسک قصد دارد با اخراج 3700 کارمند، 50 درصد پرسنل توییتر را تعدیل کند و در اسنادی که توسط منابع مشاهده شده بود، توییتر گفته که اخراج کارکنان «متاسفانه برای اطمینان از موفقیت شرکت در حرکت رو به جلو ضروری است.»

این شرکت همچنین به کارمندان خود اعلام کرد که منتظر ایمیل باشند. اگر آن‌ها ایمیل را در صندوق پستی متعلق به توییتر خود دریافت کنند، کار خود را حفظ خواهند کرد، اما اگر ایمیل به حساب شخصی آن‌ها ارسال شود، به این معنی است که باید به دنبال شغل جدیدی باشند.

همچنین برخی کارمندان در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند که ایمیل‌های کاری آن‌ها قبلا قفل شده یا از حساب مرکزی Slack شرکت اخراج شده‌اند.

شاکیان از دادگاه می‌خواهند تا حکمی صادر کند که توییتر را مجبور به اطاعت از قانون WARN کند. «شانون لیس-ریوردان»، وکیل مدافع آن‌ها می‌گوید که شاکیان این شکایت را «در تلاش برای اطمینان از اینکه کارمندان آگاه هستند که نباید حقوق خود را برای واگذاری امضا کنند و راهی برای پیگیری حقوق خود دارند» ثبت کرده‌اند.

قبلا نیز چنین شکایتی از شرکت دیگر ایلان ماسک، تسلا شده بود؛ در جایی که 10 درصد از نیروی کار غول خودروسازی اخراج شدند و شاکیان در آن زمان استدلال کردند که تسلا قانون WARN را نقض کرده است. ماسک در آن زمان این شکایت را «بی اهمیت» خواند و دادگاه نیز با او هم عقیده بود و حکم داد که کارمندان باید در یک جلسه با تسلا مذاکره کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی